Promóciós csomag létrehozása

()

A promóciós csomagok segítségével lehetőséget kínálunk eMAG Marketplace partnereinknek, hogy több vásárló érdeklődését is felkelthessék ajánlataikkal. Termék promóciók menüpont alatt 4 különböző típusú személyre szabott csomagajánlatot hozhat létre, ezek a következők:

  • Bundle first promo;
  • Bundle promo;
  • Ajándék promóció;
  • Promóciós csomag.

A promóciós termékek menüpontban beállítható 4 különböző típusú személyre szabott csomagajánlatot három különböző módon tölthet fel az eMAG felületére:

  • A Kampányok menüből;
  • XLS importálásával;
  • API kapcsolaton keresztül.

 

A promóciós csomag négy típusának jellemzői

 

Bundle first promo

A Bundle first promo egy fő és egy másodlagos terméket egy csomagban, tehát egy termékként kínál eladásra az oldalon. A bundle promótól leginkább az oldalon való megjelenítésben különbözik. A csomag árának mindig kedvezőbbnek kell lennie a vásárló számára, mintha külön-külön vásárolná meg a termékeket.

A csomagajánlat akkor látható a főoldalon, ha az eladóé a buy button (vagy kosárba gomb) pozíció. Mivel a termék csomagajánlatként jelenik meg, a fő termék az oldal alján a külön megvásárolható részben is megtalálható.

Amennyiben a buy button (vagy kosárba gomb) pozíció nem a csomagajánlat tulajdonosánál van, akkor csak a fő termék jelenik meg az oldalon.

 

Bundle promo

A Bundle promo egy fő termék és hozzá kapcsolódóan maximum 4 másodlagos termékajánlat egy csomagban. Minden terméken lehet kedvezmény.

Promóciós csomagban a vásárló alacsonyabb áron vásárolja meg a két terméket mintha külön vásárolná meg, ezáltal az eladó több terméket adhat el.

 

Ajándék promóció

Ajándék promóció keretében egy fő terméket és maximum 4 másodlagos terméket kínálhat, úgy, hogy 100% kedvezmény vonatkozik a másodlagos termékekre, vagyis azok ajándékként járnak a fő termékhez.

 

Promóciós csomag

A promóciós csomag 2-5 darabot tartalmaz ugyanabból a termékből, kedvezményes csomagajánlatként. A csomagajánlatban vásárolt termékek együtt kedvezőbb áron kaphatók, mint külön, így a vásárló számára vonzóbbak, ami több eladást eredményez.

A csomagajánlatok fő szerepe a kosárérték növelése, hiszen a vásárlók csomagajánlatnak köszönhetően legalább két terméket kosárba tesznek ugyanattól az eladótól.

 

A promóció létrehozásának lépései

 

A Promóció – Termék promóciók menüpontban hozhat létre csomagajánlatokat az Add new promo, vagy Új promóció létrehozása gombra kattintva.

Ezt követően egy új ablak nyílik meg, ahol létrehozhatja az új promóciót. Itt ki kell választania a létrehozni kívánt ajánlat típusát, majd hozzá kell adni a promóciót alkotó termékeket. A kívánt promócióhoz tartozó termékek hozzáadásához, válassza ki a termékkategóriát, amelybe a promótálni kívánt termékek tartoznak, és keressen rá terméknév vagy más azonosító, például ID, PNK vagy EAN alapján. Kattintson a keresés gombra és megjelenik a keresett termék. Miután a terméket megtalálta, fő termékként a Fő termék beállítása gombra kattintva állíthatja azt be, másodlagos termékként pedig a másodlagos termék beállítása gomb használatával.

Amikor meghatározta a termékek szerepét a promóciós csomagban, a kedvezmény oszlopban meg kell adnia a kedvezmény mértékét, melyet az új promóciós csomaghoz alkalmazni kíván. Fontos tudni, hogy az árengedmény mértékét százalékban kell megadni, az eladási árra vonatkozóan.

Figyelem! Minden árfrissítést követően, a kampányokban betöltött ajánlatokat is ideértve, a promóciós csomagnál az aktuális eladási árat veszi figyelembe a rendszer ajánlott árként, és az itt beállított kedvezmény ebből az árból jön le.

Az alábbi táblázatban azokat a minimum és maximum kedvezményeket láthatja értékben és százalékban, amelyek elfogadottak az eMAG Marketplace rendszerében. Amennyiben a kedvezmény mértékére vonatkozóan további javaslata lenne, azt kérjük, küldje el nekünk az Üzenetközponton keresztül, az Eladói teljesítmény – Kampányokkal kapcsolatos információk témát választva.

Az új promóciós csomag mentése előtt be kell állítania a promóció kezdő és befejező dátumát, úgy, hogy a kezdő dátum minimum egy órával később legyen az aktuális időpontnál, de nem lehet a létrehozáshoz képest 30 napon túl.

A Piszkozat státuszt akkor válassza ki, ha azt akarja, hogy az új promóció csak a platformon legyen elmentve, ezt kezdő és befejező dátum megadása nélkül is elmentheti.

Válassza A jövőben tervezett státuszt, ha a promóciónál kezdő és befejező dátumot állított be.

Ezt követően kattintson a Mentés gombra.

A beállított kezdő időpontban a promóció státusza Feldolgozás alatt lesz, majd, amikor aktívvá válik, a promóció, megjelenik az oldalon.

 

Lehetséges státuszok

 

A Promóciós termék menüpontban a szűrők segítségével rákereshet a korábban létrehozott promóciós csomagokra, azok státuszai alapján.

A Piszkozat státusszal rendelkező promóciót csak a rendszer tárolja a platformon, de az oldalon nem jelenik meg aktívként. Ennél a státusz beállításnál nem szükséges megadni kezdő és befejező dátumot.

A jövőben tervezett státusszal rendelkező promóció kezdő és befejező dátummal rendelkezik, és a megadott kezdő dátummal aktívvá válik az oldalon. A promóció kezdő időpontja a létrehozástól számított 30 napot nem haladhatja meg.

Az aktív státusszal rendelkező promóció megjelenik az oldalon és a benne foglalt termékek elérhetőek.

Az Automatikus felfüggesztés státusz jelentése, hogy az aktív promóció ideje alatt olyan változások történtek a promóciós ajánlatban, amely a promóció felfüggesztéséhez vezetett.

A promóció felfüggesztéséhez vezető okok

  • az ajánlat inaktiválásra kerül;
  • az ajánlat érvénytelen;
  • az ár inaktiválása;
  • az eladó fiókjának inaktiválása;
  • a promócióban szereplő termékek valamelyikének készletének kifogyása.

Lezárva státusszal akkor rendelkezik egy promóció, ha a promóció eléri a beállított befejezési dátumot, vagy esetleg az eladói fiók felfüggesztésre került.

A Feldolgozás folyamatban státusz akkor jelenik meg, ha a promóció feldolgozás alatt van, és elfogadásra vár.

 

A promóció elemei

 

  • Terméktípus az adott promócióban, ez lehet fő termék, ajándék, promóciós csomag vagy másodlagos termék;
  • Terméknév ami megjelenik az oldalon;
  • Az ajánlott ár a termék eredeti árra, amiből a kedvezmény levonásra kerül;
  • Kedvezmény – az árcsökkenés értéke százalékban kifejezve;
  • Eladási ár – a kedvezmény levonása után megjelenő ár;
  • Termék problémák – azon hibák listája, amelyek miatt a promóció felfüggesztésre került
  • Műveletek – itt a következő beállításokat alkalmazhatja a már létrehozott promócióknál:
  • Az Indítsa el most gomb csak akkor jelenik meg, ha a promóció befejezési dátuma a jövőben van, és a promóciót szeretné elindítani a jelenlegi kezdő dátummal. A gomb megnyomása után a promóció állapota ” Jövőben tervezett” lesz, amíg a promóció el nem kezdődik.
  • A Szerkesztés gombra kattintva az oldal átnavigálja a promóció szerkesztési oldalára, ahol a beállításokat módosítani tudja.
  • Clone / Klónozás gombra kattintva létrehozhat ugyanezekkel az adatokkal egy újabb promóciót, melyhez más kezdő és befejező dátumot állít be.
  • Az Előzmények gombra kattintva áttekintheti korábbi promóciós előzményeket.
  • Kilépés gombra kattintva a promóció inaktívvá válik
  • Termékproblémák / Issues gombra kattintva a Saját ajánlataim – Általános információk menüpontra ugrik, ahol az adott promócióban megjelenő termékek listája látható.

 

A promóciós ajánlatok meghatározásának szabályai

 

  • Egy adott promócióban kínált termékeknek ugyanahhoz a főkategóriához kell tartoznia
  • A fő termék mindig drágább, mint a másodlagos termék
  • A csomagajánlat ára mindig kedvezőbb kell, hogy legyen, mintha a terméket külön-külön tenné kosárba a vásárló
  • A kezdő időpont minimum 1 órával később legyen, de ne haladja meg a 30 napot, a létrehozás időpontjához viszonyítva
  • A kedvezmény mértékét százalékban kell megadni, % jel nélkül
  • Az ajánlat csak akkor jelenik meg az eMAG.hu-n, ha az eladóé a buy button a fő terméknél
  • Ha a promóciós ajánlatban szereplő termék kampányban is szerepel, a kampányos ár lesz az ajánlott ár a promóció megadásakor, amiből lejön a kedvezmény
  • Ha a promócióban szereplő valamely termék blokkolásra kerül, vagy elfogy a készlet, a promóció automatikusan felfüggesztésre kerül
  • Ha a beállítani kívánt kedvezmény nem megfelelő, a rendszer hibaüzenetben jelzi, milyen értéket tud megadni.

 

Promóciós ajánlatok tömeges létrehozása

 

A promóciók táblázattal is feltölthetőek, ehhez a template fájlokat innen töltheti le:

Promóció – Termék promóciók – Tovább a termékkategóriákhoz

Majd itt a 4 különböző csomagajánlathoz 4 különböző template fájl tölthető le.

A táblázatos feltöltésre is a fenti szabályok vonatkoznak. További információt a kitöltésről Útmutató és Adatok fülön talál, a letöltött Excel fájlban. Feltöltése az XLS upload gombra kattintva lehetséges.

 

Az admin felületen eMAG Academy menüpontban további hasznos videós segédanyagokat osztunk meg, hogy így bemutassuk a felület működését, és napi teendőit könnyedén intézhesse az eMAG Marketplace felületen.

 

Sikeres értékesítést kívánunk!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE