Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

A konverziós ráta

()

Ebben a cikkben azokat a fő okokat tekintjük át, amelyek hatással vannak a termékek konverziójára.

A konverziós értéket láthatja az eMAG Marketplace fiókja főoldalán a teljesítménymutatók listájában, közvetlenül a vevői elégedettség mutató alatt.

Az e-kereskedelem területén a konverzió egy fontos mutató, ami a termékek teljesítményéről nyújt reális képet. A dashboard-on megjelenő Konverziós ráta az eMAG felületén aktív termékei teljesítményét mutatja.

A konverzió egy olyan arányszám, ami azt adja meg, hogy a termékadatlap megtekintéseinek számához képest hányan tették kosárba a terméket az adott referencia időszakban. Vagyis, hogy adott időszakon belül egy adott termék esetében hány oldalmegtekintés vezetett sikeres megrendeléshez.

Milyen tényezők befolyásolhatják a konverziót?

  • A helyes és teljes termékdokumentáció
  • Versenyképes árak
  • Akciók
  • A vásárlók véleménye
  • Gyors és megbízható szállítás
  • Szezonalitás

Az alacsony konverziós ráta lehetséges okai

  1. A termék minősége. Amikor egy látogató keres egy adott terméket, összehasonlítja a termék árát annak funkcióival. Ha a termékei nem megfelelő minőségűek, akkor a konverziós ráta értéke is alacsony.
  2. Kedvezőtlen árak és ajánlatok. Nem várható magas konverzió, amennyiben termékei árai nem versenyképesek. Gondoljon arra, hogy más termékek jobb áron nyújthatják ugyanazt a minőséget.
  3. Még nem az Öné a legjobb ajánlat, vagyis a „Buy Button” (Kosárba gomb) pozíció az oldalon. Az eMAG a legversenyképesebb eladónak adja a Buy Button gombot, amely legjobb ajánlatként, az ajánlatok listázásakor legfelül szerepel az oldalon, és jelzi az Ügyfelek bizalmát az eladó felé. Ha ugyanazt a terméket több eladó is értékesíti az oldalon, az ajánlatok sorrendjének meghatározásakor az algoritmus számos mutató értékét figyelembe veszi, többek között az árat, a rendelkezésre álló készletet és az Ügyfelek vásárlási tapasztalatait.
  4. Hiányos termék dokumentáció. A vásárlóban bizonytalanságot kelthet egy kevés fotóval, hiányos technikai leírással rendelkező termék.
  5. Gyenge minőségű képek. Az online értékesítésben a vizuális hatás a meghatározó. Ha olyan terméket tölt fel, amihez nincs elegendő, jó minőségű termékfotója, akkor az a termék alacsony konverziójához vezethet.
  6. Ha olyan termék dokumentációt tölt fel, amely nem tartalmazza a szükséges információkat, az nem fogja növelni az adott termék konverzióját.
  7. Kevés technikai paraméter a termék adatlapján. A konverziós ráta értéke befolyásolja a termékek megjelenítését az oldalon. A karakterisztikai értékek olyan szűrési lehetőségek, amelyeket a Vásárló alkalmazhat az oldal böngészése során, a kívánt termék kiválasztása érdekében. Ha csak a szükséges paraméterek kerülnek megadásra, csökkenhet a termék konverziója.
  8. Negatív visszajelzések. Negatív véleményeket azok a vásárlók tesznek közzé, akik megvásárolták az Ön egyik termékét, de a termék nem felelt meg az elvárásaiknak. A negatív visszajelzések a termék minőségétől, a kézbesítés folyamatától, valamint további egyéb szolgáltatásoktól függ. Ezek a vélemények befolyásolják az adott termék eladásait.
  9. Nem proaktív. Nem keresi fel a Vásárlókat a felmerült problémákkal kapcsolatban. Például, ha az oldalon feltüntetett szállítási időn belül nem kerül kézbesítésre a termék, a megrendelt termék nincs készleten, ennek orvoslására javasoljon megfelelő megoldást az Ügyfél számára.

Az admin felületen eMAG Academy menüpont alatt folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé, annak érdekében, hogy a felület használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseire a lehető leghamarabb válaszolhassunk.

További jó munkát kívánunk!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE