A visszaküldési kérelmek kezelésének aránya

()

A visszaküldési kérelmek kezelésének aránya  egyike a visszaküldési folyamatot monitorozó teljesítménymutatóknak.

Azon visszaküldések százalékos arányát adja meg, melyek feldolgozását az adott referenciaidőszakban időben, azaz a termék visszaérkezésétől számított 24 órán belül teljesítette, a teljesített vissszaküldésekhez képest.

A mutató értékével kalkulál a fő ajánlatot, vagyis a “buy button”-t meghatározó algoritmus.

Referencia-időszakok:

A visszaküldési kérelmek kezelésének aránya mutató értékét a következő referencia-időszakok alapján kalkulálja a rendszer:

  • a folyamatban lévő időszak a folyó naptári hónapra vonatkozik, elsejétől 28. 29. 30. vagy 31.-ig, a hó elejétől az aktuális dátum előtti napig
  • a korábbi referencia időszak fülön az előző hónap elsejétől 28. 29. 30. vagy 31.-ig tartó időszak eredményeit találja

A Visszaküldési kérelmek kezelésének aránya mutató értékét az incidenssel törölt visszaküldési kérelmek nem befolyásolják, mivel azokat a rendszer nem tekinti teljesítettnek.

A mutató lehetséges besorolásai:

Az adott referencia időszakban rögzített értékektől függően a visszaküldési kérelmek kezelésének aránya az elért értékküszöb alapján négy különböző  besorolást kaphat:

  • Zöld – ami az optimális szintet jelöli, ekkor a mutató értéke 95% feletti
  • Sárga – ami figyelmezteti a visszaküldési folyamat fejlesztésének szükségességére, ilyenkor a mutató értéke 85 és 95% közötti
  • Piros – ami a mutató veszélyesen alacsony szintjére figyelmezteti, 70 és 85% közötti érték esetén
  • Fekete – amikor a visszaküldési kérelmek kezelési arányának értéke kritikus, 70% alatti

A visszaküldési kérelmek kezelésének arányát befolyásoló tényezők:

  • Nem jelölt ki külön személyt csapatában, aki a beérkező visszaküldési kérelmeket időben feldogozza.
  • A visszaküldési kérelem befejezett státuszát nem állítja be még aznap, amikor a visszaküldési kérelem visszaküldött státuszát beállította.
  • A munkaidő végét követően beérkező visszaküldési kérelmek kezelésével túllépi a visszajött státusz beállításától számítva rendelkezésére álló 24 órás intervallumot, ameddig be kell állítania a kérelem befejezve státuszát.
  • Nem, vagy csak részben intézi a csomagok szállítását integrált futárszolgálattal, és bizonyos esetekben nem állít ki AWB-t az oldalon, ami megnehezíti a mutató tényleges nyomon követését.
  • A futárszolgálat által visszaszállított csomagok állapotát nem ellenőrzi napi szinten, ezzel a visszaküldés kezelésében késedelmet okozva.
  • Nem priorizálja azokat a visszaküldési kérelmeket, amelyeket még aznap véglegesítenie kell.
  • Nem veszi fel a kapcsolatot a vásárlókkal, hogy egyeztessen a visszaküldés okáról, és nem próbál megoldást találni a problémára, hogy ezzel elkerülhesse az elállást.

Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé. Itt további információkat és javaslatokat talál az eMAG Marketplace fiók teljesítménymutatóival kapcsolatban is.

Sikeres értékesítést!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE