Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

Incidenssel zárult visszaküldési kérelmek aránya

()

Az incidenssel zárult visszaküldési kérelmek aránya az incidenssel lezárt visszaküldések számarányát adja meg az elmúlt 30 napban kapott összes visszaküldési kérelemhez képest.

Ezek azon visszaküldési kérelmek, melyek a platformon való nyilvántartásba vétel pillanatától számítva, a szerződésben meghatározott 14 naptári napon belül nem kerültek véglegesítésre. Ezek mind negatívan befolyásolják a fiók állapotát vagyis az Account Health mutatót, és az ügyfél vásárlási élményét is rombolják.

Az összes incidenssel zárult visszaküldési kérelem megtalálható a Visszaküldések menün belül, Visszaküldések listája alatt, Lezárt kérelem lapfülön.

Referencia-időszakok

Az incidenssel zárult visszaküldési kérelmek aránya az aktuális dátumtól függően háromféleképp kerülhet kiszámításra.

Például, ha ma 2021. 01. 02. van, az incidenssel zárult visszaküldési kérelmek arányát 2021. január 03-ig méri a rendszer. Így a mutató kalkulálásához figyelembe vett referencia-időszak: 2020.11.16.- 2020.12.15.-ig tart.

Ha  viszont a mai nap 2021.01.05, mivel ez a dárum 2021. 01.03 és 2021.01.15 közé esik,

az előző referencia-időszak 2020.11.16-tól 2020.12.15-ig tart

és a folyamatban lévő időszak pedig 2020.12.16-tól 2021.01.04-ig tart, azaz az aktuális dátum, mínusz 1 napig.

Ha azonban ma 2021.01.17. van, ez ugye a 2021.01.16.-tól 2021.01.31-ig terjedő időszakra esik, így a folyamatban lévő időszak 2020. december 16-tól, 2021. január 15-ig tart.

Lehetséges besorolások

Az adott referencia időszakban rögzített értékektől függően az incidenssel zárult visszaküldési kérelmek aránya az elért értékküszöb alapján négy különböző  besorolást kaphat. Ez lehet:

  • Zöld – ami az optimális szintet jelöli, ekkor a mutató értéke kevesebb, mint 2%.
  • Sárga – az optimális értéket meghaladó szintről figyelmezteti, ekkor a mutató értéke 2 és 3% közötti
  • Piros – a mutató veszélyesen alacsony szintjére figyelmezteti, ekkor annak értéke 3 és 5% között van.
  • Fekete – az indikátor kritikus állapotát mutatja, értéke meghaladja az 5% -ot

Az incidenssel lezárt visszaküldési kérelmek arányát befolyásoló legfőbb tényezők

  • Csapata létszámához képest túl nagy munkamennyiséget kell kezelnie, és ez hatással van a visszaküldési kérelmek véglegesítésére is.
  • Nem veszi fel a kapcsolatot a vásárlókkal, akik a visszaküldési kérelmeket rögzítik, hogy így fényt derítsen az elállás okára, és megfelelő megoldást találhasson.
  • Nem ellenőrzi a csomag állapotát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az késedelem nélkül visszaérkezik raktárába.
  • Elegendő munkaerő hiányában túllépi a csomag visszaérkezésétől, vagyis a visszajött visszaküldési-státusz beállításától rendelkezésére álló 24 órát a kérelem lezárásával.
  • A raktárába visszaérkező csomagokat nem ellenőrzi minden reggel, így a vonatkozó kérelmek lezárásával túllépi a megszabott 24 órás intervallumot.
  • Egyes visszaküldési kérelmek a rendelkezésére álló 14 naptári napon túl is megoldatlanok maradnak, és emiatt incidenssel lezárásra kerülnek.

 

Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé. Itt további információkat és javaslatokat talál az eMAG Marketplace fiók teljesítménymutatóival kapcsolatban is.

Sikeres értékesítést!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE