Ebben az útmutatóban bemutatjuk azokat a hibaüzeneteket, amelyekkel manuális termékfeltöltéskor találkozhat, és részletezzük, milyen típushibák vezethetnek termékei visszautasításához az eMAG Marketplace felületen.
Azok a termékek, amelyek nem felelnek meg az eMAG Marketplace felület dokumentációs szabványainak, a termékek validációját végző csapatunk által elutasításra kerülnek.
A termékek feltöltését követően egyszerűen ellenőrizheti, hogy van-e olyan terméke, amelynek dokumentációja nem került elfogadásra.
Az eMAG Marketplace felületre feltöltött termékei áttekintéséhez lépjen a Termékeken belül a Termékeim menüpontba, ahol az összes termékét áttekintheti.
A visszautasított termékek áttekintéséhez kattintson az „Elutasított dokumentáció” fülre.
Az Elutasítva státusz jelöli azokat a termékeket, amelyek a verifikációs folyamat során visszautasításra kerültek. A státusz részletek oszlopban az elutasítás pontos oka szerepel.
A visszautasított termékek azonosításához a szűrőket is használhatja, ehhez válassza a legördülő listából az Elutasítva státuszt, majd kattintson a Keresés gombra.
Ezt követően a visszautasított termékek fordított időrendi sorrendben kerülnek listázásra, vagyis az oldalon elsőként megjelenő termék került utoljára visszautasításra.
A feltöltött termékek különböző okokkal kerülhetnek visszautasításra, attól függően, hogy milyen, a dokumentációs elvárásoknak nem megfelelő hibákat tapasztalt a termékek jóváhagyásáért felelős csoportunk. A visszautasítás okának részleteiért az egyes termékek mellett kattintson az Elutasítva vagy az ‘i’ gombra.
Ezt követően a dokumentáció elutasítását magyarázó hibaüzenetet tartalmazó új ablak jelenik meg.
Típushibák, melyek a dokumentáció visszautasításához vezethetnek:
Duplikált / Meglévő termék az eMAG Marketplac-en – A feltöltött termék már korábban feltöltésre került az eMAG Marletplace felületre.
Ebben az esetben termékajánlatát össze kell kötnie a termék már elfogadott dokumentációjával.
Kategóriával kapcsolatos hibaüzenetek – Sablon nem megfelelő hibaüzenet esetén a termék azért került visszautasításra, mert nem a megfelelő kategóriába töltötte fel. Ha nem biztos abban, melyik lenne a releváns kategória terméke számára, vegye fel a kapcsolatot az eMAG Marketplace csapattal az Üzenetközponton keresztül.
Terméknév hibák – Az elnevezés nem felel meg az előírtaknak – A terméknév nem felel meg az eMAG Marketplace felület sztenderdjeinek. Használjon leíró, rövid és konkrét termékneveket.
Az elvárásoknak megfelelően a termék nevét a következő sablon szerint kell felépítenie: Gyártó vagy Márka, Cikkszám, Magyar megnevezés, Méret, Szín, Kapacitás, és egyéb releváns tulajdonságok. Minden megadott paramétert vesszővel kell elválasztania. Figyelem! A névben nem használhat promóciós üzeneteket és nem adhat meg kimondottan az ajánlatra, például az árra, vonatkozó információkat, mert ilyen esetben a dokumentáció elutasításra kerül.
A terméknévben ne használjon Caps Lock-kal írt, csupa nagybetűs szavakat a közismert rövidítéseket és mozaikszavakat kivéve, mint példéul HDD, UHD, DVD stb. Ne használjon a termék nagyszerűségére vonatkozó mellékneveket, mint például szuper, egyedülálló stb. valamint ne szerepeltessen az ajánlatra vagy cégére vonatkozó információkat, mint például cégnév, ingyen szállítás, kedvezmény vagy akció. Ha az adott terméket készletben kínálja eladásra, akkor tüntesse fel a termék nevében, hogy készlet, és azt is adja meg, hogy hány darabos.
Ellentmondásos paraméterek – A dokumentáció egyes részein megadott információk ellentmondanak a Paramétereknél megadott adatoknak. Javítsa ki úgy a Paraméterek szekcióban megadott értékeket, hogy azok összhangban legyenek a termék teljes dokumentációjával.
Képekkel kapcsolatos hibák – A kép technikai szempontból nem felel meg az elvárásoknak. Győződjön meg arról, hogy a felhasznált kép megfelel az eMAG Marketplace szabványainak, különös tekintettel a kép formátumára, ami jpg, png vagy gif lehet, illetve a kép minimális méretére, ami valamennyi kategóriában 640 x 640 pixel, a Divat kategória kivételével, ahol a minimális méret 640 x 960 pixel, a kátharmados arány megtartásával. Azonban a Divat kategórián belül a kiegészítőknél 1:1-es képarány az elvárás.
Több probléma az elsődleges képen – Az elsődleges képen a terméknek a képkivágat közepén kell elhelyezkednie, szemből vagy legjellemzőbb nézetéből fényképezve, tükrőződések és árnyékok nélkül, valamint a képkivágat jelentős részét, 80%-át ki kell töltenie. Az elsődleges képen a terméknek egészében kell szerepelnie, fehér háttér előtt.
Termékenként több másodlagos képet is feltölthet. Nagyon fontos azonban, hogy ezek a termékre vonatkozzanak, és ne például a teljes termékcsaládra, ha a termék további színekben és méretekben is elérhető.
A másodlagos kép háttere nem feltétlenül kell, hogy fehér legyen.
Leírással kapcsolatos hibák – A leírásban ne adjon meg kimondottan az ajánlatára vonatkozó információkat, mint például ár, szállítási feltételek, garancia, az eladó elérhetőségei, és az egyéb promóciós üzeneteket is mellőzze. Ezeket a dokumentációs elvárásoknak nem megfelelő részeket törölje a leírásból. A leírásnak összhangban kell lennie a termék nevével, paramétereivel és a feltöltött képekkel, valamint nem utalhat a termék további változataira (a termékcsalád más termékeire).
Termékcsalád hibák – A termékcsalád neve nem felel meg az eMAG Marketplace felület szabványainak. Javítsa a termékcsalád nevét úgy, hogy az a változó értékeket, ami alapján a család létrehozásra került, ne tartalmazza.
Ha például a termékcsaládot szín alapján hozza létre, akkor a termékcsalád neve megegyezik a termék nevével, csak törölnie kell belőle a változó szín értéket. Ha más paraméter alapján hoz létre termékcsaládot, a család nevét ugyanezen logika alapján kell felépíteni.
További hibaüzenetekkel is találkozhat a termékek feltöltését követően, melyek nem kerültek részletesen bemutatásra ebben az útmutatóban. Ezekben az esetekben kérjük, ellenőrizze javaslatainkat az adott termékre vonatkozóan az eMAG Marketplace felületen.
Ha a termék dokumentációja elutasításra került, javíthatja a hibákat. Először is a Termékeim menüpontban azonosítsa az elutasított termékeket. Az Elutasítva vagy ‘i’ gombra kattintva tudja termékenként megnyitni a konkrét hibaüzeneteket.
Az ablak bezárását követően a Műveletek oszlopban a sárga szerkesztés gombra kattintva tudja megnyitni és szerkeszteni a termék dokumentációját.
Ez az eredetileg megadott információkkal nyílik meg, így először keresse meg azt a részt, amire a hibaüzenet vonatkozott.
Ha az adott szekcióban kell módosításokat végeznie, az sárgával kijelölésre kerül.
A módosításokat követően kattintson a Mentés gombra.
A hibaüzenet javítására vonatkozó javaslatainkat tartsa szem előtt a termékek feltöltésekor is. Miután elmentette a változtatásokat, a termék ismét validációra vár majd, és ha mindent megfelelően javított, a termék jóváhagyásra kerül, és hamarosan elérhetővé válik az oldalon a vásárlók számára.
Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos segédanyagokat teszünk közzé, hogy ezáltal könnyebbé tegyük eladói tevékenységét az eMAG Marketplace felületén.
Sikeres értékesítést!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?