Ebben a tájékoztatóban bemutatjuk a Visszaküldések – Visszaküldések listája menüpontot.
A visszaküldési kérelem akkor jön létre, amikor vásárló a megrendelt termék átvétele után rájön, hogy az mégsem megfelelő számára.
A visszaküldési kérelmek feldolgozásához lépjen be a Visszaküldések – Visszaküldések listája menüpontba. Ekkor megnyílik egy oldal, ahol az összes visszaküldési kérelme megjelenik, valamit itt nyílik lehetősége ezeknek a szerkesztésére.
A Visszaküldések listája oldal két fő részből áll:
- a szűrő zóna
- és a listázási zóna
A szűrőszekció lehetővé teszi, hogy az itt rendelkezésre álló szűrők segítségével könnyebben megtaláljon egy adott visszaküldési kérelmet. A következő szűrők láthatóak:
- Visszaküldési azonosító: az egyes visszaküldési kérelmek egyedi száma
- Rendelés azonosító: megmutatja a rendelés azonosítóját, amelyre a visszaküldés történt
- Visszaküldés státusza: ezzel a szűrővel könnyedén megtalálhat egy bizonyos visszaküldési kérelmet a státusza alapján.
- Visszaküldés típusa: a visszatérítési forma szerint szűrhet, azonban jelenleg csak a visszatérítéses visszaküldés érhető el
- Visszaküldés dátuma: kiválaszthat egy adott dátumot, hogy mikor regisztráltak egy bizonyos visszaküldési kérelmet
- Received date: a visszaküldött csomagok a vásárlótól való átvételének dátuma alapján jeleníti meg a visszaküldött csomagokat
- Lezárás dátuma: ennek a szűrőnek a használatával leszűrhet azokra a kérelmekre, amelyeket a kiválasztott időszakban véglegesítettek, töröltek vagylutasítottak el
- Maximális véglegesítés: megmutatja azokat a visszaküldési kérelmeket, amelyeket addig az időpontig kell véglegesíteni, amire rákeres
- Az MVH előtt vagy után lévő napok: azokat a kérelmeket jeleníti meg, amelyeket a maximális véglegesítés határidő napjáig vagy azt követően zártak le.
- Termék neve: a visszaküldött termék nevét használhatja egy adott visszaküldés kereséséhez
- Termék azonosítás: ennek a szűrőnek a használatával a termék azonosítójával, a PNK-val vagy az EAN kóddal kiegészítve is megtalálhat egy bizonyos visszaküldést
- AWB: a visszaküldés AWB-jével gyorsan megtalálja a kívánt visszaküldési kérelmet
- Return pickup method: a visszaküldés módja szerint kereshet
Egy vagy több szűrő alkalmazása után kattintson a kék Keresés gombra, és látni fogja az összes elérhető eredményt a listázási zónában.
A visszaküldéseket úgy is szűrheti, hogy a listázási zónában az adott fülekre kattint. Itt a következő lehetőségek közül választhat:
- Összes visszaküldés: az összes visszaküldést láthatja időrendi sorrendben
- Új: csak azokat az új regisztrált visszaküldési kérelmeket mutatja, amelyeket még nem nyitottak meg
- Tudomásul vette: annak a kérelemnek a státusza, amelyhez már AWB-t generáltak
- Visszaküldött: ez a státusz akkor kerül beállításra, amikor a csomagot a vásárlótól átvették
- Késett rendelések: ha a visszaküldési kérelem teljesítésének határidejét túllépték
- Befejezett: az időben teljesített és véglegesített visszaküldési kérelmek státusza
- Visszautasított: csak azokat a visszaküldési kérelmeket mutatja, amelyeket Ön elutasított a visszaküldési határidő túllépése miatt, vagy mert a visszaküldött termékeket a vásárló nem rendeltetésszerűén használta
- Törölt: megjeleníti azokat a visszaküldéseket, amelyeket Ön törölt, amikor az ügyfél meggondolta magát a termék visszaküldésével kapcsolatban. Az olyan visszaküldési kérelmek is megjelennek, amely termékeket nem lehet eladni, miután azokat felbontották, vagy a vásárló kicsúszott a visszaküldési határidőből
- Lezárt kérelem: azokat a kérelmeket mutatja, amelyeket nem véglegesítettek a törvényileg előírt 14 naptári napon belül
Jobb oldalon látható a zöld Visszaküldés hozzáadása gomb. Ennek segítségével könnyedén kitöltheti a visszaküldési kérelmet a vásárló nevében, amennyiben megkéri Önt erre, vagy azt rosszul töltötte ki.
A visszaküldés az értékesítési folyamat része. Online környezetben még magasabb lehet a visszaküldési arány, mivel a megvásárolt terméket nem lehet megtekinteni és kipróbálni, úgy mint egy hagyományos boltban. Amennyiben a vásárlónak nem megfelelő a termék vagy meggondolja magát, lehetősége van azt visszaküldeni.
Ezért kell nagy figyelmet fordítania az eMAG Marketplace-en értékesített minden egyes termék dokumentációjára. Minél részletesebb képeket, jellemzőket és leírásokat ad meg, annál alacsonyabb lesz a visszaküldések száma.
Felmerülő kérdéseivel kapcsolatban kérjük, hogy az admin felület Üzenetközpont menüpontján keresztül írjon nekünk!
Az admin felületen eMAG Academy menüpontban további hasznos videós segédanyagokat osztunk meg, hogy felmerülő kérdéseire mihamarabb válaszolhassunk.
Sikeres értékesítést kívánunk!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?