<
Ebben a videóban megmutatjuk, hogyan tölthet fel egyszerre nagyobb mennyiségű termékajánlatot az eMAG Marketplace felületen elérhető kampányokba.
Az eMAG Marketplace felületen jelentkezzen be a fiókjába, ahol rögtön a Dashboard felület nyílik meg.
Az eMAG Marketplace felületen elérhető kampányok áttekintéséhez, és ajánlatok hozzáadásához lépjen a Promóció menün belül a Kampányok fülre.
Az itt megjelenő felületen nagy mennyiségű ajánlatot tölthet fel tömegesen, .xls fájl segítségével.
Kattintson a „Kampány javaslatok” gombra. A template fájl generálása akár néhány percet is igénybe vehet, az internetkapcsolat sebességétől és a felület terheltségétől függően.
Amikor a template elkészül, ugyanez a gomb pirossá válik. Ezt követően letölthetővé válik az elkészült excel fájl, ami az összes aktív eMAG Marketplace ajánlatot tartalmazza.
Attól függően, hogy milyen böngészőt használ, a fájl automatikusan mentésre kerül a Letöltések mappába, vagy Önnek kell manuálisan elmentenie.
A sikeres feltöltés érdekében kizárólag ezt a fájlt használja ajánlatai feltöltéséhez. Bármely más típusú fájl használatakor a feltöltés során hibaüzenetbe ütközhet, és a termékek nem töltődnek fel a kampányba.
A template fájlban csak azok a termékajánlatok maradjanak, melyeket szerepeltetni szeretne a kampányban. A többi terméket a teljes sorok törlésével törölje a táblázatból – ehhez az egyes sorokat jelölje ki a sorszámokra állva, majd jobb klikket követően válassza a sorok törlése lehetőséget.
A template fájlban az A-F és O-W oszlopok egésze, valamint az oszlopok első 5 sora zárolva van, ezek semmilyen esetben nem módosíthatók.
A template fájlban két további lap is elérhető: az Útmutató és Adatok, ahol további információkat talál a feltöltéssel kapcsolatban.
Ha a táblázatban már csak a kampányba feltölteni kívánt termékei maradtak, a következő lépés a kampány részleteinek megadása. Ehhez meg kell adnia az árra, készletre vonatkozó információkat.
A G-től L-ig terjedő oszlopokat töltse ki, akkor is, ha úgy tűnik, hogy azokban az oszlopokban van már szöveg.
– A G – Kampány azonosító – Annak a kampánynak az azonosítója, amelyben az ajánlat elérhető lesz.
– A H – Eladási ár – oszlopban a kampány eladási árát kell megadni. Ez az ár az adott termékre az utóbbi 30 napban ajánlott legkedvezőbb ár kell, hogy legyen.
– Az I – – Készlet – oszlopban nem kell kitöltenie a készletet. A mező kitöltése csak a Black Friday kampányban szükséges. A többi kampány automatikusan átveszi a termékek platformon megadott készletmennyiségét.
– Az J – Maximális rendelhető mennyiség – oszlopban az egy rendelésen belül, ugyanabból a termékből maximálisan rendelhető termékek számát adja meg. Az érték 1 és 4 között adható meg. Ezt a mezőt csak a „Készleten” típusú kampányoknál kell megadni.
– A K – Kampány utáni eladási ár – oszlopban a kampányt követően megjelenő eladási árat kell megadni.
– A L – Kampány után nem elérhető – oszlopban, ha üresen hagyja a mezőt, a termék elérhető marad a kampány után is. Ha a mező értékének “1”-et ad meg, a termék a kampány után inaktív státuszba kerül.
Tartsa szem előtt, hogy minden árat nettóban kell megadni.
A formátumnak 100,0000 típusúnak kell lennie.
A kampány ajánlatának kitöltése után mentse el a fájlt .xls formátumban.
Ezt követően már csak fel kell töltenie a kampányfájlt az eMAG Marketplace platformra.
A Kampányok menüben kattintson a zöld XLS upload gombra. Válassza ki az imént elkészített fájlt, és kattintson a feltöltésre. Miután megjelenik az üzenet a sikeres feltöltésről, kattintson a Bezárás gombra.
Ezután a Műveletek oszlopban a kampányrészletei ikonra kattintva megjelenik, hogy az import folyamatban van.
Majd kis idő elteltével a következők közül valamelyik státuszba kerül:
Sikeres import: ha minden egyes lépést figyelmesen követett, és semmi nem futott hibára.
Részleges import: ebben az esetben a fájl sikeresen feltöltésre került, de legalább egy ajánlat feltöltése hibára futott.
Ebben az esetben a visszautasított ajánlatoknál a visszautasítás okát is ellenőrizheti, a Műveletek oszlopban a Riport gombra kattintva.
Hibás import: ha minden egyes feltöltött ajánlat hibára fut valami miatt. Ebben az esetben szintén ellenőrizheti az egyes termékajánlatok visszautasításának okát, a Műveletek oszlopban található Riport gombra kattintva.
Érvénytelen file: ez azt jelenti, hogy a fájl feltöltésére nem került sor, mert törölt vagy hozzáadott egy plusz oszlopot, megváltoztatott valamit a táblázat szerkezetében, képleteket felejtett az excelben, vagy esetleg egy régebbi formátumú kampányos template-et használt.
Ebben az esetben a fájlt újra le kell tölteni, és ismét ki kell tölteni.
A fájl által generált hibák pontos megtekintéséhez kattintson a Visszautasított ajánlatok oszlopban a Riport gombra, a visszautasított ajánlatok fájl generálásához. A fájl rövid időn belül letölthetővé válik, és áttekintheti, javíthatja visszautasított ajánlatait.
Azt, hogy a feltöltött fájl milyen hibaüzeneteket eredményezett, a Műveletek oszlopban, a Riport gombra kattintva is ellenőrizheti. Ekkor egy új oldal nyílik meg a hibák listájával. Itt ellenőrizheti, hogy az xls fájl melyik sorában találja azt az ajánlatot, melyet módosítania kell, és hogy pontosan milyen indokkal került visszautasításra az ajánlat a kampányban. Javítsa ki a hibára futott ajánlatokat a feltöltött táblázatban, és az ajánlatokat ismét töltse fel a kampányba.
Egyéb esetekben, ha segítségünkre lenne szüksége, kérjük, a Marketplace felület Üzenetközpont menüpontján keresztül lépjen velünk kapcsolatba, Eladói teljesítmény menüponton belül Kampányokkal kapcsolatos információk témát választva.
Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos segédanyagokat teszünk közzé. Itt az eMAG Marketplace felületen elérhető kampányokkal és az ajánlatok feltöltésével kapcsolatban is további információkat talál.
Sikeres értékesítést kívánunk!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?