Bevezetés
Az idei évben is lehet számolni az e-kereskedelem további növekedésével, ezért az előző hírlevelünkben igyekeztünk a 2022-es év főbb e-kereskedelmi trendjeit bemutatni. Az eMAG Marketplace csapata igyekszik segítséget nyújtani vállalkozásod számára, hogy maximalizálhasd az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket. Olvasd el tippjeinket a látogatottság növelésé érdekében az eheti híreinkkel együtt!
Híreink
Magyarország
@ Az elmúlt két évben a pandémia hatására megváltozott környezet és vásárlói szokások kapcsán egyre többet hallhatunk az úgynevezett figitális értékesítésről, azaz a fizikai és digitális kereskedelem összekapcsolásáról – olvasható a kosárérték.hu oldalán. Omnichannel voltának megfelelően a figitális értékesítés fő célja az, hogy választási lehetőséget kínáljon a fogyasztóknak, akik ezáltal az általuk preferált vásárlási csatornákon keresztül tudják megismerni és megvásárolni a termékeket. Ez történhet hagyományos üzletben, online, közösségi médián keresztül, átvevőponton, pop-up üzletben vagy akár mindezen érintkezési pontok kombinációjával.
@ Új törvény szabályozza idén augusztustól a részvénytársaságok és korlátolt felelősségű társaságok uniós országhatárokon átnyúló vállalati műveleteit.- írja a 24.hu. Az új szabályozás középpontjában a vállalati átalakulások állnak , és egyben az egyesülésekkel és szétválásokkal kapcsolatos korábbi rendelkezések helyébe lép. *
@ Bejelentették, hogy 2022. február 17-én rendezik meg a Lurdy Házban Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciáját. Az Ecommerce Expo 2016 óta a magyar internetes kereskedelem csúcstalálkozójának számít, élvonalbeli előadókkal, jövőt formáló trendekkel, illetve mindazok részvételévelaki számít a magyar e-kereskedelemben.
Nemzetközi
@ Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e nettó zéró kibocsátásra vonatkozó kötelezettségvállalás az adott szervezetnél. A kiber- és egészségügyi kockázatok szerepelnek az elsők között a globális fenyegetések listáján, ezeket szorosan követi a makrogazdasági volatilitás. A következő 12 hónapra nézve az Egyesült Államokat látják a vezérigazgatók a legfontosabb növekedési célpontnak, míg a második helyen Kína áll – derül ki a PwC 25. Globális Vezérigazgató Felméréséből.
Hasznos tippjeink
Az e-kereskedelem folyamatosan bővül a régióban. A vásárlók különböző terméket vásárolnak, mint például elektronikai cikkeket, háztartási gépeket, fashion, valamint home&deco termékeket. Csak az eMAG platformnak havonta több mint 11 milliós a látogatottsága. Ezért itt a megfelelő alkalom, hogy befektess a kínálatodban szereplő azon termékek népszerűsítésébe, amelyekre szeretnéd felhívni vásárlóid figyelmét.
Az eMAG Marketplace platformon egy hatékony eszköz áll az rendelkezésedre: az eMAG Ads. Ez egy kattintásonkénti fizetős promóciós szolgáltatás, ahol teljes mértékben Te rendelkezel a hirdetésre szánt költségvetésed felett, így rugalmasan tudod értékesíteni a kívánt termékeket. Adataink szerint a hirdetési kampányok révén 19%-kal nagyobb lehet a forgalma a reklámozott termékeidnek és 12%-kal több eladást generálhatsz velük.
Ráadásul, a szolgáltatást most díjmentesen kipróbálhatod, hiszen az eMAG Ads bevezetését követően mind az új, mind a meglévő eMAG Marketplace partnereinknek 360.000 forint értékű kreditet biztosítunk az eMAG Ads szolgáltatáshoz. A kreditegyenleg már elérhető eMAG Marketplace felhasználói fiókodban!
Amit az eMAG hirdetésekről tudni kell
Az eMAG Ads kampány beállítása egyszerű: vásárolj kreditet, hozd létre a kampányt (válaszd ki a napi szinten kattintásszámra fordított maximális összeget és állítsd be az érvényességi időszakot), válaszd ki a termékeket és állítsd be a kívánt ajánlatot, majd aktiváld a kampányt. Választhatsz, kampányszinten (Alapértelmezett ajánlat) és termékszinten (Termék ajánlat) is, és megadhatod a kattintásonkénti költséget. A kampányok révén népszerűsített termékek a Promóciós termékek sávban jelennek meg, így láthatóvá válnak az azonos kategóriájú, hasonló termékek iránt közvetlenül érdeklődő vásárlók számára. Fontos megjegyezni, hogy a promóció automatikusan felfüggesztésre kerül azon kampánytermékek esetében, amelyek kifogytak a készletből. A promóció folytatódik, ha frissíted a készletet. Ennek az eszköznek az az előnye, hogy lehetőséget ad arra, hogy nagyobb láthatóságot generálj a kínálatodban szereplő termékek számára, azonban a felhasznált költségvetés felett teljes mértékben Te rendelkezel. Te döntöd el, hogy mikor és mennyit fektetsz be az egyes termékek népszerűsítésébe, és így mérheted és összehasonlíthatod a hirdetések eredményeit.
Hogyan válaszd ki az értékesíteni kívánt termékeket?
Az eMAG Ads menü Vásárlói érdeklődés szekciójában láthatod, hogy mely termékek iránt érdeklődnek az ügyfeleket. Itt láthatod az értékesítési potenciállal rendelkező, sűrű látogatottságú, valamint az ügyfelek kívánságlistáján szereplő termékek ajánlásait. Ezenkívül az általad eladásra kínált ajánlatok közül is megkapod a legjobb hirdetési javaslatokat. További részleteket itt olvashatsz.Ezeken a hasznos információkon kívül a promóciós kampányod célját is figyelembe veheted. Így eldöntheted, hogy mely termékekbe lehet optimálisan befektetni az eMAG Ads segítségével. Íme néhány ajánlásunk:
- Ha egy adott termék/termékcsalád készletét szeretnéd felszámolni.
- Ha új termékcsaládot szeretnél bemutatni, vagy ha újonnan bevezetett termékeket kínálsz.
- Szezonális termékek esetében, amelyek iránt egy bizonyos időszakban fokozott érdeklődés mutatkozhat.
- Ha egy adott termék ismertségét/eladását szeretnéd növelni.
- A kínálatodban szereplő népszerű termékek esetében, amelyek láthatóságát még inkább növelheted.
Tippjeink a hatékonyság növeléséhez
- A napi költségvetési keret csökkenése azt mutatja, hogy a termékek megjelennek a potenciális vevők számára. Ha ezt észlelted a kampányaidban, célszerű lehet több különböző kiadást elkülöníteni, vagy új hirdetési kampányba befektetni.
- Ne feledd, hogy a magasabb termékszintű ajánlat jobb láthatóságot jelent a platformon a reklámozott termékek számára. Megpróbálhatod növelni a kattintásonkénti összeget a kínálatodban szereplő népszerű kategóriák esetében is.
- Mindig ellenőrizd a kampányaid teljesítményét: lépj be az eMAG Ads menüponton belül a Kampányok oldalra. A kapott eredmények elemzése a célodnak megfelelően segít Neked a promóciós stratégiádnak a fejlesztésében és javításában.
- Hozz létre külön kampányokat minden egyes termékkategóriához – így jobban ellenőrizheted a befektetéseket, és könnyebben áttekintheted az eredményeket.
- Ha korábban nem fektettél be sokat, javasoljuk, hogy kisebb összegekkel kezdj, amíg elegendő adatot nem gyűjtesz ahhoz, hogy elemezd, mely termékek teljesítenek jobban. Kezdéshez javasoljuk például a legalább 1000 forintos napi költségvetést valamint a 18 forintos minimális kattintásonkénti költséget.
- Ha vannak olyan termékeid, amelyek nagyon jó eredményeket hoznak, helyezd át őket külön kampányokba, és gondoskodj arról, hogy elegendő napi költségvetéssel rendelkezzenek.
- A kevésbé jó eredményekkel rendelkező termékeket is áthelyezheted külön kampányokba, amelyekre alacsonyabb kattintásonkénti és napi költséget rendelhetsz. Ne feledd, hogy a vásárlói érdeklődés szezontól is függ, így ezek a termékek is jól teljesíthetnek. Ezért azt javasoljuk, hogy ne állítsd le a hirdetésüket, hanem hosszabb távon figyeld meg a teljesítményüket.
Az elmúlt 7 nap legkeresettebb termékei az eMAG-on
Folyamatban lévő kampányok
- Vásárlási láz
Készlethiány
Itt, Nemrégiben értékesített termékek, aktív ajánlat nélkül fül alatt megtalálható azon termékek listája, amelyek az elmúlt 30 napban a legtöbb eladást generálták a felületen, de portfóliód nem tartalmazza még, és az eMAG felületén sem vásárolhatóak jelenleg, készlethiány miatt.
Új termékajánlatok
Termékeid teljesítményét az eMAG Marketplace-en a Lehetőségeim menüpontban is ellenőrizheted.
eMAG Academy – Javaslataink erre a hétre
@ eMAG Ads – Vásárlói érdeklődés
@ eMAG Ads hirdetéskampány létrehozása
@ eMAG Ads hirdetéskampány szerkesztése
eMAG Ads
Az eMAG Ads kampányok révén 12%-kal több eladást érhet el a reklámozott termékekkel.
Kollégáid biztonsága legyen az első
A járványnak még nincs teljesen vége, ezért kollégáid biztonsága érdekében bizonyos óvintézkedést érdemes a továbbiakban is betartani a munkaállomásokon. A javasolt intézkedéseket itt tekintheted át.
További jó egészséget és eredményes hetet kívánunk!
Üdvözlettel,
eMAG Marketplace Csapata
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?