Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

Visszaküldési arány

()

A Visszaküldési arány egyike a fiók teljesítménymutatóinak, ami a vásárlók által visszaküldött termékek arányát adja meg az adott referencia időszakban teljesített rendelésekhez képest, százalékban kifejezve.

A mutató értékével kalkulál a fő ajánlatot, vagyis a “buy button”-t meghatározó algoritmus. Integrált futárszolgálattal való kézbesítés esetén a mutató csak azokkal a visszaküldésekkel számol, melyeket átvett, és ezt követően küldött vissza a vásárló, tehát az át nem vett csomagokkal nem kalkulál.

Referencia-időszakok

A Visszaküldési arány mutató értékét a következő referenciaidőszakok alapján kalkulálja a rendszer:

  • a folyamatban lévő időszak az előző naptári hónapra vonatkozik, elsejétől 28. 29. 30. vagy 31.-ig;
  • a korábbi referencia időszak az előző hónapot megelőző hó elsejétől 28. 29. 30. vagy 31.-ig tartó időszakra vonatkozik.

Lehetséges besorolások

Az adott referencia időszakban rögzített értékektől függően a visszaküldési arány az elért értékküszöb alapján négy különböző  besorolást kaphat. A besorolásra azoknak a termékkategóiáknak a súlyozott átlaga alapján kerül sor, melyekben értékesített az adott referenciaidőszakban, napi szintű újrakalkulálással. Ez lehet:

  • Zöld – ami az optimális szintet jelöli, ekkor a mutató értéke kisebb vagy egyenlő a dashboard-on feltüntetett célszám értékével;
  • Sárga – ami figyelmezteti, hogy a visszaküldések száma meghaladja az optimális szintet;
  • Piros – ami jelzi a mutató kockázati faktorát, mivel azok száma messze túl lépte a visszaküldések mennyiségének optimális szintjét;
  • Fekete – ami a mutató kritikus állapotát jelzi.

A visszaküldési arányt befolyásoló tényezők

  • Az oldalon található termékleírás nem felel meg a vásárlónak kézbesített terméknek.
  • Nem adta meg a termék valamennyi paraméterét a termék dokumentációjának készítésekor, így a vásárló elégedetlen lehet a kapott termékkel.
  • Mivel nem ellenőrizte a terméket a gyűjtőcsomagban, hibás terméket küldött ki a vásárlónak.
  • A csomagot nem ellenőrizte, mielőtt lezárta volna, hogy így megbizonyosodhasson arról, hogy nem hiányzik egyetlen kiegészítő, alkatrész sem, vagy hogy a megrendelt termék helyett nehogy esetleg egy más típusú terméket küldjön ki.
  • Nem vette fel a kapcsolatot az ügyféllel a megrendelés megerősítése érdekében vagy bármely olyan oknál fogva, ami szállítási késedelemhez vagy elálláshoz vezethetne.

 

Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé. Itt további információkat és javaslatokat talál az eMAG Marketplace fiók teljesítménymutatóival kapcsolatban is.

Sikeres értékesítést!

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE