Itt megtalálhatod a válaszokat minden kérdésedre.

GYIK Regisztráció:

Az eMAG által felszámított jutalék kizárólag az értékesítésekre vonatkozik, és termékeik kategóriájától függően 7% és 25% között változik.

Termékeik értékesítésekor csak a jutalékot fizeti, és emellett nincsenek következő költségek:

  • 0 Ft listázási költség
  • 0 Ft fiókkezelési költség
  • 0 Ft előfizetési költség

Elfogadott formátumok: PDF vagy JPG, JPEG, és PNG képek. Minden dokumentumhoz elfogadott legnagyobb fájlméret 2 MB.

Elfogadottak az összes jogi vállalkozás formái: KFT, BT és EV.

A regisztrációs folyamat során egy Excel fájlt kell kitöltened azzal a listával, amely tartalmazza a termékeket, amelyeket értékesíteni szeretnél. Legfeljebb 5 olyan kategóriát választhatsz, amelyeket az üzleti tevékenységed szempontjából relevánsnak tartasz. Az Excel fájlt letöltheted az Onboarding űrlap 4. lépéséről, és ugyanazt a formátumot kell megtartanod a kitöltés során. Miután elkészítetted a fájlt, vissza tudod tölteni az űrlapba. Ezt a listát arra használjuk, hogy megállapítsuk, helyesen választottad-e ki előzőleg a kategóriákat. A termékekre vonatkozó részleteket, például név, ár, raktárkészlet, szállítási idő vagy garancia bármikor módosíthatod, miután befejeződött a listázási folyamat.

GYIK eMAG ADS

Az Ads termékek megjelennek a kategóriaoldalon és a kategóriához tartozó termékoldalakon a “Promoted Products” (Promóciós Termékek) sávban.

*Jelenleg három verziót tesztelünk az eMAG Ads által reklámozott termékek megjelenítésére. Ezek a kategóriaoldalon lesznek láthatók, “Promoted” (Promóciós) felirattal jelölve, és az áruház oldalainak egyik három területén jelennek meg: A tesztelés időszaka alatt nincs lehetőség a reklámozott termékek megjelenítési pozíciójának kiválasztására. Ezek egyik változatban jelennek meg, a termékek relevanciájától és azokra konfigurált ajánlatoktól függően. Ha nem találod a listát a hirdetett termékekről a listázásban, elképzelhető, hogy egy olyan tesztcsoportba helyezték, amely nem jeleníti meg az eMAG Ads-t. Próbáld meg törölni a sütiket, majd újra hozzáférhetsz a listázási oldalhoz. Szintén lehetséges, hogy néhány kategóriában az eMAG Ads területe nem jelenik meg, ha a rendszer úgy véli, hogy a kampányban szereplő termékek nem elég relevánsak.

 

Az Ads termékek megjelenítése a következőket veszi figyelembe:

  • A reklámozott termék relevanciája a kategóriához, amelyhez tartozik;
  • Az ajánlati érték, mint a hirdető által beállított termékajánlat;
  • A Kosárba gomb ajánlatának birtoklása;
  • A reklámozott termék készlete.

A kattintásonkénti díj (PPC) modellel a kattintásonként megkapott díj által meghatározott értéket fizeted. Az eMAG Ads lehetőséget nyújt a költségoptimalizálásra a napi költségvetés függvényében. A naponta maximálisan megengedett költségek a kampányhoz hozzárendelt napi költségvetés alapján korlátozottak. Miután a napi költségvetés elérte a maximális összeget, a kampány aznap már nem generál további költségeket.

    Az eMAG Ads vezérlőpultjában menüpontban találhatod a kampány szintű forgalom- és értékesítési statisztikákat, beleértve az értékesítési értéket és a kattintásonkénti költséget. Letöltheted az XLS jelentést is. Töltsed le a kampányt a termékszintű adatokért (megjelenítések, kattintások, kattintásonkénti költség).

GYIK eMAG Határon túli értékesítés

A fiókodban megtekintheted a szükséges lépéseket bemutató folyamatábrát. Ha ez nem jelenik meg, kattints azokra a zászlókra a Dashboard oldalon, amelyek a kívánt országokat jelölik. Az első lépés az, hogy mindegyik platformhoz külön-külön alá kell írnod a jogi dokumentumokat, majd le kell szerződnöd kell legalább egy futárcéggel.

A hatályos jogszabályok szerint, ha az Európai Unión belül történő távoli értékesítés meghaladja a 10 000 eurót, akkor ezen értékesítések esetén szükséges az ÁFA bevallása. Ezt egyszerűen megteheted, ha regisztrálsz az One Stop Shop portálban.

A Határon Átnyúló értékesítés programban olyan beépített futárcégek találhatók a platformon, amelyek fel tudják venni a termékeket a magyarországi raktárból, majd ki tudják szállítani őket Románia területére.

Lehetőséged van külön-külön kezelni őket minden platformon, vagy az ár- és készletszinkronizációs funkciókat is használhatod, hogy egyetlen helyről kezeld őket.

Ha az automatikus export lehetőséget aktiváltad, akkor a termékeidet az eMAG automatikusan és ingyenesen lefordítja, és a termékeid azonos áron és azonos készlettel lesznek feltüntetve, mint Magyarországon. Ha kikapcsoltad az automatikus export funkciót, a fordítás után le kell töltened a fájlt a magyar platformról, majd fel kell töltened az új platformra. Figyelj arra, hogy amennyiben termékeidet nem automatikus export formájában viszed át az új platformra, különböző azonosítóval rendelkeznek majd, és nem fogod tudni használni az ár- és készletszinkronizációs lehetőségeket.

GYIK GENIUS easybox

Fiókod “Jogi Dokumentumok” szakaszában aláírhatod a Genius Kiegészítőt. Az aláírás után az összes megfelelő easybox csomagautomatás kiszállításra alkalmas terméked megkapja a Genius címkét. Ha olyan termékeid vannak, amelyeket nem szeretneél a programban, használhatod a “Genius Tulajdonság Inaktiválása” lehetőséget az “Ajánlataim” menüben.

A Genius easybox programban nem szükséges expressz szállítást kínálni, csak a beállított szállítási idő szerint kell átadni a csomagokat a futárnak.

szeptember 13-tól kezdődően a Genius rendelések teljesítése után 2 RON + ÁFA Genius hozzájárulást alkalmaznak minden olyan rendelésre, amelyet átadtak a futárnak. Ez nem vonatkozik a visszaküldésekre.

Minden kifizetési kimutatásban látni fogjaod a Genius hozzájárulásait járulékokat az összes jogosult rendelésre az adott referencia időszakban.

 A Genius ügyfeleknek, akiknek van egy mentett bankkártyájuk a fiókjukban, gyors visszatérítés jár, amint a futár átveszi a csomagot az easyboxból. Ha a visszaküldött termékek sérülten érkeznek meg Önhöz hozzád, kérjük, küldjön nekünk bizonyítékot üzenet útján az esetleges kompenzáció érdekében.

GYIK FBE

Egy árufogadási kérést kell létrehoznod. Csak azokat a termékeket küldheted el a raktárba, amelyek megfelelnek a nemzeti és európai uniós jogszabályi követelményeknek. A termékeket az első alkalom előtt specifikus adatokkal kell ellátni, például a térbeli méretek, raktározási és kezelési feltételek.

A termékek visszavonásához az eMAG raktárból visszavonási kérelmet kell létrehozni. A kérelem létrehozásakor hozzá kell adnod azokat a termékeket, amelyeket el szeretnél távolítani a raktárból.

A visszaküldött termékek esetén az eMAG kezeli a csomagok vásárlóktól történő begyűjtését. A kibontott termékek esetében a raktár értesíteni fog, hogy a raktárból felveheted a termékeket.

GYIK Kampányok

A kifizetések havonta kétszer történnek. A hónap 1. és 15. napja között teljesített rendelések esetén a kifizetések feldolgozása a a hónap 17. napján vagy (ha az munkaszüneti napra esik) az azt követő első munkanapon történik. A hónap 16. és 28./30./31. napja közötti rendelések esetén a kifizetések feldolgozása a tárgyhót követő hónap 3.napján vagy az azt követő első munkanapon történik.

        A Pénzügyi menüben, a Részletes riportok rész alatt kiválaszthatod a különféle elszámolásokat az egyes számlázási időszakokhoz. Itt láthatod az összes rendelésben eladott termékekkel kapcsolatos részleteket, az alkalmazott jutalékot, valamint a házhozszállítás díjára vonatkozó jutalékot, ha a termékeket házhoz szállították.

Az eMAG Marketplace fiókjának Pénzügyi kérdések menüjében, a Számlák rész alatt találhatsz információkat az összes kiadott számláról. Szűrheted azokat időszakok szerint, és letöltheted őket .pdf vagy .xls formátumban.

A termékek szállítása az easybox  automatákba egy olyan szolgáltatás, amit az eMAG minden ügyfél számára biztosít, így nincsen költsége a rendelések csomagautomatákba történő kiszállításának. Ezenkívül nem tudsz beállítani szállítási költség szabályt a csomagautomatás kiszállításra, mivel a szállítási költség díját az eMAG felé fizeti a vásárló, ezért, nincs jutalék ilyen típusú szállításra.

A jutalékot automatikusan levonja az eMAG a Marketplace platformon végzett értékesítéseiből. Amennyiben visszatérítések vagy bármi miatt a befolyt összeg nem fedezi az eMAG részesedését, egy üzenetet fogsz kapni az eMAG Marketplace fiókodba a további teendőkről.

GYIK Taxes

A kifizetések kétszer havonta történnek. A hónap 1. és 15. között teljesített rendelések esetén a kifizetések feldolgozása a 17-én vagy az azt követő első munkanapon történik. A hónap 16. és 28./30./31. közötti rendelések esetén a kifizetések feldolgozása a 3-án vagy az azt követő első munkanapon történik.

A Pénzügyi menüben, a Részletes riportok rész alatt kiválaszthatod a különféle elszámolásokat az egyes számlázási időszakokhoz. Itt láthatod az összes rendelésben eladott termékekkel kapcsolatos részleteket, az alkalmazott jutalékot, valamint a házhozszállítás díjára vonatkozó jutalékot, ha a termékeket házhoz szállították.

Az eMAG Marketplace fiókjának Pénzügyi kérdések menüjében, a Számlák rész alatt találhatsz információkat az összes kiadott számláról. Szűrheted azokat időszakok szerint, és letöltheted őket .pdf vagy .xls formátumban.

        A termékek szállítása az easybox  automatákba egy olyan szolgáltatás, amit az eMAG minden ügyfél számára biztosít, így nincsen költsége a rendelések csomagautomatákba történő kiszállításának. Ezenkívül nem tudsz beállítani szállítási költség szabályt a csomagautomatás kiszállításra, mivel a szállítási költség díját az eMAG felé fizeti a vásárló, ezért, nincs jutalék ilyen típusú szállításra.

A jutalékot automatikusan levonja az eMAG az eMAG Marketplace platformon végzett értékesítéseiből. Amennyiben visszatérítések vagy bármi miatt a befolyt összegen nem fedezik az eMAG részesedését, egy üzenetet fogsz kapni az eMAG Marketplace fiókodban a további teendőkről.

Tudj meg többet az eMAG Cross border szolgáltatásról az Akadémiáról.