Az incidenssel zárult visszaküldési kérelmek aránya egyike a visszaküldési folyamatot monitorozó teljesítménymutatóknak, és az incidenssel lezárt visszaküldések számarányát adja meg az elmúlt 30 napban teljesített összes visszaküldési kérelemhez képest.
A visszaküldési kérelmek abban az esetben kerülnek incidenssel törlésre, ha azok nem kerülnek lezárásra a beérkezéstől számított 14 naptári napon belül.
A kérelmek kezelésének elmulasztása negatív hatással lehet a vásárlóval fenntartott kapcsolatra, és a vásárlási élményét is rombolja. A mutató értékével kalkulál a fő ajánlatot, vagyis a “buy button”-t meghatározó algoritmus. Emiatt is fontos, hogy a visszaküldési kérelmeket időben kezelje.
Azonban az Incidenssel zárult visszaküldési kérelmek arányát nem befolyásolják az Ön által törölt kérelmek, abban az esetben, ha a vásárló nem küldte vissza a terméket a jogilag meghatározott 14 naptári napon belül, vagy ha egyéb, az eladónak nem felróható okból kerül sor a kérelem törlésére.
Javaslataink
Az incidenssel zárult visszaküldési kérelmek aránya teljesítménymutató optimális szintjének fenntartása érdekében azt tanácsoljuk, hogy vegye figyelembe alábbi javaslatainkat.
- Megfelelő létszámú csapatot alakítson ki, hogy így a felületen valamennyi teendőt, a visszaküldési folyamatot is ideértve, megfelelően kezelhessenek.
- Jelöljön ki külön felelőst csapatában a visszaküldési kérelmek időben való feldolgozásához.
- A visszaérkező csomagok státuszát napi szinten ellenőrizze, és ha saját futárszolgálata gondoskodik a termék visszaszállításáról, bárminemű késedelem esetén egyeztessen velük.
- Ha az ügyfél meggondolja magát, és mégsem szeretné a terméket visszaküldeni, akkor törölje a visszaküldési kérelmet a platformon, elkerülve annak incidenssel való törlését.
- Reggelente ellenőrizze az összes visszaérkezett csomagot, és bizonyosodjon meg arról, hogy azok a visszaérkezésüktől, vagyis a kérelem visszaküldött státuszának beálíltásától számított 24 órán belül a befezett státusz beállításával lezárásra kerülnek.
- A kérelem beérkezésétől számítva 14 naptári napon túl (a kérelem rögzítésének napját is beleértve) ne hagyjon egyetlen nyitott visszaküldési kérelmet se, mert ezek incidenssel törlésre kerülnek, és negatívan befolyásolják a mutató értékét.
- Kövesse nyomon a kollégáink által küldött, visszaküldési kérelmekkel kapcsolatos valamennyi értesítést, és a visszaküldési folyamat szerint járjon el.
Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé. Itt további információkat és javaslatokat talál az eMAG Marketplace fiók teljesítménymutatóival kapcsolatban is.
Sikeres értékesítést!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?