Ebben az oktatóanyagban megtanulod a következőket:
Blokkolt követelések
Azok az összegek, amelyeket hibák érintenek, amelyek a megrendelési űrlapok feldolgozása, visszaküldési űrlapok, AWB-k (légi fuvarlevél) helytelen generálása vagy akár könyvelési hibák során fordulnak elő.
A fizetési blokkolások leggyakoribb esetei:
Az általad beszedett összeg magasabb, mint a tényleges rendelési érték.
Például: Miután leadott egy utánvétes rendelést, a vásárló kéri, hogy adj hozzá egy másik terméket. Te elkülded a rendelést mindkét termék utánvétes összegével, de elfelejted hozzáadni az új terméket a platformon lévő rendelési űrlaphoz.
Ebben az esetben visszatérítési kérelem szükséges a rendelési űrlaphoz nem hozzáadott termék értékére.
A megoldás: Kérj segítséget a Marketplace Üzenetközpont kollégáitól – Pénzügyi kérdések. Tájékoztatod őket a rendeléshez hozzáadott termékről, és ők kijavítják a rendelési űrlapodat az új termék hozzáadásával. Ez automatikusan feloldja a fizetést, és a megfelelő összeg bekerül a következő elszámolásba.
Két vagy több AWB-t (légi fuvarlevél) generáltál ugyanahhoz a rendeléshez.
Ebben az esetben csak egy fizetést szednek be, a többi AWB-hez tartozó pedig blokkolva marad.
Ha két AWB-t hoztak létre a visszaküldési összeghez, de csak egyet adtak át a futárnak, törölned kell azt az AWB-t, amelyet a futár nem vett át.
Támogatást kell kérned a Pénzügyi osztály kollégáitól, akik ellenőrzik, hogy a rendelési összeg megegyezik-e a kapott fizetéssel, majd automatikusan feloldják azt az összeget. Tanácsos elkerülni több AWB generálását ugyanahhoz a rendeléshez, hogy megakadályozd ezeket a helyzeteket.
Visszaküldési kérelem esetén úgy döntesz, hogy a saját könyvelésedből téríted vissza az összeget anélkül, hogy követnéd az eMAG visszaküldési eljárását a visszaküldési utalvány szerint.
Tudnod kell, hogy két esetben viseled te a visszatérítést:
- Banki átutalással (OP) fizetett rendelések esetén, mert a rendelési összeg közvetlenül a számlára került.
- Utánvétes (COD) rendelések esetén, amelyekhez nincs az eMAG Marketplace platformról generált AWB.
👉 Ha egy rendelést utánvéttel fizettek, a visszaküldési kérelem regisztrálásakor a vásárlónak be kell írnia az IBAN számlaszámát. Miután a visszaküldési kérelem véglegesítésre kerül, a rendelés sztornírozódik, és a visszatérítési kérelem automatikusan rögzítésre kerül.
👉 Online kártyás fizetéssel fizetett rendeléseknél a visszatérítés automatikusan feldolgozásra kerül a rendelés sztornírozásakor. Az eMAG a te nevében téríti vissza az összegeket a vásárlónak.
Vannak esetek, amikor visszatérítési kérelmet nyújtottak be az online kártyával fizetett rendelés egyik termékére, ami részleges sztornírozást eredményezett. Később a vásárló úgy dönt, hogy visszaküldi a rendelés másik termékét is. Jelenleg csak egy visszatérítés engedélyezett rendelésenként, ezért a saját könyvelésedből kell kezelned a visszatérítést.
A helyzet orvoslásához el kell küldened a vásárlónak a fizetés igazolását és azt, hogy hogyan tetted meg a visszatérítést: saját könyvelésedből vagy véletlenül „ Visszajött” státuszra állítottad a rendelést „ Befejezett” helyett. A szükséges ellenőrzés után az összeg automatikusan feloldásra kerül és elszámolásra kerül a következő számlázási ciklusban.
A rendeléshez befejezetlen visszaküldési utalvány tartozik.
Ebben az esetben, amikor véglegesíted a visszaküldési utalványt, a fizetés automatikusan feloldásra kerül.
A tényleges rendelési érték eltér a beszedett összegtől, de a rendelés azonos összegeket mutat.
Kérj segítséget a Pénzügyi osztály kollégáitól a fizetési státusz ellenőrzéséhez és a megfelelő összeg feloldásához.
Tanácsoljuk, hogy mindig ellenőrizd a helyzetet a Pénzügyi kérdések – „Ügyfél pénz beérkezés” részben, ahol az összes blokkolt fizetésed megjelenik, ha van ilyen.
Ellenőrizd a blokkolt fizetés részleteit és kérj támogatást a kollégáktól az Üzenetek részleg – Marketplace kapcsolat elérésével, a Pénzügyi kategória alatt.
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?