Az account health fiókja teljesítménymutatóinak értékei alapján nyújt minőségbeli visszajelzést munkájáról. Ezek a teljesítménymutatók folyamatosan frissítésre kerülnek, a vásárlási élmény és az ügyfélnek kínált szolgáltatás színvonala alapján.
Az eMAG Marketplace az eladók tevékenységét napi szinten monitorozza a platformon, online kereskedelmi teljesítményük fejlesztése, valamint a platform használatával kapcsolatos valamennyi információ rendelkezésükre bocsátása érdekében.
Ezen túl, a folyamatos monitorozás fő célja, hogy termékei és szolgáltatása minőségbiztosítása révén fokozza a vásárlói élményt.
Ezért ha az eMAG Marketplace platformon végzett tevékenységégének következtében valamely mutató értéke elmarad a várt szinttől, azonal értesítjük, hogy így megkezdhesse a szükséges intézkedéseket az adott indikátor nem megfelelő értékének javítása érdekében.
Az Account Health vagyis Fiók állapota státusz a főoldal job oldalán jelenik meg. Itt láthatja fiókja aktuális állapotát, és az egyes mutatóknál elért eredményeket.
A főoldalon fiókja Account Health státusza mind a folyamatban lévő, mind pedig a korábbi referencia időszakra vonatkozóan megjelenik, hogy így könnyedén áttekinthesse, hogyan alakult teljesítménye, az előző hónaphoz képest.
A folyamatben lévő fülön a mutatók aktuális értéke jelenik meg, ami az előző hónap utolsó napjától a mai napig tartó intervallumra vonatkozik, hogy így könnyedén figyelemmel kísérhesse teljesítményét. Amint a folyamatban lévő időszak véget ér, az időszak végeredményei a Korábbi referencia időszak fülön jelennek meg.
A korábbi referencia időszak fülön az előző hónap első napjától utolsó napjáig tartó intervallumra kalkulált indikátor értékek jelennek meg. Ezek az eredmények határozzák meg a fiók aktuális account health-jét, és alapozzák meg a megfelelő fiók állapot fenntartása érdekében szükséges lépéseket.
A Fiók állapota 10 mutatót vizsgál. Minden mutató mellett szerepel annak rövid definíciója, valamint a kívánt “jó” fiók állapot eléréséhez kitűzött célszám.
A teljesítménymutatók négy kategóriába sorolhatók, ezek a következők.
Rendelési folyamat
- A Rendelések szolgáltatási színvonala azon rendelések százalékos aránya, amelyek az adott referencia-időszakban az összes véglegesített rendelésből a beállított kezelési időn belül kerültek véglegesítésre. Az indikátor értékével kalkulál a fő ajánlatot, vagyis a “buy button”-t meghatározó algoritmus.
- A Rendelések véglegesítési aránya az összes beérkezett rendeléshez viszonyítva adja meg a véglegesített, tehát befejezve vagy visszajött státuszú rendelések százalékos arányát az adott referencia-időszakban.
- Az Incidenssel zárult megrendelések aránya. Akkor jelölünk egy rendelést incidenssel lezártként, ha az adott rendelés nem kerül időben teljesítésre, mivel ez negatív hatással lehet az ügyfélélményre. A vonatkozó arányszám az incidenssel zárult rendelések összes berékezett rendeléshez viszonyított arányát adja meg, az utolsó releváns 30 napra vonatkoztatva.
- Szállítási teljesítés:
- Szállítási lefedettség – a referencia-időszakban véglegesített összes megrendelésből véglegesített megrendelések százalékos aránya, amelyekhez a Marketplace platformon keresztül AWB-ket bocsátottak ki.
Visszaküldési folyamat
- A Visszaküldési kérelmek kezelésének aránya azon visszaküldések százalékos aránya, melyek feldolgozását a partner időben, azaz a kérelem beérkezésétől számított 24 órán belül megkezdte, az incidenssel zárult visszaküldési kérelmek kivételével.
- A Visszaküldési kérelmek teljesítési arányát a rendszer a befejezett státuszú (tehát elfogadott) és az elutasított visszaküldési kérelmek szátalékos arányát adja meg, az összes visszaküldési kérelmhez viszonyítva, az adott referencia-időszakban.
- Az Incidenssel zárult visszaküldési kérelmek aránya az incidenssel lezárt visszaküldési kérelmek arányát adja meg az összes visszaküldési kérelemhez viszonyítva, az utolsó releváns 30 napra vonatkoztatva.
Termékvisszaküldés
- A Visszaküldési arány az ügyfelek által visszaküldött termékek arányszámát adja meg, az adott referencia-időszakban sikeresen véglegesített rendelések számához képest.
Vásárló támogatás
- A Vásárlói panaszok aránya a beérkező panaszok százalékos arányát adja meg a véglegesített rendelések számához képest, az adott referencia-időszak alatt.
- Az Incidenssel zárult panaszok száma az incidenssel zárult panaszok számát adja meg az adott referencia-időszakban.
- Számla feltöltési arany –az adott referencia időszakban az összes beérkezett és véglegesített rendelés és az összes olyan véglegesített rendelés arányát mutatja meg, amihez a platformon keresztül számlát csatoltak.
Valamennyi teljesítménymutató értékével kalkulál a weboldal fő ajánlatát meghatározó algoritmus, ezért is fontos, hogy az egyes indikátoroknál megadott célszámokat folyamatosan elérje, és így ajánlatainál mindvégig Öné lehessen a Buy button, vagyis a kosárba gomb.
Ezen túl, ha a teljesítménymutató nevére vagy az indikátorok listája alatt található “több információ” gombra kattint, az oldal átirányítja a Felhasználói fiókom – Fiók állapota menüpontba. Itt 2 évre visszamenőleg áttekintheti teljesítményének változásait, sőt, azoknak az indikátoroknak az értékeit is megtalálja itt, melyek az elmúlt 13 hónapban hatással voltak a fiók állapotára.
A mutatók értékei szerint a fiók állapota, vagyis Account Health-je státusza lehet:
- A Jó státusz a legjobb fiók állapotot jelöli, és az ügyfeleknek nyújtott magas szolgáltatási színvonalat tükrözi.
- A Fejlesztés szükséges a jó és a nagyon gyenge státusz közti fiók állapotot jelöli, és azt mutatja, hogy a vásárlóknak nyújtott szolgáltatás fejlesztésre szorul.
- A Nagyon gyenge státusz az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatás gyenge minőségére utal, ami kiemelt figyelmet és sürgős lépéseket kíván a helyzet javítása érdekében
- A Kritikus fiók státusz akkor kerül beállításra, ha legalább 4 teljesítménymutató értéke piros, vagy egy mutató értéke feketében van, és azt jelzi, hogy az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatás színvonala messze elmarad az eMAG által elvárt szinttől. Ha fiókja ebbe a státuszba kerül, automatikusan felfüggesztjük 7 napra, és visszakapcsolásához ki kell töltenie az újraaktiváló kvízt.
- Ha felhasználói fiókja 12 hónapon belül harmadik alkalommal kerül kritikus fiókstátusz miatt felfüggesztésre, az eMAG egyoldalú felmondását automatikusan legenerálja a rendszer, fiókja inaktívvá válik, és felhasználói fiókja a szerződésben foglalt felmondási időt követően megszűnik.
Ne feledje, hogy eMAG Academy menüpontban további hasznos információkat és videókat talál az eMAG Marketplace felület működésével kapcsoaltban, így az Account Health-ről is. További jó munkát kívánunk!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?