Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

Visszaküldési arány – Javaslataink

()

A Visszaküldési arány a vásárlók által visszaküldött termékek arányát adja meg az adott referencia időszakban teljesített rendelésekhez képest, százalékban kifejezve.

A mutató értékével kalkulál a fő ajánlatot, vagyis a “buy button”-t meghatározó algoritmus.

Csak azokat a visszaküldéseket vesszük figyelembe a mutató értékének kalkulálásakor, melyeket az ügyfél küldött vissza, és nem vesszük figyelembe azokat, melyek kézbesítetlenül érkeznek vissza, abban az esetben, ha integrált futárszolgálattal került sor a szállításra.

A visszaküldési arányra vonatkozó célszám feltüntetésre kerül a dashboard-on, közvetlenül a mutató alatt.

Referencia-időszakok

A Visszaküldési arány mutató értékét a következő referenciaidőszakok alapján kalkulálja a rendszer:

  • a folyamatban lévő időszak az előző naptári hónapra vonatkozik, elsejétől 28. 29. 30. vagy 31.-ig;
  • a korábbi referencia időszak az előző hónapot megelőző hó elsejétől 28. 29. 30. vagy 31.-ig tartó időszakra vonatkozik.

Lehetséges besorolások

Az adott referencia időszakban rögzített értékektől függően a visszaküldési arány az elért értékküszöb alapján négy különböző besorolást kaphat, ami megadja a mutató állapotát. A besorolásra azoknak a termékkategóiáknak a súlyozott átlaga alapján kerül sor, melyekben értékesített az adott referenciaidőszakban, napi szintű újrakalkulálással.

  • Zöld – ami az optimális szintet jelöli, ekkor a mutató értéke kisebb vagy egyenlő a dashboard-on feltüntetett célszám értékével;
  • Sárga – ami figyelmezteti, hogy a visszaküldések száma meghaladja az optimális szintet;
  • Piros – ami jelzi a mutató kockázati faktorát, mivel azok száma messze túllépte a visszaküldések mennyiségének optimális szintjét;
  • Fekete – ami a mutató kritikus állapotát jelzi.

Javaslataink

  • A lehető legalacsonyabb termékvisszaküldési arány fenntartása érdekében kérjük, vegye figyelembe következő javaslatainkat.
  • Győződjön meg arról, hogy a közzétett ajánlatok teljes és részletes dokumentációval rendelkeznek, amely teljes mértékben bemutatja az Ön által eladásra kínált termékeket
  • A termék leírásának, képeinek és tulajdonságainak mindig tükrözniük kell az ügyfélnek kiszállításra kerülő, valóságos termék specifikációit.
  • Azonnal frissítse annak a terméknek a dokumentációját, amihez kapcsolódóan visszaküldési kérelme érkezik, mert elképzelhető, hogy a webhelyen található termék leírásának nem felel meg a kiszállított termék.
  • Vegye fel a kapcsolatot az ügyféllel, hogy megvitathassa a visszaküldés pontos okát, és lehetőség szerint ajánljon számára valamilyen kedvező megoldást annak érdekében, hogy elkerülhesse az elállást.
  • Használjon megfelelő csomagolást, a termékek speciális szállítási igényeinek megfelelően.
  • Ellenőrizzen minden újonnan raktárába érkező termékcsomagot, hogy nehogy hibás vagy nem megfelelő terméket juttasson el a vásárlóhoz.
  • Tartsa a kapcsolatot a futárszolgálattal, és győződjön meg arról, hogy termékei a feltüntetett kézbesítési határidőn belül kiszálításra is kerülnek.

 

Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé. Itt további információkat és javaslatokat talál az eMAG Marketplace fiók teljesítménymutatóival kapcsolatban is.

Sikeres értékesítést!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE