Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

Javasolt teendők a 2022-es Black Friday előtt

()

Ebben az útmutatóban bemutatjuk, milyen lépéseket célszerű megtennie annak érdekében, hogy teljes felkészüléssel kezdjen neki november 18-án a Black Friday kampánynak.

 

  1. Töltse fel és/vagy frissítse a kampányba szánt termékeit november 8-ig!

Amennyiben nem sikerült termékeit határidőre feltöltenie, vagy frissíteni szeretné az eredetileg eMAG Marketplace felületre feltöltött ajánlatait, kérjük, ezt jelezze felénk az Üzenetközponton keresztül, a frissített ajánlatokat tartalmazó fájl elküldésével, és mi segítünk az ajánlatok feltöltésével és validációjával kapcsolatban.

Szeretnénk felhívni figyelmét arra, hogy a kampányba résztvevőtermékek a Black Friday idejére speciális kiemelést kapnak az oldalon, ami még inkább láthatóvá teszi őket a vásárlók számára, ezáltal pedig nagyobb eséllyel érhet el kiemelkedő értékesítési eredményeket. A kampányban való részvételhez az elmúlt 30 nap legalacsonyabb árához (CMMP30) képest minimum 100 forint kedvezményt kell biztosítani.

Minden a kampányban elfogadott ajánlat kap egy kampánycímkét, amelyet a vásárlók láthatnak a termék oldalán és a listázásban.

 

  1. Elemezze árait a Black Friday Performance fájl segítségével!

A korábbi  kampányok tapasztalatai azt mutatják, hogy  nagyobb kedvezmény biztosításával felturbózhatja eladásait, hiszen ezen a napon a vásárlói döntést főként az ár és a kedvezmény mértéke befolyásolja.

 

Árazási stratégiájának kialakításakor kérjük, vegye figyelembe a megadott követelményeket:

  • A Black Friday az év legtöbb kedvezményét kínáló napja, de fontos, hogy ezek valóban vonzó kedvezmények legyenek, hogy megfeleljenek a fogyasztói elvárásoknak, és hogy minél több megrendelés érkezzen. A kampányban való részvételhez az elmúlt 30 nap legalacsonyabb árához (CMMP30) képest minimum 100 forint kedvezményt kell biztosítani.
  • Landing oldalra kikerülés feltételei
    Annak érdekében, hogy a vásárlók könnyebben megtalálják a legvonzóbb kedvezményeket, minden évben létrehozunk egy Landing oldalt, ahol minden kategóriából bemutatjuk a legjobb ajánlatokat.Ha azt szeretné, hogy termékei szerepeljenek a kampány Landing oldalán, akkor az alábbi kritériumoknak kell megfelelniük a feltöltött ajánlatoknak:
  • A Landing oldalon belül is a legjobb ajánlatok WOW ajánlat megjelölést kapnak. Az adott kategóriák szakaszában kiemelten majd 2 helyet foglalnak el a lista elején. A WOW ajánlat megjelölésnek a következők a feltételei:

Kérjük vegye figyelembe, hogy a 800, 5.000 és 8.000 HUF küszöbök a mátrixban áfával együtt értendőek.

  • Egy olyan nagyszabású kampány tervezéséhez, mint a Black Friday, mindig jó, ha áttekinti az előző évi eredményeket, és új célokat tűz ki az idei évre. Megvizsgáltuk, hogy melyek voltak a legjobban teljesítő kategóriák a 2021-es Black Friday kampányban és a 2021-2022-es időszakban, majd ezeknek a segítségével összeállítottunk egy listát a portfóliójára szabott ajánlásokról. Töltse le a “Black Friday Performance” fájlt az eMAG Marketplace fiókjából, a Kampányok menüpontból.
  • Figyelem! Az Ön kampányjavaslat fájlját 2022. szeptember 30-án módosították. Ha ezután a dátum után szeretne termékeket feltölteni a Kampányba, akkor az új fájlt kell használnia, mert a régi verziót már nem fogadják el a platformon.
  • Az Emag admin felületen, a promoció menüpontbana Black Friday sorban a diagramm ikonra kattintva letöltheti a kampányjavaslat excel fájlt. Ebben megtekintheti minden termékénél az ajánlott promóciós árszinteket és ezek bevezetése által elért jutalék visszatérítések mértékét. Miután rákattintott a diagram gombra, előfordulhat, hogy néhány percet várnia kell, míg megjelenik a letöltés gomb. Erre újra rákattintva elindul a letöltés.
  • A kampányokban részt vevő termékek jutalékcsökkentést kaphatnak a teljesítményüktől és az Ön által választott kedvezménytől függően. Ide kattintva megtekinteti azt speciális kedvezményrácsot, amelyet kimondottan a Black Friday kampányra vezetünk be.

Amennyiben módosítani szeretné egy már feltöltött ajánlat árait, kérjük, küldje el nekünk a frissített árakat tartalmazó fájlt az Üzenetközponton keresztül, az „BlackFriday” témát választva, és segítünk az ajánlat frissítésével, validációjával kapcsolatban.

 

  1. Még elemezheti készleteit november 8-ig!

A készletinformációk megadásakor kérjük, vegye figyelembe, hogy a Black Friday napján minden egyes kampányban szereplő terméke egy teljes hónap átlagos forgalmát generálhatja.

Győződjön meg arról, hogy a kampány feltöltésekor valós készletmennyiséget adott meg, vagy arról, hogy a beszállítója az Ön rendelkezésére tudja bocsátani a megrendelés napján, vagy legkésőbb egy munkanapon belül ezeket a termékeket. Érdemes félretennie a megadott készletmennyiséget az eMAG Marketplace felületen beérkező rendelések teljesítése érdekében, sőt, ha lehetősége van rá, a készlet raktári elkülönítését is javasoljuk.

Ha nem tudja, hogyan kalkulálja a Black Friday kampányba feltöltött/feltöltésre kerülő termékek megfelelő készletmennyiségét, kérjük, az adott termék egy átlagos havi értékesítési mennyiségével számoljon (vagy az eMAG Marketplace-re vagy jelenlegi értékesítési csatornáira vonatkoztatva), és ezt a kampány napjának lehetséges értékesítési mennyiségeként vegye figyelembe. Továbbá a Black Friday Performance fájlban talál személyre szóló ajánlást a készletekkel kapcsolatban is.

Amennyiben módosítani szeretné egy már feltöltött ajánlat készleteit a feltöltési határidőt követően, kérjük, küldje el nekünk a frissített készleteket tartalmazó fájlt az Üzenetközponton keresztül, az „BlackFriday” témát választva, és segítünk az ajánlat frissítésével, validációjával kapcsolatban.

 

  1. Még van ideje az ajánlatában szereplő termékek dokumentációjának (fotók, leírás stb.) elemzésére és fejlesztésére november 8-ig.

Győződjön meg arról, hogy termékei helyes és teljes dokumentációval rendelkeznek, hogy ezáltal a vásárlók részéről felmerülő kérdések számát is csökkenthesse. Mint jól tudja, az értékesítő jelenlétének hiányát a termék dokumentációjának minősége kell, hogy ellensúlyozza. Szeretnénk javasolni továbbá, hogy a kampányba feltöltött termékei legalább 3, de lehetőség szerint inkább 5 termékfotóval, valamint részletes leírással rendelkezzenek. Használja a KPI bar eszköztárában elérhető “A tartalom minőségének javítása” funkciót, aminek segítségével azon termékeit listázhatja, melyek dokumentációs szempontból egy kis figyelmet igényelnek.

Aktuális dokumentációjának frissítéséhez mind a “Termékek – Termékeim” menüpont egyes termékei mellett megtalálható “Szerkesztés” gomb, mind az “Excel importálása” menüpont tömeges feltöltési lehetősége rendelkezésére áll. A jelenlegi termékdokumentációit tartalmazó fájlt a “Frissítse a terméket” gombra kattintva töltheti le a “Termékek – Termék kategóriák” menüpontban. Ezzel a folyamattal kapcsolatban további információkat az eMAG Academy felületen talál.

 

  1. Honnan tudhatja, hogy ajánlatai validálásra kerültek?

Az eMAG Marketplace felületre feltöltött ajánlatai a megadott követelmények figyelembevételével kerülnek jóváhagyásra, melyeket feljebb részleteztünk.

november 8-ig ellenőrizheti validált ajánlatait a Marketplace platformon.

Abban az esetben, ha valamely nem validált ajánlatát módosítani szeretné, hogy validálásra kerülhessen, az új ajánlatot legyen kedves elküldeni nekünk az Üzenetközponton keresztül, a „BlackFriday” témát választva, és mi segítünk az ajánlat frissítésével, ismételt validációjával kapcsolatban.

Ha adott esetben a Black Friday kampányban visszautasított termékeire vonatkozóan nem tud jobb ajánlatot kínálni, de szeretné a megadott árakat és készletinformációkat fenntartva kampányon kívül kedvezményesen megjeleníteni őket az oldalon, az ajánlatot a “Saját ajánlataim” -“Árak / Készletek” menüpontban, a szokásos módon feltöltheti, vagy az egyes termékek adatainak módosításával is frissítheti a “Termékek” – “Termékeim” menüpontban.

 

  1. A Black Friday kampány idejére megfelelő létszámmal készüljön

A Black Friday kampány akár egy teljes hónap értékesítési forgalmát generálhatja. Ez extra erőforrásokat igényel az eMAG Marketplace felületet kezelő csapat részéről, legyenek akár azok, akik a beérkező rendeléseket kezelik, akik az érdeklődő vásárlók kérdéseire válaszolnak, a raktáros kollégák, vagy akár a számlázási csoport.

Ahhoz, hogy a Black Friday kampány kezeléséhez kapcsolódó operatív feladatokat ellátó kollégák számát megfelelően meghatározhassa, javasoljuk, hogy az utóbbi időszak értékesítései alapján határozza meg, hogy átlagosan egy ember, egy rendelést mennyi idő alatt dolgoz fel, és ezáltal számolja ki, hogy milyen mennyiségű plusz munkaerőre lenne szüksége a Black Friday időszaka alatt, figyelembe véve azt, hogy a napi átlag rendelésmennyiség akár harmincszorosa is beérkezhet.

 

  1. Futárszolgálatokra vonatkozó javaslatok, Black Friday előtt

Javasoljuk, hogy legalább két futárszolgálattal dolgozzon együtt az időszak rendeléseinek gördülékeny teljesítése érdekében. Ne feledkezzen meg arról, hogy az eMAG easybox csomagautomatás kiszállítás Önnek továbbra is ingyenes szolgáltatás a Black Friday alatt.

Javasoljuk, hogy a  problémamentes kiszállítás érdekében, mindenképpen ellenőrizze, hogy helyesen kerültek-e megadásra a csomagméretek, ehhez segítséget az academy oldalunk talál, amelyet egy kattintással elérhet innen.

Egyeztessen azokkal a futárszolgálatokkal, akikkel kapcsolatban áll, hogy megerősítsék és validálják a csomagok szállításának menetét. Közösen vállalt kötelezettségünk alapján a Black Friday napján érkezett rendeléseket 14 napon belül teljesítenünk kell. Ez azt jelenti, hogy valamennyi rendelést elő kell készítenie a raktárában 11 napon belül a Back Friday kampány kezdetétől számítva, és ezen felül további 3 nap alatt a futárszolgálatnak kézbesítenie kell a csomagokat.

Egyeztesse szállító partnerével a csomagfelvétel pontos címét és helyét, a félreértések elkerülése érdekében. Ez a lépés fontos az easyboxos rendelések esetében is. Ide kattintva megtekintheti ennek pontos lépéseit.

Határozzák meg, hogy az egyes napokon milyen gyakran kerül sor csomagfelvételre, vagy azokat a konkrét időpontokat, amikor várhatóan a csomagokért érkeznek, annak érdekében, hogy a csomagfelvétel tervezett időpontjára a csomagokat megfelelően elő tudják készíteni.

Ne feledkezzen meg azonban a kampány logisztikai részéről sem, és kiemelten figyeljen arra, hogy a Black Friday-on generált megrendelésekhez a megfelelő szállítási díjakat állítsa be. A túl magas szállítási díj a Black Friday ajánlatok esetében a kosárelhagyási arány növekedéséhez és az eladások elvesztéséhez vezethet.

 

  1. Ellenőrizze a kampányban szereplő termékek dokumentumait és tartozékait

A csomagolásra fordított idő optimális szinten tartásának érdekében érdemes lehet ellenőriznie, hogy milyen dokumentumok és/vagy tartozékok járnak a termékekhez (garancia, használati útmutató stb.), és győződjön meg arról, hogy azok a rendelések feldolgozásának helyén elérhetőek, és a csomagolást végző kollégák rendelkezésére állnak.

Ezeket kérjük, a termékekkel együtt küldje ki a rendelések teljesítésekor, hiszen így csökkentheti a legegyszerűbben az ügyfélpanaszokat, valamint a termékvisszaküldések számát.

A vásárlókat ért kellemetlenségekrossz fiókmutatókat, illetve negatív NPS értékeléseket eredményezhetnek.

 

  1. Győződjön meg arról, hogy elegendő csomagolóanyaggal rendelkezik

Ha azt szeretné, hogy termékei kifogástalan állapotban érkezzenek meg a vásárlókhoz, a csomagolás rendkívül fontos szerepet kap, hiszen a csomagolás óvja meg a terméket a portól, kosztól, és a szállítás alatt bekövetkező sérülésektől.

A poliészter fóliák perforált csomagolással óvják termékeit, porított vagy szemcsés termékekhez, plüss- vagy gyermekárukhoz, divatcikkekhez, textilekhez, ékszerekhez vagy folyékony termékekhez ideálisak.

A buborékfóliák a kimondottan törékeny, éles szélű, üveg vagy kerámia termékekhez ideálisak, csillapítják a hirtelen mozgásokból, valamint a szállítás során más termékekkel való érintkezésből fakadó ütődések erejét.

Az így csomagolt termékeknek sértetlenül át kell menniük a törésteszten, és a vonalkódnak szkennelhetőnek kell lennie a csomagolás megbontása nélkül is.

Valószínűleg szüksége lesz erős anyagból készült dobozokra is, ami a termék összes tartozékát tartalmazza, és ha a csomag törékeny, ne feledje, ezt a csomagoláson is jelezni.

A termékeihez használt csomagolás típusát és a rendelések magasabb számát figyelembe véve javasoljuk, hogy időben gondoskodjon a megfelelő mennyiségű csomagolóanyag (dobozok, zsugorfóliák, borítékok, zacskók, buborékfóliák) beszerzéséről.

A termékek gyorsabb előkészítése érdekében fontos, hogy a szükséges csomagolóanyagokat a termékek raktározási helyének közelében tárolja.

Továbbra is folyamatosan tájékoztatjuk Önt minden olyan részletről, amelyet vállalkozásának figyelembe kell vennie a Black Friday-ra való felkészülés során.

 

Növelje az eladásokat és sok sikert kívánunk a Black Friday előkészületekhez!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE