Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan kell a rendeléseket visszajött státuszúra állítani az eMAG Marketplace platformon.
Előfordulhat, hogy a vásárló valami miatt nem veszi át a megrendelt terméket, még abban az esetben is, ha annak értéke online kártyás fizetéssel már teljesítésre került, és visszaküldési kérelem érkezik fiókjába.
A vásárló részére vissza kell téríteni a kifizetett összeget, és a rendelés státuszát visszajöttre kell módosítania.
Fontos, hogy a megrendelést annak teljesítésétől, vagyis a befejezve státusz beállításától számítva legfeljebb 19 napon belül visszajött státuszúra állítsa, mert azon túl a státusz módosítására már nincs lehetősége.
Kivételes esetben, amikor a visszaküldés 19 napon túl teljesül, vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal az Üzenetközponton keresztül, és ha megbizonyosodtak a termék visszaérkezéséről, akkor a rendelés státuszát manuálisan átállítják.
A rendelések státuszmódosításait is kezelheti API kapcsolaton keresztül, az API dokumentáció alapján.
A rendelések módosításához lépjen a Dashboard-on lévő Rendelések menüpontba.
Az így megjelenő oldalon az összes eMAG Marketplace platformon beérkezett rendelését megtalálja. Válassza ki azt a rendelést, ami visszaérkezett, és a Műveletek oszlopban kattintson a Rendelési részletek megtekintése gombra.
Ekkor megjelennek a rendeléshez vonatkozó vásárlói adatok és a megrendelt termékkel kapcsolatos információk. A Státusz mezőben kell a rendelés állapotát Befejezettről Visszajöttre módosítania. Miután kiválasztotta a visszajött státuszt, kattintson az oldal jobb felső sarkában lévő Módosítások mentése gombra.
A változtatások mentése után a rendelés állapota Befejezettről Visszajöttre vált, és az adott elszámolási időszak végén a Pénzügyi kérdések – Számlák menüből letöltheti a visszajött rendelés kapcsán elkészített sztornó számlát, hogy, így pénzügyeit is nyomon követhesse.
A visszaküldött rendelések nagy száma negatív hatással van fiókja teljesítménymutatóira.
Javasoljuk, hogy derítse ki a megrendelt termékek visszaküldéséhez vezető problémát, és találjon olyan megoldást, amely mindkét fél számára előnyös, hogy elkerülhesse a visszaküldéseket, ami jelentősen befolyásolja a Rendelések véglegesítési aránya és Visszaküldési arány teljesítménymutatót is.
Kérjük, tekintse meg az eMAG Academy többi oktatóanyagát is. Itt további részleteket és információkat talál az eladói fiók egyes szakaszainak használatával kapcsolatban.
További jó munkát kívánunk!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?