Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

Termék manuális hozzáadása

()

Ez az oktatóanyag a következőkről nyújt információkat és részleteket:

Hogyan kezdd el a termék manuális listázását

A termékbemutató oldal az a hely, ahol az ügyfelek hozzáférhetnek a termékével kapcsolatos információkhoz. Az eMAG Marketplace platformon kétféle terméket adhatsz hozzá: alap és haladó.

Ha ugyanazt a terméket több eladó is értékesíti a platformon, az azonos termékek egyetlen termékoldalon jelennek meg. Ez leegyszerűsíti és felgyorsítja a keresést, az ajánlatok összehasonlítását és a vásárlási folyamatokat az ügyfelek számára


Új termék listázásához lépj a Termékeim – Termék hozzáadása részre

Ellenőrizheted, hogy a listázni kívánt termék már elérhető-e a platformon, ha megadod az EAN vagy PNK kódot az Add products from the eMAG catalog mezőben, és a kék Keresés gombra kattintasz.

 

Ha már létezik egy azonos termék, mint amelyiket listázni szeretnéd, akkor társíthatjod azt a termékajánlat kitöltésével (ár és elérhető készlet megadásával), majd az Add Offer gombra való kattintással.

Hogyan társíthatod új terméked egy meglévő termékhez a platformon?

A platformon már listázott azonos termékkel való társítás az EAN kódon vagy PNK-n alapul (a termékhez a jóváhagyás után rendelt egyedi kód, amely megtalálható a webhelyen található terméklinkben).

Egy meglévő termékkel való társítás előnye, hogy a termék érvényesíthető, amint kitöltöd és mented az Add Offer gombra kattintva megjelenő űrlapot.

Íme, amit ki kell töltened:

  • Еladási ár
  • ÁFA – a vállalatodnak megfelelő százalékos arány
  • Árellenőrzés: Minimum és Maximum árküszöbök (ezek biztonsági mezők, amelyek segítenek elkerülni a túl alacsony vagy túl magas ár beállítását a termékhez, ezáltal megelőzve a bevételkiesés kockázatát)
  • Készletek – add meg a termékhez elérhető egységek számát
  • Azonosítás – add meg a termék EAN-kódját
  • Gyártó adatai
  • EU felelős személy adatai

Végül kattints az Ajánlat hozzáadása gombra, és a termék ajánlata megjelenik a webhelyen.

Speciális termék hozzáadása

Ha az eMAG katalógusban történő keresés után nem jelenik meg termék, elkezdheted kitölteni az új termék kézi listázási űrlapját.

A fejlett termék az alapvető információkon kívül minden kiegészítő ajánlott adatot tartalmaz, amelyek teljes mértékben leírják a listázott terméket.

Ahhoz, hogy egy terméket egyenként listázz a platformon, kattints az Add products manually gombra, és töltsd ki a listázási űrlapon elérhető összes mezőt.

 

A terméknek a következő elemeket kell tartalmaznia:

  • Termék neve
  • Márka
  • Kategória
  • Termékkód
  • Termékazonosító
  • EAN-kód
  • Forrásnyelv
    •    Termék fotók
  • Kötelező jellemzők
  • Ajánlott jellemzők (fontos szerepet játszanak, mivel a weboldalon keresési szűrőként működnek, segítve az ügyfeleket a kívánt termékek gyors megtalálásában).
  • Opcionális jellemzők (további részleteket nyújtanak a termékről, amelyek segítenek az ügyfeleknek jobban megérteni annak tulajdonságait, növelve ezzel a konverziós arányt).
  • Termékleírás
  • Értékesítési ár
  • PRP (ajánlott kiskereskedelmi ár)
  • ÁFA
  • Készlet
  • Garancia
  • Térfogat (a csomagolt termék méretei).
  • Árérvényesítés: minimális és maximális küszöbértékek
1 lépés: A cím és a márka beállítása

A cím és a márka kitöltésének szabályai:

  • A termék címe leíró, rövid és lényegre törő legyen, az eMAG általános dokumentációs szabványának megfelelően.

o    Terméktípus,

o    Márka,

o    Modell,

o    Méretek, szín, kapacitás vagy egyéb fontos jellemzők.

  • Az összes címelemet vesszővel kell elválasztani.
  • A készletként értékesített termékek esetében jelezd, hogy „készletről” van szó, és tüntesd fel a készlet darabszámát.
  • Ha a termék 3 vagy több színben kapható, a címben szereplő „Szín” attribútumot „Többszínű”ként kell megjelölni.
  • A termék méreteit az „x” karakterrel kell megadni, pl. 30×45 cm, 10x15x22 cm
  • A címben szereplő információk és a dokumentáció egyéb részeiben (jellemzők, leírás, képek) szereplő információk között nem lehet eltérés
  • A címben szereplő márkanévnek meg kell egyeznie az alábbi Márka mezőben megadott márkanévvel (ahogyan azt hivatalosan bejegyezték), és nem tartalmazhatja a bejegyzett védjegy szimbólumot „®”.
  • Ha a termék márkája „OEM”, akkor ezt az értéket nem szabad feltüntetni a termék nevében.
  • Az „Okostelefon-kiegészítők” kategóriában található, nem Apple és/vagy Samsung márkájú, de ezekre a márkákra utaló termékek esetében használjon olyan kifejezéseket, mint „kompatibilis az X márkával” vagy „az X márkához”.

A termék neve NEM tartalmazhat:

  • „csodálatos”, „lenyűgöző” stb. mellékneveket.
  • más termékmodelleket, amelyekkel a kérdéses termék kompatibilis (erre a célra használd a kompatibilis termékek részt).
  • az ajánlatára jellemző részleteket, például: cégnév, ingyenes szállítás, ár stb.
  • Teljesen nagybetűvel (CAPS LOCK) írt általános szavakat tartalmazni, kivéve az általános kifejezéseket és rövidítéseket (pl. HDD).
  • Szó rövidítéseket tartalmazni.
  • A „,”-tól eltérő írásjeleket tartalmazni.
  • A következő karaktereket tartalmazni: „&”, „”, „|”, „+” mint szavak közötti összekötőket.
  • A márka a termék védjegyét jelenti, és eltérhet a gyártó vagy maga a termék nevétől.
  • Ha Ön a termék gyártója, akkor a Márka mezőbe írja be cégének nevét, a cég rövidítése (Kft. stb.) nélkül.
  • Ha a cég neve nincs bejegyezve az OSIM-nél, akkor a Márka mezőbe írja be az OEM-et. Az „OEM” az „Original Equipment Manufacturer” (eredeti berendezésgyártó) rövidítése.
  • Ha a beírt márka még nem létezik a platformon, a termék feltöltésekor hibaüzenet jelenik meg az érvénytelen márka miatt, és igazolnod kell a beírt márka létezését.
  • Ha a márka érvényesítése szükséges, nyiss egy megkeresést az Üzenetközpont – Kapcsolat Marketplace részben a +Új beszélgetés hozzáadása gombra kattintva, válaszd ki a TermékeimMárka engedélyezés kategóriát, és add meg az OSIM által kiadott tanúsítványt vagy egy világos képet, amelyen látható a termék védjegye (címke, doboz, csomagolás stb.).

Annak érdekében, hogy könnyebben megadhasd a termékek helyes nevét, létrehoztunk egy névadási szabványt azoknak a termékkategóriáknak, amelyeknél az idők folyamán a legtöbb esetben regisztrálták a termékek érvénytelenítését. Ezek a kategóriák a következők: Autó, barkácsáru, divat és sport, otthon és dekoráció, informatika, média és irodai kellékek, mobil és játékok.

Itt megtalálod az általános szabályokat, amelyek segítenek a terméknevek kitöltésében, valamint példákat a fenti kategóriák sajátosságaihoz igazított terméknevekre, így minden szükséges információt megkapsz a terméknevek helyes kitöltéséhez.

2 lépés: A kategória beállítása

A megfelelő kategória döntő tényező a termék és jellemzőinek szűrésénél. Minden kategória egy sor specifikus jellemzőt generál, amelyek az alkategóriáktól függően változnak.

Miután beírtad a termék nevét, automatikusan megjelennek a kategóriajavaslatok.

  • Ellenőrid a javasolt lehetőségeket, és válaszd ki a termékhez leginkább illő kategóriát.
  • Ha a megjelenített lehetőségek nem tűnnek megfelelőnek a felvenni kívánt termékhez, akkor a termék típusának megkeresésével azonosíthatod a megfelelő kategóriát az eMAG platformon.
  • Ha még nem rendelkezel hozzáféréssel a termékéhez beállítani kívánt kategóriához, lépj a TermékekTermék Kategóriak szakaszba, és kattints a Hozzáférés kérése gombra.
  • Miután kérésed jóváhagyták, egy kereskedelmi melléklet készül, amely megerősíti a kategóriához való hozzáférését.

A Bizottság mellékletét a „Fiókom – Jogi dokumentumok” részben találod meg, és a kért kategóriához való hozzáféréshez jóvá kell hagynod a kiadott mellékletet.

Egyes kategóriák esetében a hozzáférés automatikusan megadatik, anélkül, hogy további lépéseket kellene tenned.

Bizonyos esetekben azonban külön eljárás alkalmazható, amelynek keretében egy sor dokumentumot kell benyújtanod, különösen a „Magas kockázatú” kategóriába tartozó termékek esetében.

A szükséges dokumentumokat az Üzenetközpontban nyújthatod be, a „Magas kockázatú termékek” kategória kiválasztásával.

A Bizottság mellékletét a „Fiókom – Jogi dokumentumok” részben találod meg, és a kért kategóriához való hozzáféréshez jóvá kell hagynod a kiadott mellékletet.

Egyes kategóriák esetében a hozzáférés automatikusan megadatik, anélkül, hogy további lépéseket kellene tenned.

Bizonyos esetekben azonban külön eljárás alkalmazható, amelynek keretében egy sor dokumentumot kell benyújtanod, különösen a „Magas kockázatú” kategóriába tartozó termékek esetében.

A szükséges dokumentumokat az Üzenetközpontban nyújthatod be, a „Magas kockázatú termékek” kategória kiválasztásával.

3 lépés: A termékkód, az EAN és a forrásnyelv hozzáadása

A listázási űrlap „Vázlat” részében a következő mezők találhatók: Termékazonosító, Termékkód és EAN:

  • A termékazonosító egy egyedi belső azonosító kód, amelynek numerikusnak kell lennie (ez a termék mentése után nem módosítható).
  • A termék kód egy egyedi belső azonosító kód, amely számokat, betűket és/vagy írásjeleket tartalmazhat.
  • Az EAN az eladott termékekhez vagy árukhoz csatolt vonalkód, amelynek adatait speciális szkennerekkel olvassák be optikailag. Minden termékmodellnél egyedi, a termékek listázása során kell kitölteni, és a legtöbb termékkategóriában kötelező. Itt pontosan úgy kell kitölteni az EAN-kód számjait, ahogy azok a terméken szerepelnek.
  • Forrásnyelv – itt kell kiválasztani a termék dokumentációjának nyelvét.

Nem minden 13 számjegyű kód érvényes EAN-kód. Fontos, hogy GS1-licencsel rendelkező EAN-kódokat használj, mivel ezek megfelelnek a GS1 szabványoknak. Ha más forrásból vásárol EAN-kódokat, és azok nem a GS1 specifikus formátumban vannak, akkor azok egyedisége, nyomon követhetősége vagy a hozzájuk tartozó információk nem garantálhatók.

Például: a kódot generáló kampány vagy a kódhoz rendelt termék. GS1-licenc nélküli EAN-kód hozzáadása a termék elutasításához vezet, érvénytelen EAN-kód miatt.

Töltsd le és töltsd ki a tagsági űrlapot a GS1 Hungary weboldalán, hogy GS1-licencelt EAN-kódokat vásárolhass.

 

Hogyan lehet azonosítani a termék kódját?

Az EAN-kód a termék csomagolásán látható helyen található. Egyes termékek esetében az EAN-kód mind a dobozon, mind a terméken szerepel. Ha mindkét helyen megtalálható, akkor a terméken szereplő EAN-kódot kell használni.

Ha egy terméknek több EAN-kódja van, akkor az EAN-mező melletti plusz gombra kattintva mindet hozzáadhatod.

Ha törölni szeretnél egy EAN-kódot, akkor a kódot tartalmazó mező jobb oldalán található Törlés gombra kattints.

4 lépés: A jellemzők hozzáadása

A termékjellemzők fontosak, mert olyan kiegészítő információkat nyújtanak, amelyekből a vásárlók profitálhatnak, amikor a termékhez hozzáférnek, és a legtöbb jellemző a webhelyen keresési szűrőként is szolgál.

A szűrők nagyon fontos szerepet játszanak az eMAG Marketplace platformon történő felfedezés és navigáció folyamatában. A kevés számú meghatározott funkció növeli annak esélyét, hogy termékeit a vásárlók figyelmen kívül hagyják, amikor egy adott szűrőt alkalmaznak.

Jellemzők típusa:

  • Az alapvető jellemzők azok a kötelező jellemzők, amelyek az eMAG Marketplace-re történő termékfeltöltéshez szükséges minimális információkészletet alkotják.
  • A fejlett jellemzők opcionális és ajánlott jellemzőkből állnak. Ezek kitöltése opcionális, de nagyon fontos szerepet játszik a termékoldal látogatóinak számának növelésében.

 

Minden jellemző mellett az alábbi ikonok egyikét láthatja:

  1. Kötelező: Hasznos információkat nyújt a látogatóknak, és kitöltése kötelező.
  2. Ajánlott: Az ajánlott funkciók szűrőként működnek a webhelyen található termékek esetében. Ha nem töltöd ki, az ügyfelek által alkalmazott szűrők kizárják termékeit a megjelenítésből.
  3. Korlátozó: Bizonyos típusú jellemzők esetében csak a rendelkezésre álló opciók közül választhat értékeket. Ha termékének értéke eltér a korlátozó mezőben rendelkezésre álló értékektől, a jobb oldalon megjelenik egy üzenetmező, ahol más értékeket javasolhatsz. Értesítést kapsz, ha javaslatod jóváhagyják vagy elutasítják. A jellemzők melletti mezők kitöltésekor kattints az „Érték megadása” gombra. Automatikusan megkapod a többi eladó által már beírt több lehetőséget. Bármelyik értéket felhasználhatod, vagy beírhatsz egy újat.
  • Minden funkcióhoz több értéket is hozzáadhatsz, ha az egyes mezők mellett található Plusz gombra kattintasz.
  • Ha egy értéket el szeretnél távolítani, kattints a mező jobb oldalán található X gombra.

 

  • Győződj meg arról, hogy a kitöltött jellemzők és a dokumentáció más részeiben (cím, leírás, képek) szereplő információk között nincs eltérés.
  • Ha egy termék többféle színben, méretben vagy dimenzióban kapható, akkor minden termékváltozatra vonatkozóan fel kell tüntetned az adott termékváltozatra jellemző tulajdonságokat, nem pedig az adott termékre vonatkozó összes tulajdonságot.
  • Győződj meg arról, hogy a „Méret” mezőbe olyan értékeket írsz be, mint 2XS, 2XL, és nem olyan értékeket, mint XXS vagy XXL.
  • Ne adj hozzá speciális karaktereket, mint például !,@,#,$,%,^,&,*,(,).
  • Ne írj gyakori szavakat teljes egészében nagybetűvel (pl. NATURAL LEATHER). Kivételt képeznek a szokásos kifejezések és rövidítések (pl. SSD, DVD, UHD).
5 lépés: Képek hozzáadása

A termék teljes bemutatásához fel kell töltened a fő képet és a kiegészítő képeket. A termékfotók képek részében kattints a Keresés gombra.

  • Képek feltöltéséhez használhatod a „Fájl feltöltése ide” területen található drag & drop opciót is.
  • A hozzáadott fotók sorrendjének megváltoztatásával válaszd ki a fő képet.
  • A kép jobb oldalán található egy törlés gomb.
  • Ezt akkor használhatod, ha a feltöltött kép nem megfelelő vagy nem felel meg az eMAG Marketplace szabványainak.
  • Miután hozzáadtad az összes termékképet, mentsd el a módosításokat.

A fő képnek tartalmaznia kell

  • A terméket teljes egészében kell ábrázolnia.
  • Világosnak kell lennie, a terméknek középen kell elhelyezkednie, és a kép felületének minél nagyobb részét (kb. 85%) kell kitöltenie, hogy jól látható legyen.
  • Csak azt a változatot (színt, méretet, formát stb.) kell ábrázolnia, amelyet a vásárló megkap.
  • Ajánlatos a terméket fehér vagy szürke háttér előtt fényképezni.

 

A környezeti háttér azonban felhasználható a fő termék képeken, ha azok professzionálisan készültek és olyan kategóriákba tartoznak, amelyek megengedik ezt a típusú hátteret.

Környezeti háttérrel rendelkező képek csak az alábbi kategóriákban fogadhatók el:

  • Autó,
  • Utazás és sport,
  • Divat,
  • Otthon és kert,
  • Média és játék.

A fő termék képébe beilleszthető elemek

 

A következő részletek is elfogadhatók a fő képben:

  • A nagyított részletképek elfogadhatók bizonyos termékjellemzők kiemelésére.

  • Kettős perspektívájú képek – A termék két különböző szögből (elölről/hátulról, elölről/oldalról) van lefotózva.

  • Képek, amelyeken a terméket egy szereplő mutatja be – Amelyeken egy személy vagy állat látható a termék használatával.

  • A termék képei a releváns kiegészítő elemekkel

  • Méretjelöléseket vagy csomag tartalmát tartalmazó képek

  • Kizárólag okostelefonos alkalmazást tartalmazó képek, ha a leírásban szerepel egy nyilatkozat, amely szerint az okostelefon nem része a csomagnak.

  • Legfeljebb 6 főbb jellemzőt tartalmazó, angol nyelvű szöveggel ellátott képek.

 

Példák a nem megfelelő képekre

  • A termék képei más színű háttér előtt.
  • Képszerű háttérrel rendelkező, szakszerűtlen módon bemutatott képek.
  • Promócióra utaló képek.
  • Logókat, vízjeleket vagy szövegeket tartalmazó képek, amelyek túl nagy területet fednek le a képen.
  • A terméket más szögből bemutató vagy kollázsokat tartalmazó képek.
  • A kép minősége gyenge, láthatóak a szerkesztés nyomai, vagy a termék nem foglal elég helyet a képen.

 

 

Képek műszaki specifikációi

  • A képek a következő kiterjesztésekkel menthetők: JPG (.jpg), PNG (.png), JPEG (.jpeg), GIF (.gif), de a dinamikus GIF képek nem elfogadottak.
  • Az ajánlott minimális méret 400 x 400 pixel.
  • Ha a kép nem felel meg a formátumnak, az eMAG rendszer megpróbálja automatikusan átméretezni, de csak akkor, ha a képen látható termék mérete legalább 300 x 300 pixel.
  • A képfájlok maximális elfogadott mérete 8 MB.

 

 

A platformon nem elfogadott képek típusai

  • Más termékek képei;
  • Különböző logókat, vízjeleket vagy kollázsokat tartalmazó képek;
  • Az eladó által készített promóciók;
  • A dokumentáció más szakaszaiban szereplő információkkal (jellemzők, leírás, név stb.) nem egyező képek;
  • Képek, amelyek a megadott linkeken keresztül nem tölthetők le;
  • Túl sok szöveget tartalmazó képek;
  • Angol nyelvtől eltérő nyelven írt szöveget tartalmazó képek.

 

👉Ezek a kritériumok mind a termék fő képére, mind a másodlagos képeire vonatkoznak.

 

A másodlagos képek

A másodlagos képek szerepe, hogy a lehető legtöbb részletet mutassák be a termékről, azokat a részleteket, amelyeket a fő kép nem tudott kiemelni.

  • A másodlagos képeknek elég soknak kell lenniük ahhoz, hogy részletesen leírják a terméket.
  • Adj hozzá legalább 3-5 másodlagos képet, hogy részletesen bemutasd termékét; ezekhez nem kötelező a fehér vagy világosszürke háttér.
  • A képeknek a lehető leginkább magyarázó jellegűeknek és a felsorolt termékre jellemzőeknek kell lenniük.
  • Ugyanazt a termékváltozatot kell bemutatniuk, mint a fő kép.

 

A másodlagos képek nem tartalmazhatnak

  • Beillesztett elemeket: vízjeleket, kollázsokat, logókat, más webhelyekre mutató linkeket.
  • A termék jellemzőiről szóló szövegeket angol nyelven kívül más nyelveken.
  • Ugyanazon termékcsaládból származó más termékeket.

 

6 lépés: A leírás kitöltése

Javasoljuk, hogy adj hozzá egy körülbelül 500 szavas részletes leírást, amely a lehető legtöbb részletet tartalmazza a termékről. A szerkesztőmezőben szöveget, képeket vagy videókat is hozzáadhatsz.

 

Mit kell tenni az optimális termékleírás érdekében

  • A leírásnak meg kell egyeznie a dokumentáció többi részében megadott információkkal: név, képek vagy jellemzők, és pontosan kell tükröznie az adott terméket.
  • Győződj meg arról, hogy a leírás szövege nyelvtanilag helyes és könnyen érthető.
  • Használhatsz egyszerű szöveget, de a termék jobb bemutatásához képeket, bemutató videókat vagy HTML-formátumú szöveget is hozzáadhatsz a termék funkcióinak leírásához.
  • Adj meg objektív információkat a termék tulajdonságairól, előnyeiről, működéséről, tartalmáról, kapacitásáról, alkatrészeiről, tárolásáról és használatáról.
  • Összpontosíts azokra a jellemzőkre, amelyek megkülönböztetik termékét a többitől, anélkül, hogy hivatkozna a versenytársak termékeire.
  • Ha képeket vagy bemutató videókat használsz, fontold meg egy kicsomagolási videó hozzáadását, hogy a vásárlók jobban elképzelhessék a leírt terméket.
  • A szövegben tüntess fel minden olyan részletet, amelyet vizuálisan nem lehetett megörökíteni, javasolj felhasználási módokat, és adj tippeket a termék megfelelő tárolásához és használatához.
  • Ha tartozékok, jótállási bizonyítvány vagy egyéb elemek vannak, sorold fel őket, és győződj meg arról, hogy a csomagban benne lesznek.
  • Jelöld meg, hogy a termék szállításkor hogyan lesz csomagolva – egyetlen csomagban érkezik, vagy szétszerelve, több csomagban szállítják.
  • Divattermékek esetében javasoljuk, hogy adj hozzá egy, a termékre vonatkozó mérettáblázatot, amelyet a gyártótól vagy a beszállítótól kaphatsz meg. Ez segít a vásárlóknak a megfelelő méret kiválasztásában a megrendeléskor.
  • A termék típusának minden kombinációját – szín/méret/méretek – külön kell leírni, mint egyedi terméket (EAN, ID, egyedi termékkód), ezért csak egy adott tulajdonságra (pl. szín) írj leírást.
  • A csoportosított termékek külön-külön jelennek meg a weboldalon, és amikor a vásárló megnyitja a termék oldalát, a rendelkezésre álló szín- vagy méretválasztékot is láthatja.

 

 

Mit ne tegyünk a termékleírás megírásakor

  • Ne említsük meg: a termék árát, garanciáját, szállítási költségeit, raktárkészletét, valamint elérhetőségünket, weboldalunkat vagy e-mail címünket.
  • Ne használjunk olyan szuperlatívuszokat, mint „csodálatos, kivételes, kiváló”, vagy olyan promóciós üzeneteket, mint „akciós ajánlat, vásároljon most csak, használja ki ezt az ajánlatot, vásároljon most” stb.

Ezek a termék dokumentációjában hibákat eredményeznek, és a termék nem jelenik meg a weboldalon.

  • Ne illessz be rejtett hiperhivatkozásokat a leírásba (olyan szavakat, amelyekre kattintva egy másik weboldalra jut), vagy olyan bemutató képeket/videókat, amelyek egy másik termékre vagy egy külső weboldalra mutatnak, ahol a termék megtalálható.
  • Ne használj rosszul szerkesztett, alacsony felbontású vagy homályos képeket, mert ezek miatt a termék elutasításra kerül az eMAG Marketplace platformon.

💡 Biztonsági információk kitöltése – „Biztonsági információk”

A gazdasági szereplőnek gondoskodnia kell arról, hogy minden fogyasztó tájékoztatást kapjon a termékekkel kapcsolatos lehetséges kockázatokról.

Ezért a termékleírás kitöltésére szolgáló mező alatt ki kell töltened a biztonsági figyelmeztetésekre vonatkozó konkrét adatokat is. Ezek arra szolgálnak, hogy tájékoztassák a vásárlókat a termék biztonságos használatáról, például:

  • a termék használati útmutatója – csatolj mellékleteket annak az országnak a nyelvén, ahol a terméket értékesíti. Ha az összes eMAG Marketplace platformon értékesítesz, a használati útmutatónak román, bolgár és magyar nyelven is rendelkezésre kell állnia.
  • a termék csomagolásán található címkék képei
  • a termékre vonatkozó figyelmeztetésekkel ellátott megjegyzés.

  • Ezeket a termékleírás mezőhöz hasonlóan kell kitölteni, és minden, az adott termékhez (PNK) kapcsolódó ajánlatra érvényesek lesznek.
  • A GPSR szerint csak akkor töltheted ki a biztonsági információkat, ha rendelkezekól az adott termék dokumentációjának frissítésére vonatkozó jogosultsággal.
  • Ha nincs jogosultságod a dokumentáció frissítésére, akkor az Üzenetközpontban, a Termék-Termékinformációk/áttekintés kategóriában kérheted tőlünk ezeknek a termékeknek a biztonsági információinak frissítését.
  • A kitöltött biztonsági információk nem jelennek meg azonnal a termék dokumentációjában, hanem minden dokumentációfrissítéshez hasonlóan validációs folyamaton mennek keresztül.

 

 

Emlékeztetünk, hogy 2024. december 13-tól az Általános Termékbiztonsági Rendelet(GPSR) (EU) 2023/988 előírja, hogy az Európai Unióban termékeket forgalmazó összes gazdasági szereplőnek meg kell felelnie bizonyos követelményeknek a fogyasztói biztonság és a termékek megfelelőségének biztosítása érdekében.

Fő követelmények:

  • A gyártóra és a felelős személyre vonatkozó információk: Az eladóknak a gyártóról vagy az EU-ban felelős személyről a következő adatokat kell megadniuk:

o    Név,

o    Cím

o    E-mail

  • Biztonsági információk: A gazdasági szereplőnek gondoskodnia kell arról, hogy minden fogyasztó tájékoztatást kapjon a termékekkel kapcsolatos lehetséges kockázatokról.
  • Termékdokumentáció: Az eladóknak teljes dokumentációt kell vezetniük termékeikről, biztosítva, hogy minden szükséges biztonsági információ rendelkezésre álljon.
  • Termék nyomonkövethetősége: Minden eladónak biztosítania kell, hogy a termékek visszakereshetők legyenek a forrásukig, ezáltal megkönnyítve a felelősségre vonhatóságot és a biztonsági ellenőrzéseket.
  • Címkézési előírások betartása: A termékeknek meg kell felelniük a rendeletben meghatározott címkézési előírásoknak.
  • CE-jelölés: A termékeken szerepelnie kell a CE-jelölésnek, amely jelzi az EU biztonsági előírásainak való megfelelést.

 

Képek hozzáadása a leíráshoz

Kattints a szerkesztő mezőben a Kép gombra.

A megnyíló ablakban adj meg egy érvényes kép linket, amelyet saját weboldaladról, a gyártó weboldaláról vagy bármely más, a keresőmotorokban elérhető weboldalról szerezhetsz be, figyelembe véve a szerzői joggal védett képek használati feltételeit.

A kép linkjének megszerzéséhez kattints jobb gombbal a képre, és válaszd a Copy Image Address lehetőséget.

Győződj meg arról, hogy a másolt link kiterjesztése .jpg vagy .png.

  • Térj vissza az ablakhoz, ahová a képet hozzá kívánod adni, és illeszd be a linket az URL mezőbe. Minden képhez hozzáadhatsz egy alternatív szöveget is, amely pontosan leírja a képet.
  • Válaszd ki a kép megfelelő méretét a szélesség és magasság megadásával.

A leírásba beillesztett képek standard szélessége 800 képpont.

Ha szegélyt szeretnél hozzáadni a képhez, töltsd ki a Szegély mezőt egy egész számmal, amely a szegély vastagságát jelenti, és amely fekete lesz. A változások azonnal láthatók az Előnézet ablakban.

  • Ha a képet balra vagy lejjebb szeretnéd mozgatni, használd a Hspace mezőt a kép vízszintes elmozdításához a kezdeti pozíciójából, és a Vspace mezőt a kép függőleges elmozdításához a kezdeti pozíciójából egy egész szám hozzáadásával.

 

  • Ha videoklipet szeretnél hozzáadni a leíráshoz, kattintson a Forrás gombra.
  • A hibák elkerülése érdekében javasoljuk, hogy csak a YouTube beágyazási kódjait használd. (A beágyazási kódok a videó oldalán, közvetlenül alatta találhatók, ahol a Megosztás opció is található). A Forrás ablak segítségével videoklipekkel, képekkel és speciális táblázatokkal bővítheted a leírás területét, ahol minden hasznos információt megjeleníthetsz termékeidről.

 

A leírásban használt képekhez hasonlóan ügyelj arra, hogy ne sértse a videoklipekre vonatkozó szellemi tulajdonjogokat.

A videók csak a leírt termékre vonatkozó információkat tartalmazhatnak, más termékre nem utalhatnak, a termék tényleges jellemzőit kell bemutatniuk, és nem tartalmazhatnak logókat vagy egyéb promóciós elemeket.

Miután hozzáadtad a videót a leíráshoz, mentsd el a módosításokat. A termék újra belép a validációs folyamatba, ahol a dokumentációs csapat ellenőrzi.

A HTML egy programozási nyelv, amelyet weboldalak tartalmának meghatározására használnak. Számos HTML-kód használható az eMAG Marketplace platformra feltöltött termékleírások javítására is.

HTML-címkék használatával képeket és videókat illeszthetsz be, vagy kiemelhetsz bizonyos részeket a leírás szövegéből.

 

👉 Használható HTML-címkék példái:

  • A <p> bekezdéselemek szövegbekezdések szerkesztésére szolgálnak. Használd őket, ha a leírásban meg akarod jelölni a szöveg tartalmát.

          o    A nyitó címkék jelzik, hol kezdődik az elem, vagy hol lép hatályba. Esetünkben a <p> az a címke, amely a bekezdés kezdetét jelzi.

          o    A záró címkék jelzik, hol végződik az elem, vagy hol szűnik meg a hatálya, vagyis hol végződik a bekezdés </p>.

  • A címsor elemek lehetővé teszik, hogy a szöveg tartalmának bizonyos részeit címsorokká vagy alcímsorokká alakítsd. A HTML hat szintű címsort tartalmaz, <h1>-től <h6>-ig, a kívánt formátumtól függően.
  • A <em> tag használatával a szöveg dőlt betűvel jelenik meg.
  • A <b> tag használatával a szöveg vastag betűvel jelenik meg.
  • A <center> címke használatával a szöveg középre igazodik.
  • A <p style=”text-align:right;”>Szöveg</p> címke a szöveget jobbra igazítja.
  • A <p style= „text-align: left;”> Szöveg </p> címke a szöveget balra igazítja.
  • A <u> címke pedig a szöveget aláhúzza.

 

Még más weboldalakról, például a gyártó oldaláról is másolhatsz HTML-kódokat, és hozzáadhatod azokat a leírásához, amennyiben azok megfelelnek az eMAG szabványainak.

7 lépés: Az ár és a készlet beállítása

Az ár és készlet részben ki kell töltened a termékajánlattal kapcsolatos részleteket, nevezetesen:

  • Eladási ár – add meg az eladási árat áfa nélkül (ha a vállalat nem áfa-bejegyzett, add meg pontosan a termék eladási árát, amely a vásárlók számára megjelenik).
  • PRP – a gyártó által ajánlott ár, amelynek magasabbnak kell lennie az eladási árnál, és áfa nélkül kell megadni.
  • ÁFA – válaszd ki az alapárra alkalmazandó áfa-kulcsot.
  • Ár érvényesítés: Minimális küszöbérték – adj meg egy minimális árat, amely alá a weboldalon megjelenített ár nem csökkenhet, ennek az értéknek alacsonyabbnak kell lennie, mint az eladási ár.
  • Ár érvényesítés: Maximális küszöbérték – adj meg egy maximális árat, amely felett az eladási ár nem emelkedhet, ennek az értéknek nagyobbnak vagy egyenlőnek kell lennie az ajánlott árral (ha megadta) vagy az eladási árral.
  • Készlet – állítsd be az eladásra rendelkezésre álló darabszámot.
  • Hány nap alatt lehet újratölteni a készletet – opcionális, kiválaszthatod az újratöltéshez szükséges napok számát.
  • Garancia – adatok a termék garanciaidőszakáról (hónapok száma).
  • Térfogat – add meg a termék (csomagolt) méreteit, a térfogatadatok alapján dől el, hogy a termék szállítható-e az easyboxba vagy az ügyfél otthonába.

💡2024. december 13-tól egy új európai irányelv előírja, hogy a forgalomba hozott termékekről a következő információkat kell megadni:

  • A gyártó adatai – meg kell adni a gyártó nevét, e-mail címét és postacímét.
  • Az EU felelős személyének adatai – meg kell adni az EU-ban felelős személy nevét, postacímét és e-mail címét az (EU) 2019/1020 rendeletnek megfelelően.

A gyártóval és az EU-ban felelős személlyel kapcsolatos részletek:

  • A jogi követelményeknek való megfelelés érdekében minden gyártó vagy az EU-ban felelős személy esetében mindhárom típusú információt meg kell adni: név, cím, e-mail cím.
  • Ha a gyártó az EU-ból származik, adatait az EU-ban felelős személyre is fel lehet használni.
  • A gyártóra és az EU-ban felelős személyre vonatkozó adatokat az ajánlat szintjén kell kitölteni, és az érvényesítés után azok megjelennek a webhelyen.
  • Legfeljebb 10 adatsort lehet kitölteni az EU-ban gyártókra és felelős személyekre vonatkozóan.

 

Győződj meg arról, hogy kitöltötted ezeket az információkat termékeiről, hogy biztosítsd a GPSR rendelkezéseknek való megfelelést. A rendelkezések be nem tartása a termékek blokkolását eredményezheti a platformon, vagy akár az eMAG Marketplace-en végzett tevékenység felfüggesztését is, amíg a feltárt szabálytalanságok nem kerülnek rendezésre.

8 lépés: Termékváltozatok

Ha egy termék több méretben vagy színben kapható, célszerű az összes hasonló terméket egy termékcsaládba csoportosítani, hogy egyetlen termékként jelenjenek meg.

A termékcsaládokat kizárólag a platformon létező családtípusok felhasználásával hozhatod létre.

 

A termékcsalád elemei:

  • Család neve – az a csoport neve, amelyhez az összes termékváltozat tartozik. Ennek kapcsolódnia kell a családba tartozó termékek nevéhez, és fontos, hogy ne tartalmazzon olyan változatokat, mint a méret vagy a szín. Az azonos családba tartozó összes terméknek azonos családnévvel kell rendelkeznie.
  • Family ID – a termékcsalád azonosítója, amelyet idővel nem fog megváltoztatni ennek a termékcsaládnak az esetében. Csak számok elfogadottak, 0-nál nagyobbnak kell lennie, és minden család számára egyedi kell lennie.
  • Család típusa – azt a változatot jelenti, amely alapján a termékeket egy családba csoportosítják. Itt a két érték egyikét választhatod:

o    látható – az összes termék, amelynek ez a típusú csoportosítása van, megjelenik a webhely keresési eredményeiben.

o    rejtett – az összes termék, amelynek ez a típusú csoportosítása van, nem jelenik meg a webhely keresési eredményeiben, csak a termékoldalon.

 

Végül nyomd meg a Mentés gombot. Ha a dokumentációt helyesen töltötted ki, a termékét érvényesítésre küldjük. Ellenkező esetben a mentés előtt elvégzendő módosítások jelennek meg.

Hasonló termékek csoportosítása

  • Ha egy termék több méretben vagy színben kapható, célszerű az összes hasonló terméket egy termékcsaládba csoportosítani, hogy egyetlen termékként jelenjenek meg.
  • Termékcsaládokat új termékek felvételekor hozhatsz létre, a felvétel utolsó lépésében, a Termék variációk menüpontban.

A platformon már feltöltött termékek esetében is elvégezheted a termékcsaládok csoportosítását a platformon már meglévő termékcsalád-típusok felhasználásával.

  • Miután elkészítetted a dokumentációt egy termékhez, amelyet termékcsaládhoz szeretnél hozzáadni, nyisd meg a Dashboardon a Termékek – Termékeim részt.
  • Válaszd ki a szerkesztett terméket, majd nyomjd meg az Javítsa a terméket gombot. Csak azokat a termékeket szerkesztheted, amelyek dokumentációja a tulajdonodban van.
  • Nyisd meg a Termék variációk fület, és töltsd ki az összes csoportosításhoz szükséges információt.

 

Például:

Ha van egy sportblúzod, amely 3 színben és 5 méretben kapható, akkor 15 egyedi méret- és színkombinációt adsz hozzá. Alapvetően ugyanaz a terméked van, több színben és méretben kapható. Az ügyfelek könnyen megtalálhatják a terméked összes méretét, ha úgy döntesz, hogy termékcsaládokba csoportosítod őket. Így a webhely egyetlen terméket jelenít meg az ügyfeleknek, és mellette megjelennek a többi elérhető változatok (méret, szín).

 

 

Termékek csoportosításának lépései

  1. Azonosítsd a több változatban kapható termékeket – Ha bizonyos termékek több változatban is kaphatók, akkor ugyanazt a címet kaphatják, mivel a vásárlók elvárják, hogy egy termékoldalon találják meg őket.

Javasoljuk, hogy csoportosítsd őket termékcsaládokba, miután eldöntötted, melyeket lehet csoportosítani és milyen jellemzők kombinációjával.

  1. Add meg a család nevét az első mezőben – Minden termék családneve – Az azonos családba csoportosított összes terméknek azonos nevet kell viselnie.

Távolítsd el a család nevéből azokat a jellemzőket, amelyek alapján a termékcsaládban a csoportosítás történik, amikor kiválasztod a család típusát (például: méret, dimenzió, kapacitás stb.).

  1. Hozz létre egy belső azonosítót a termékcsaládhoz, és töltsd ki azt a Család azonosító mezőben minden terméknél – Minden terméknek, amelyet egyetlen cím alatt csoportosítottál, azonos azonosítóval kell rendelkeznie.
  2. Válaszd ki a család típusát az előre definiált listából – A Család típus mezőben a termékkategóriától függően kiválaszthatod az egyik rendelkezésre álló értéket.

 

 

Ajánlások divattermék-kategóriákhoz

  • Fontos, hogy a termékek feltöltése után, még azok csoportosítása előtt, a gyártótól vagy beszállítótól kapott, a feltöltött termékeknek megfelelő mérettáblázatot küld el az Üzenetközpont segítségével. Így a termékeket a megfelelő méretek szerint csoportosíthatod.
  • Javasoljuk, hogy a termékhez tartozó mérettáblázatot tartalmazó képet is csatolj, akár a képek részben, akár a leírásban. Így a vásárló a táblázatot megtekintve helyesen tudja kiválasztani a megfelelő terméket.
  • Az asszociációval hozzáadott termékek esetében automatikusan átveszi a dokumentációt bevezető eladó által használt termékcsaládot. A családcsoportosítást nem tudod módosítani, és az eMAG Marketplace platformon már elérhető termékek alapján kell összes termékét társítani.

Alaptermék hozzáadása

A termékek vázlatként is felvehetők, ha a termék dokumentációja hiányos (a kötelező információk hiányoznak), így később visszatérhetsz ezekhez a termékekhez, és befejezheted a felvételi folyamatot.

További információkért kérjük, lépj kapcsolatba velünk az Üzenetközpontban.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE