Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

A visszaküldési folyamat

()

Ebben az útmutatóban a visszaküldési kérelmek kezelésének lépéseit mutatjuk be az eMAG Marketplace felületen.

A visszaküldési adatlapot a vásárló tölti ki az oldalon, saját felhasználói fiókjában, és elküldését követően jelenik meg Önnek a Marketplace platformon. A vásárló helyett is létrehozhat és kitölthet visszaküldési kérelmet, de csak abban az esetben, ha a vásárló ezt kéri, és ha a rendelés megfelel a 14 napos elállásra vonatkozó hatályos jogi rendelkezéseknek.

Az Ön által eladott termékekre vonatkozó összes visszaküldési kérelem a Visszaküldések – Visszaküldések listája menüben jelenik meg.

 

Ha a vásárló nyújtotta be a visszaküldési kérelmet:

 

Lépjen be a Visszaküldések – visszaküldések listája menüpontba. Itt kattintson az Új fülre, hogy áttekinthesse az összes újonnan beérkezett visszaküldési kérelmet. Az Új státuszra a szűrőknél is kereshet, a Visszaküldés státuszánál.

Miután rászűrt az Új kérelmekre, a Műveletek oszlopban kattintson a kék Szerkesztés gombra. A visszaküldési kérelem státusza innentől kezdve Tudomásul vette kell, legyen.

A Visszaküldés részletei oldalon további információkat talál a rendelésről, a vásárló adataival és a szállítási információkkal.

Amennyiben rendelkezik integrált futárszolgálattal, amint a visszaküldési kérelem Tudomásul vette státuszba kerül, a rendszer automatikusan generál egy AWB-t a termék vásárlótól való felvételéhez. Ahhoz, hogy biztosan időben visszaérkezzenek azok a termékek, melyekre nyitott visszaküldési kérelem van, javasoljuk, hogy legalább egy, de inkább több futárszolgálattal álljon kapcsolatban.

Ha nem rendelkezik integrált futárszolgálattal, akkor a csomag felvétele érdekében saját megbízott futárszolgálatával kell egyeztetnie. Ilyen esetben az Átvételnél a „Saját futárszolgálat” opciót válassza ki.

Ezután vegye fel velük a kapcsolatot, és egyeztesse a csomag felvételét. Ilyen esetben Önnek kell folyamatosan módosítania a visszaküldési kérelem státuszát a következők szerint :

  • Amint egyeztetett a csomag felvételéről, a Tudomásul vette státuszt állítsa be, és kattintson a mentés gombra
  • Amint a futárszolgálat visszahozta a terméket, a Visszaküldött státuszt állítsa be, és mentse el a módosításokat
  • Miután a termék sértetlenül visszaérkezett, a státuszt Visszaküldöttről módosítsa Befejezvére, és kattintson a mentés gombra.
  • Amennyiben a termék sérült állapotban, vagy a hatályos rendelkezéseknek nem megfelelően érkezik vissza, a visszaküldési kérelmet elutasíthatja, az Elutasított státusz kiválasztásával.

Ebben az esetben telefonon is értesítse a vásárlót a visszaküldés elutasításának pontos okáról.

Abban az esetben, ha a vásárló online kártyás fizetést választott, és a visszaküldés költsége a vásárlót terheli, a visszaküldés szállítási költsége bruttó mezőt is töltse ki. Ha viszont nem szeretné felszámolni a szállítási költséget a termék visszaszállítására, ebbe a mezőbe nullát írjon.

Például: Kártyás fizetésnél, ha egy rendelésnél a vásárló eredetileg 10 000 forintot fizetett, és ebből a szállítási költség 2 000 Ft, a Visszaküldés szállítási költsége (bruttó) mezőben a 2000-es értéknek kell szerepelnie, és a vásárlónak a külünbség, azaz 8 000 forint kerül visszautaslásra. Amennyiben a termék nem a kiküldött állapotban érkezik vissza, akkor a hatálos jogszabályok szerint joga van termék értékének akár 20 %-át is visszatartani, kitöltve a visszatartott összeg mezőt. Ilyen esetben feltétlenül egyeztessen a vásárlóval telefonon.

Kártyás fizetésnél, ha a visszaküldési kérelem befejezve státuszba került, a rendszer automatikusan rögzít egy visszatérítési kérelmet, és az összeg automatikusan visszafizetésre kerül a vásárló részére, az eMAG részéről.

Ha azonban a vásárló banki átutalással vagy utánvéttel fizetett, a visszautalásról Önnek kell gondoskodnia, hiszen az összeget a vásárló vagy a futárszolgálat közvetlenül az Ön számlájára utalta.

Az integrált futárszolgálattal kiszállított rendelések esetében, amikor a visszaküldési kérelem befejezve státuszba kerül  a rendszer autómatikusan rögzít egy visszatérítési kérelmet a fizetési módtól függetlenül.

Ha a vásárló kérésére, a vásárló nevében hoz létre visszaküldési kérelmet:

 

A Visszaküldések – Visszaküldések listája menüpontban kattintson a zöld Visszaküldések hozzáadása gombra.

Az így megjelenő új oldalon a Rendelési azonosító mezőbe írja be a rendelésszámot. Ha kikattint a mezőből, akkor az adott rendelés összes információja megjelenik a Információ kérése, az Ügyfél információk és a Szállítási információk rész mezőiben.

Az oldal alján válassza ki a visszaküldeni kívánt terméket, a Termék hozzáadása gombra kattintva.

Egy új ablak jelenik meg a rendelésben lévő termékkel vagy termékekkel, itt válassza ki a visszaküldeni kívánt terméket, majd kattintson a Megerősít gombra, és a kiválasztott termékek így megjelennek a visszaküldési űrlapon. Miután mindent kitöltött, kattinson a Módosítások mentése gombra.

Az így elmentett visszaküldési kérelem megjelenik a Visszaküldések menüpontban, Új státusszal. Ezután nyissa meg a visszaküldési kérelmet, és a Tudomásul vette státusz beállításával elkezdheti feldolgozását.

 

Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé. Itt a visszaküldések kezelésével kapcsolatban is talál további információkat.

 

Sikeres értékesítést!

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE