Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

Tájékoztatás bizonyos termékek eMAG-on történő megjelenítését érintő változásról

()

Az eMAG-nál folyamatosan nyomon követjük a vásárlási folyamatot, mellyel elsődleges célunk, hogy vevőinknek minél jobb böngészési és vásárlási élményt nyújthassunk. Ezzel kívánjuk elősegíteni, hogy a vevők nagyobb bizalommal vásárolják meg a keresett termékeket, valamint, hogy a szükséges fejlesztéseken keresztül valamennyi partnerük tovább építhesse üzletét a platformon.

Hosszas elemző- és fejlesztőmunka eredményeként olyan új módszereket dolgoztunk ki a termékek árának megjelenítésére, amelyek lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy tájékozódjanak a beszállító által legutóbb ajánlott kiskereskedelmi eladási árakról, továbbá, hogy az Ön promóciós kampányai is átláthatóbbá váljanak.

Ezért az alábbi tájékoztatóban szeretnénk felhívni a figyelmét az általunk 2021. október 5. napi hatállyal bevetésre kerülő változásokra. Azt javasoljuk, hogy olvassa el figyelmesen jelen tájékoztatásunkat, hiszen ez hozzájárulhat üzleti stratégiájának sikeres megválasztásához.

Felhívjuk szíves figyelmét az alábbiakra:

  • az elmúlt hónapokban általunk csoportszinten végzett kutató- és elemzőmunka rávilágított, hogy a vevőszerzési folyamatban kiemelten fontos tényezőnek számít a viszonteladási ár. A magyar fogyasztók elvárják a termékek árával kapcsolatos megfelelő tájékoztatást, mely alapján több különböző tényező figyelembevételével tudják meghozni a vásárlói döntést.
  • a fogyasztók egyébként számos termékkategóriában szívesen tájékozódnak azokról az árakról is, amelyeket az adott beszállító ajánl a termék értékesítésére (értsd: beszállító által legutóbb ajánlott kiskereskedelmi árak). Még ha az ajánlott árak egyáltalán nem is befolyásolják az eMAG-on alkalmazott árakat vagy árazási politikát, azok mégis egyfajta támpontként szolgálhatnak a fogyasztók számára.
  • az eMAG az ehhez kapcsolódó információkat elkezdte bekérni a beszállítóktól/gyártóktól, maradéktalanul betartva minden hatályos szabályozást (ideértve a beszállítókkal az erre rendszeresített csatornákon keresztül történő kommunikáció biztosítását is).
  • 2021. október 5. napi hatállyal kezdődően az eMAG a teljes platform szintjén bevezeti az alábbi változásokat az árak megjelenítésére vonatkozóan:
    • Ha az ajánlott ár rendelkezésre áll, úgy azt – a hozzá tartozó magyarázattal kiegészítve –RRP (Beszállító által legutóbb ajánlott kiskereskedelmi eladási ár) szóval jelöljük azzal a megkötéssel, hogy az nem minősül eladási árnak, hanem az csupán egy, a beszállító által indikatív jelleggel ajánlott árként tekintendő. Azon beszállítóknál, akik külföldi devizanemben teljesítenek RRP-ket, az összeg automatikusan átváltásra kerül Ft-ban a Magyar Nemzeti Bank által aktuálisan közzétett hivatalos árfolyamok figyelembevételével.
    • Amennyiben RRP-k nem állnak rendelkezésre, a termék kizárólag az eladási ár megjelölésével kerül meghirdetésre.

Ha árleszállítást tartalmazó kampányra kerül sor, továbbra is a hatályos jogszabályokra figyelemmel kell eljárni, miszerint a kedvezményes árat a megelőző 30 napos időszakban alkalmazott legalacsonyabb árral szemben kell kifejezni. Ebben az esetben az RRP már nem fog megjelenni, csak a CCMP30 és az eladási ár. Az egyértelműség kedvéért alább mutatunk egy példát erre:

    • a RRP semmilyen módon nem hivatott befolyásolni az Ön által a termékek tekintetében alkalmazni kívánt árazási vagy kereskedelmi feltételeket, különös tekintettel arra, hogy az RRP kizárólag egyfajta iránymutatásként, illetve támpontként szolgál a fogyasztók számára. Az eMAG semmilyen módon nem avatkozik bele az értékesítendő termékekre vonatkozó kereskedelmi vagy üzleti döntésekbe, egyszersmind biztosítja az Eladókat arról, hogy a viszonteladási árak, a promóciós kampányok és a végfogyasztóknak adott kedvezményes ajánlatok tekintetében továbbra is szabadon, saját belátásuk szerint dönthetnek.
    • Az említett árjelzési mechanizmus kizárólag a fő ajánlatban szereplő termékre érvényes.
  • Ha az eMAG nem az arra kijelölt csatornán keresztül gyűjtötte be az RRP-t, bizonyos feltételek mellett lehetőség van arra is, hogy a begyűjtött RRP-t maga a partner töltse fel az arra kijelölt ún. „RRP” mezőbe, mely mező a korábbi „alapár” című mező helyébe lép.
  • Abban az esetben, ha az Ön által értékesített termékek vonatkozásában az eMAG nem gyűjt be RRP-t és Ön sem kíván RRP-t megjelölni, dönthet akképpen is, hogy nem tölti ki a „RRP” mezőt a termékek meghirdetése/frissítése során. Ebben az esetben kizárólag az eladási ár kerül feltüntetésre a weboldalon. Azonban, ha az RRP beszállítótól való begyűjtése korábban már megtörtént, az automatikusan meg fog jelenni az „RRP” mezőben, és a termékek mellett feltüntetésre kerül a platformon, ha az magasabb, mint az eladási ár.
  • A fentiekben tárgyalt árjelzési mechanizmus 2021. október 5. napjától kezdődően lép hatályba. A bevezetést szerteágazó implementációs folyamat kíséri majd, amely egyszerre több termékkategóriát is érinteni fog. Fontos és kiemelendő, hogy ezek a változások nem érintik az összes termékkategóriát. A mechanizmusban részt nem vevő termékkategóriáknál továbbra is csak az eladási ár fog megjelenni.
  • Fontos számunkra, hogy a fentiekkel kapcsolatos észrevételeit megossza velünk. Ezért arra kérjük, hogy küldje el nekünk saját visszajelzését, valamint a vevőktől menet közben érkező véleményeket is. Visszajelzéseit és javaslatait az eMAG Message Center-en keresztül is elküldheti nekünk.

A fentiekre figyelemmel őszintén bízunk abban, hogy az újonnan bevezetett mechanizmus hozzájárul majd a platformon hirdetett termékek konverziós arányának növeléséhez, továbbá, hogy a vásárlói folyamat fejlesztése eredményeként elősegíti a minél nagyobb vevői elégedettséget. Fontos ugyanis, hogy a platformon vásárlók a lehető legjobb kereskedelmi feltételeket és vásárlási élményt kapják.

 

Kívánjuk, hogy minél több és minél gyümölcsözőbb értékesítést tudjon realizálni az elkövetkező időszakban.

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE