A rendelések szolgáltatási színvonala egyike a rendelési folyamatot monitorozó teljesítménymutatóknak. Azon megrendelések arányát adja meg, amelyek a megadott feltételeknek eleget téve, a termékszinten beállított kezelési időnek és a felületen megadott napi leadási határidőnek megfelelően kerültek véglegesítésre az összes véglegesített rendeléshez viszonyítva, az adott referencia időszakban. A banki átutalásos rendeléseket a rendszer nem veszi figyelembe a mutató értékének kiszámításakor.
A többi teljesítménymutatóhoz hasonlóan a rendelések szolgáltatási színvonala mutató értékével is kalkulál a fő ajánlatot, vagyis a “buy button”-t meghatározó algoritmus.
Referencia-időszakok
A rendelések szolgáltatási színvonala mutató értékét a következő referencia időszakok alapján kalkulálja a rendszer:
- a folyamatban lévő időszak a folyó naptári hónapra vonatkozik, elsejétől 28. 29. 30. vagy 31.-ig,
- a korábbi referencia időszak az előző hónap elsejétől 28. 29. 30. vagy 31.-ig tart.
Javaslataink
A Rendelések szolgálatási színvonala teljesítménymutató maximális szintjének fenntartása érdekében azt tanácsoljuk, hogy vegye figyelembe következő javaslatainkat:
- Megfelelő létszámú csapatot alakítson ki, hogy a felület használatával kapcsolatban felmerülő teendőket hatékonyan kezelhessék, és hogy minden munkafolyamatot lefedhessenek.
- Jelöljön ki külön felelőst csapatában a beérkező rendelések feldolgozására.
- A kezelési időt úgy állítsa be, hogy az így rendelkezésére álló napok száma alatt át tudja adni a csomagokat a futárszolgálatnak.
- Frissítse a felületen megadott napi leadási határidőt, azt szem előtt tartva, hogy ha egy rendelés a napi leadási határidő időpontja előtt érkezik, akkor a rendelés feldolgozására rendelkezésére álló napok száma attól a naptól indul, amikor az beérkezett.
- A kezelési időt a futárszolgálat munkarendjéhez igazítva állítsa be, hogy így biztosan időben véglegesítésre kerülhessenek rendelései.
- A kezelési idő, vagyis A termék elküldéséhez szükséges napok számának megváltoztatásához lépjen az “Excel importálása” menübe, és itt töltse le az “Ajánlatok frissítése” fájlt. Itt az “M” oszlopban adhatja meg a rendelés feldolgozásához és véglegesítéséhez szükséges időtartamot, napokban kifejezve. Ehhez a következő értékek egyikét választhatja ki: 0, 1, 2, 3, 6 vagy 9. Ha 10 napos szállítás időt szeretne megadni, akkor az eMAG Marketplace csapat jóváhagyására van szükség. Ilyen esetben kérjük, kérését küldje el nekünk az Üzenetközponton keresztül.
- A megrendelés kézbesítésének késedelméről tájékoztassa a vásárlót.
- Szállítási késedelem esetén igyekezzen minél kedvezőbb megoldást ajánlani vásárlóinak, és egyeztessenek a csomag szállításának részleteiről. A proaktivitást az ügyfelek pozitív visszajelzésekkel hálálhatják meg.
- Ellenőrizze, hogy termékei dokumentációi tükrözik-e a valóságot.
- Rendeléseit megfelelően kezelje az eMAG Marketplace platformon, valamennyi státuszt folyamatosan a valóságnak megfelelően megadva, figyelembe véve, hogy a vásárló a beállított státuszok alapján értesítéseket kap.
- Nem lehet olyan terméke aktív az oldalon, amiből nem rendelkezik elérhető raktárkészlettel, és amit nem tud kiszállítani a felületen megadott feltételeknek megfelelően.
- Amennyiben nem rendelkezik API kapcsolattal vagy aktív ajánlat frissítő feed-del, akkor naponta legalább egyszer, a munkaidő kezdetekor frissítse termékei felületen megadott készleteit.
- Folyamatosan frissítse termékkészleteit, és ügyeljen arra, hogy mindig rendelkezzen elegendő csomagolóanyaggal.
- Ne lépje túl a rendelések kezelésére vonatkozó, a kezelési időtől számított 13 napos határidőt, mert ilyen esetben rendelései incidenssel törlésre kerülnek.
Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé. Itt további információkat és javaslatokat talál az eMAG Marketplace fiók teljesítménymutatóival kapcsolatban is.
Sikeres értékesítést!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?