Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

eMAG Marketplace Pulse – Lépj velünk a végtelen lehetőségek útjára! 2022. 2. hét

()

Bevezetés

Az év eleje remek alkalom arra, hogy kiértékeld az eddigi eladói tevékenységedet és fejleszd az eMAG Marketplace „áruházad” üzleti stratégiáját. Segítségül összekészítettünk neked néhány részletet a 2022-ben várható e-kereskedelmi trendekről, valamint néhány ajánlást, hogy segítsünk maximalizálni a lehetőségeidet az új évben. Olvasd el őket az alábbiakban!

 

Hírek

Magyarország

@ Az elmúlt évek e-kereskedelmi robbanását követően a kisebb vállalkozások is elkezdtek foglalkozni azzal, hogyan lehet a lehető leghatékonyabbá tenni az áruk raktárból a vásárlókhoz történő eljuttatásának folyamatát – írja a piacesprofit.hu. Ezek a munkakörök a legkevésbé népszerűek a munkavállalók körében a gyakori megerőltető mozgások miatt.

@ A magyar gazdaság újraindítása sikeres: Magyarország Európában az elsők között haladta meg a járvány előtti gazdasági teljesítményét, tavaly 6,4 százalékkal erősödhetett a bruttó hazai termék, és idén is jóval 5 százalék feletti bővülés várható – közölte a pénzügyminiszter a Facebook-oldalára feltöltött posztjában, amelyben Kósa Lajos és Fiák István levelére válaszolt a 25 év alattiak szja-mentességéről.

@ Rendhagyó évet zárt a cégvilág 2021-ben – közölte az Opten. Minden fontosabb céginformációs mutatóban fordulót regisztráltak, és 2022-ben újabb meglepetések várhatók – idézik Pertics Richárd céginformációs szakértőt. 33 821 cégalapítást és 20 439 cégtörlést tettek közzé 2021-ben Magyarországon. Ezzel hosszú idő után újra növekedett a társas vállalkozások száma.

 

Nemzetközi helyzet

@ Az Eurostat adatai szerint 2020-ban tovább nőtt az online értékesítés az Európai Unió vállalatai számára. Így a legalább 10 főt foglalkoztató vállalatok 22%-a rendelkezik online értékesítéssel, és ezek 19%-a esetében az online értékesítés a teljes forgalom legalább 1%-át képviselte. Magyarországon a legalább 10 főt foglalkoztató vállalatok 17%-a mondta azt, hogy online értékesítései a teljes forgalom legalább 1%-át teszik ki. Az információkat 2021-ben gyűjtötték össze az e-kereskedelmi tevékenységre vonatkozó felmérés keretében.

@ Cebr (Centre for Economics and Business Research) brit tanácsadó cég becslése szerint a globális GDP 2022-ben először fogja meghaladni a 100 000 milliárd dollárt. Kínának az eredetileg becsültnél hosszabb időbe telik, amíg megelőzi az Egyesült Államokat, és a világ legnagyobb gazdaságává válik.

Hasznos tippjeink

Az e-kereskedelmi ágazat az elmúlt két évben jelentősen megnövekedett. A 2022-es év tehát további fejlődési lehetőséget hoz az online értékesítésben jelenlévő vállalkozások számára, de ahhoz, hogy ezeket Te is kihasználhasd, javasoljuk, hogy tájékozódjál és tanulmányozd az e-kereskedelem új trendjeit.

Az egyik globális trend a qCommerce (quick commerce) azt jelenti, hogy a vásárlók a lehető leghamarabb, akár a rendelés rögzítését követő pár órán belül szeretnék megkapni a rendelt terméket, ez a trend különösen az ételkiszállítás területén figyelhető meg. A vásárlók azonban az online vásárlás esetén is általában gyorsaságra vágynak a rendelés leadásakor, ezért fontos, hogy logisztikai folyamatok optimalizálására fektess be, ezzel javítva vállalkozásodnak ezt a részét.

 

Easybox kiszállítás

A csomagok kézbesítésének egyszerű és gyors módja is hozzájárul a vásárlói elégedettség magas szinten tartásához. Néha a vásárlóknak nagyobb rugalmasságra van szükségük, mint amit a futárcégek biztosítani tudnak, ezért számukra az easybox kiszállítás remek megoldás lehet, hiszen akkor vehetik át a termékeket, amikor éppen ráérnek, anélkül, hogy meg kellene várniuk a futárt. Fontold meg, hogy esetleg ezt a szállítási lehetőséget is felkínálod vásárlóidnak a jobb vásárlási élmény érdekében.

2022-ben az ellátási láncok terén globálisan felmerülő kihívások némelyike valószínűleg továbbra is fennmarad. Ezért javasoljuk, hogy vedd ezt figyelembe, és gondoskodj arról, hogy az év fontos időszakaira, például Valentin-napra, Nőnapra vagy ünnepi időszakokra szükséges készleteket idejében rendeld meg. Ne feledd, hogy a platform szerint készlet nélküli termékek nem elérhetőek a weboldalon, ezért ilyen esetben lemaradhatsz az értékesítési lehetőségekről, és a termék listázási pozíciója is hátrányt szenved ezáltal. Kövesd a KPI toolbar-on (a fiókod dinamikus ajánlások sávja) megjelenő figyelmeztetéseket, hogy lásd, mely mutatók szorulnak javításra, mik az ajánlásaink, és milyen intézkedéseket tehetsz az eladások növelése érdekében. A korlátozott készletű termékek megtekintéséhez használd a “Készletkimaradás a következő 7 napban” mutatót, ahol azokat a termékeket láthatod, amelyeknek az elmúlt 30 napban volt forgalma és a következő 7 napban várhatóan elfogynak.

A 2022-es évben tovább nő az igény a személyre szabott vásárlói élmények nyújtására, valamint a vásárlási folyamatot digitalizálására. Az emberek megalapozott döntéseket akarnak hozni, és a technológia az AI, az AR vagy a VR segíthet abban, hogy minél reálisabb képet alkossanak az eladásra kínált termékekről. Mivel az online környezetben jelenleg a vásárlási döntést elsősorban a termék fotókon és leíráson keresztül történő bemutatása befolyásolja, javasoljuk, hogy fordíts kiemelt figyelmet erre a termék bemutatására, és frissítsd a portfoliódban szereplő termékek dokumentációját. A “Saját ajánlataim” – “Tartalom minősége” menüpontban megtekintheted az egyes termékek dokumentációjának állapotát, és azt, hogy melyek a javítási javaslatok. Vedd figyelembe, hogy az ügyfelek jó része mobilalkalmazásokból vásárol online, és igazítsd a dokumentációt úgy, hogy az könnyen olvasható és megtekinthető legyen a mobil képernyőjén.

 

Az elmúlt 7 nap legkeresettebb termékei az eMAG-on

Folyamatban lévő kampányok

KAMPÁNYAINK >>

  • Vásárlási láz

 

Készlethiány

Itt, Nemrégiben értékesített termékek, aktív ajánlat nélkül fül alatt megtalálható azon termékek listája, amelyek az elmúlt 30 napban a legtöbb eladást generálták a felületen, de portfóliód nem tartalmazza még, és az eMAG felületén sem vásárolhatóak jelenleg, készlethiány miatt.

 

Új termékajánlatok

Termékeid teljesítményét az eMAG Marketplace-en a Lehetőségeim menüpontban is ellenőrizheted.

 

eMAG Academy – Javaslataink erre a hétre

@ Termék kategóriák –  Termék tartalom
@ Az alapértelmezett kezelési idő módosítása
@ Az easybox csomagautomaták használata – gyakran ismételt kérdések

 

eMAG Ads

Az eMAG Ads kampányok révén 12%-kal több eladást érhet el a reklámozott termékekkel.

 

Kollégáid biztonsága legyen az első

A járványnak még nincs teljesen vége, ezért kollégáid biztonsága érdekében bizonyos óvintézkedést érdemes a továbbiakban is betartani a munkaállomásokon. A javasolt intézkedéseket itt tekintheted át.

 

További jó egészséget és eredményes hetet kívánunk!

Üdvözlettel,
eMAG Marketplace Csapata

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE