Konverzió – Javaslataink

()

Az eMAG Marketplace felületen a konverzió mutatja az eMAG kínálatában elérhető termékei teljesítményét.

A konverzió az adott refenerencia időszakban érkezett rendelések és termékoldal megtekintések számának aránya.

A konverzió széles körben használatos annak kifizejezésére, hogy a látogatók hány százalékából válik vásárló. Az egyik legfontosabb mutatónak tekintjük, így érdemes figyelemmel kísérnie értékesítési tervei kidolgozásakor.

Kiszámításához a rendelések számát el kell osztani az oldalmegtekintések számával az adott referencia időszakra vonatkozóan, és megkapjuk a konverziós arányt.

Például, ha egy termékoldalra 5000 látogatás érkezett, és 100 darabot adott el a termékből az adott referencia időszakban, akkor az adott termék konverziója 2%.

Mielőtt kidolgozná a konverzió növelését elősegítő lépéseket, vegye tekintetbe, hogy milyen tényezők bírnak meggyőző erővel, és mi az, ami arra buzdítja a vásárlókat, hogy terméke mellett döntsenek:

 

Minőségi képek a termékdokumentáció elkészítéséhez

Képzelje magát a vásárló helyébe. Próbálja átgondolni, mi az, amire Ön kíváncsi lenne, ha online vásárol, szem előtt tartva, hogy ilyenkor nincs lehetősége arra, hogy megérintse, ellenőrizze vagy kipróbálja a terméket. Így a legjobb megoldás az, ha annyira részletesen dolgozza ki a termék leírását, amennyire csak lehetséges, és próbálja a dokumentációt minél több figyelemfelkeltő képpel is színesíteni. Minél több információ áll a vásárló rendelkezésére, annál nagyobb az esély arra, hogy terméke a kosárba kerül.

 

Ingyenes vagy kedvezményes szállítás

Az ár és a termék minősége után a legfontosabb döntési tényező a szállítási díj. Ha nem megfelelő áron kínálja a termék kiszállítását, akkor a vásárló tovább fog keresgélni, míg meg nem találja ugyanazt a terméket, kedvezőbb szállítási díjjal.

 

Promóciós csomagok létrehozása

Időnként érdemes különféle promóciókat kínálnia. Ezzel is ösztönözheti a vásárlókat, hogy terméke mellett döntsenek, és növelheti a promóciós csomagban kínált termékei eladásait.

 

Rendszeresen frissített termékkínálat

Az értékesítésből kieső, end of life, vagyis kifutott státuszú, valamint az inaktív státuszú termékek helyett töltsön fel hasonló vagy szezonális, esetleg új kollekcióhoz tartozó elérhető termékeket.

 

Versenyképes árak

Ha termékei más eladók kínálatában is elérhetők az oldalon, próbálja a legjobb árat kínálni a termékre, hogy ezzel még több látogatót vonzzon. Kísérje figyelemmel, hogy a termékre megadott egyéb ajánlatok milyen áron szerepelnek az oldalon, ezt rendszeresen ellenőrizze, és lehetőség szerint vegye ezt figyelembe termékei árának megadásakor.

 

Legyen elérhető, és szükség esetén nyújtson segítséget vásárlóinak

Kövesse nyomon a Saját ajánlataim – Vélemények menüpontban vásárlói visszajelzéseit. Kérdés esetén barátságos, segítőkész választ adjon, és törekedjen arra, hogy az adott helyzet kapcsán a lehető legrészletesebb információkat nyújtsa. Azzal, hogy termékei kapcsán részletes ad, bizalmat kelt ügyfeleiben. A jó vélemények és pozitív visszajelzések egyúttal hitelesítik is az eladót.

 

Részletesen kidolgozott termékleírás

Bizonyosodjon meg arról, hogy termékei részletes leírással rendelkeznek, és hogy vásárlói pontosan tisztában lehetnek azzal, mit vásárolnak. Ne feledje, termékét nem tudják élőben megtekinteni, mint ahogy egy üzletben, és kérdéseket sem tudnak feltenni. Emiatt nagyon fontos, hogy minden részletre térjen ki termékével kapcsolatban.

 

Valamennyi paramétert adjon meg

Minden termékénél töltse ki a Paraméterek szekciót. Ezek olyan szűrőfeltételek, melyek használatával a vásárlók kereshetnek az oldalon. Ugyanakkor a részletesen kitöltött Paraméterekkel csökkentheti a termékével kapcsolatban felmerülő kérdések számát, és növelheti az esélyét annak, hogy a vásárló terméke mellett dönt.

 

Nyelvhelyesség

Győződjön meg arról, hogy a termék megnevezésétől a leírás utolsó betűjéig mindent helyesen írt. A helyesírási hibák és az elütések negatív hatással lehetnek értékesítési eredményeire, hiszen ezek rombolják a vásárló bizalmát.

 

Gyors és egyszerű visszaküldési folyamat

A legtöbb ügyfél számára fontos, hogy a visszaküldés gyors és egyszerű legyen. Emiatt törekedjen a visszaküldési kérelmek lehető leggyorsabb kezelésére. Ez magába foglalja a futárszolgálattal folytatott hatékony kommunikációt is, hogy ezáltal a termék biztosan időben visszaérkezzen, és hogy az új terméket mielőbb kiszállítsa a vásárlónak.

 

A legjobb konverzió-növelő stratégia az, ha minőségi termékeket kínál, az eMAG szabványoknak megfelelően elkészített dokumentációval, a lehető legrövidebb kezelési idővel, valamennyi vásárlói kérdésre és érdeklődésre időben és érdemben visszajelezve.

Ugyanakkor, ha kiváló termékeket kínál, egyedi kondíciókkal, az vállalkozása presztizsét is növeli és a vásárlók számára is megnyerő lehet. Ne feledje, hogy a látogatói forgalom, a vásárlói élmény és a termékek minősége egyaránt hatással van a konverzióra.

 

Annak érdekében, hogy termékei konverziója elvárásainak megfelelően alakuljon, az eMAG Academy menüpontban további, a fiók állapot mutatókkal és a dokumentációs szabványokkal kapcsolatos útmutatókat is készítettünk.

 

Sikeres értékesítést! 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE