Ebben az útmutatóban az eladói fiókjának Panaszok menüpontját ismertetjük.
A Panaszok menüben láthatja az ügyfelek összes kérését vagy panaszát az Ön által az eMAG weboldalon értékesített termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban.
A Panaszok olyan vásárlóktól érkeznek, akik az Ön által értékesített termékeket vásárolták, és nem voltak elégedettek a kapott termékek minőségével, vagy a valós termék és az oldalon található leírás közötti különbségekkel, vagy egyéb sürgősen megoldandó problémájuk van a rendelésekkel kapcsolatban.
A Panaszok menüpontban két fő terület található:
- Szűrő terület
Itt egy sor szűrő áll rendelkezésére, amelyek segítségével könnyen és gyorsan azonosíthatja az Önt érdeklő panaszokat:
- Claim ID– minden panasz egyedi ID azonosítóval rendelkezik. A szűrő felületen megadva az azonosítót, rá lehet keresni az adott panaszra.
- Rendelés azonosító– az eredményeket a panasz tárgyában szereplő rendelés azonosító alapján lehet szűrni.
- Státusz– Kiválaszthatja a keresett követelés státuszát a listából, amely lehet: Összes, Új, Függőben, Megválaszolt, Megoldva, Irreleváns.
- Dátum– ezzel a szűrővel a panasz nyilvántartásba vételének dátuma alapján kereshet.
- Maximális válaszadási idő – szűrheti az értesítés megoldásának határidejét is.
- Típus– kiválaszthatja a panaszkategóriák egyikét, amelybe a panasz tartozik: Összes, Termék/Rendelés, Visszaküldések, Szolgáltatások, Hibák, Szállítás, Garancia és szolgáltatás, Fizetés, Transzfer&Informations, General Information, Kampányok, Szolgáltatások, Manual processing, Easybox
- Alkategória– a kiválasztott kategória szerint szűri az állítás típusát. Az alkategóriák az egyes panaszkategóriák esetében eltérőek.
- Fontosság– válassza ki, hogy mennyire súlyos a panasz: Magas vagy
- Esemény – lehetővé teszi, hogy kiválassza azokat a panaszokat, amelyek a maximális válaszadási határidőt túllépték vagy még nem lépték túl. Az incidensek az ügyféltől kapott panasz megoldásának késedelmére utalnak, és hatással lehetnek mind az ügyféllel való kapcsolatra, mind a vállalatról kialakított képre.
- Order type– a panaszokat attól függően láthatja, hogy hogyan dolgozták fel őket: a Marketplace fiókjából vagy az eMAG Fulfilment by eMAG szolgáltatáson keresztül. A kívánt szűrők alkalmazása után nyomja meg a Keresés
- Szűrő terület
Az alábbiakban a panaszok az alkalmazott szűrők alapján jelennek meg. A panaszlista felett hét lapfül található, amelyek mindegyike a panasz egy-egy státuszát jelöli:
- Összes– megmutatja az összes regisztrált értesítést és panaszt, függetlenül azok státuszától.
- Új– itt vannak az új panaszok, amelyeket még nem kezeltek.
- Függőben– a megoldásra váró panaszokat tartalmazza.
- Megválaszolt – itt, már a megválaszolt panaszokat találja.
- Megoldva– megmutatja az összes megoldott és lezárt panaszt.
- Irreleváns– akkor alkalmazandó, ha az ügyfelek ejtik a panaszt, vagy a panasz emberi hiba miatt keletkezett, és Ön nem felelős a panaszért.
- Esemény– azok a panaszok, amelyek esetében a maximális válaszadási határidőt túllépték.
A táblázat hét oszlopból áll, amelyek a következő adatokat tartalmazzák:
- ID– a panasz azonosítója, amivel regisztrálásra került.
- Rendelés azonosító– megjeleníti azt a rendelésazonosítót, amelyre vonatkozóan a követelést elküldték.
- Dátum– az értesítés érkezésének dátumát jelzi, a legújabbtól a legrégebbiig.
- Claim details– tartalmazza a kérés témáját, fontosságát és típusát.
- Maximális válaszadási idő – jelzi azt a határidőt, ameddig a panaszra válaszolnia kell.
- Státusz– a panaszra adott választ jelzi
- Műveletek– itt található a Szerkesztés gomb, amely lehetővé teszi, hogy megnézze a panasz tartalmát, és ennek megfelelően reagáljon rá.
Minden beérkezett kérelmet a lehető legnagyobb felelősséggel kell kezelni és a lehető leghamarabb megoldani.
Tartsa szem előtt, hogy a panasz valamilyen problémából ered, amellyel a vásárló a termék megrendelésekor találkozott. Ezért érdemes kellő figyelmet fordítania a beérkezett panaszokra és mielőbb megoldást találni a problémára.
Az admin felületen eMAG Academy menüpontban további hasznos videós segédanyagokat osztunk meg, hogy felmerülő kérdéseire mihamarabb válaszolhassunk.
Sikeres értékesítést kívánunk!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?