Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogy hogyan tudja összekötni azokat az ugyanolyan termékeket, melyek csak színben, méretben vagy például kapacitásban különböznek. Sorra vesszük azokat az eseteket, amikor a termékek családba kötését javasoljuk, és a családok létrehozását lépésről lépésre áttekintjük.
Azokban az esetekben, ha egy bizonyos termék több színben és méretben is kapható, javasoljuk, hogy ezeket egy termékcsaládba csoportosítsa, és így a termék adatlapján minden elérhető variáció megjelenik. Például, ha egy cipőből 2 szín és 6 méret rendelhető, akkor a 12 egyesével feltöltött termékvariáns egy termékadatlapon fog így megjelenni.
Tehát lényegében ugyanarról a termékről van szó, ami több színben és méretben is elérhető. A vásárlók könnyen válogathatnak a különböző színek között, és kiválaszthatják a megfelelő méretet, ha a termékeket családba köti, hiszen így az oldalon a vásárló egy termékadatlapon belül látja az összes elérhető színt és méretet az adott termékből.
A termékcsalád létrehozásához meg kell adni:
- A Család neve – Annak a termékcsoportnak a neve, ahová az összes termékvariáns tartozik. A családban szereplő termékek nevéből származik, de fontos, hogy a változó értékeket ne tartalmazza. Minden ugyanabban a családban szereplő terméknek ugyanaz a család neve is tehát.
- A Család azonosító – A család azonosítására szolgáló kód. A megadott kód később nem módosítható, 0-nál nagyobb szám kell legyen, és minden családra vonatkozóan egyedinek kell lennie.
- A Család típusánál – Azt a jellemzőt adja meg, ami alapján a termékeket az adott családba rendezte. Az egy családba tartozó termékeknek ugyanolyan típusú családban kell szerepelniük. Egy család több jellemző alapján is létrehozható, például egyszerre szín és méret alapján. Fontos, hogy minden olyan paraméter ki legyen töltve a termék jellemzőinél, ami alapján a terméket családba köti, különben a család nem jelenik meg az oldalon.
A termékcsalád típusának megadását követően a családba kötött termék adatlapján automatikusan megjelenik az az érték, amit a család típusául szolgáló jellemzőnél az egyes termékek feltöltésekor megadtak.
A családba kötés lépései:
- Azonosítsa azokat a termékeket, melyek valamilyen jellemző alapján összetartoznak. Ha egy bizonyos termékből különböző variációk is elérhetők, elképzelhető, hogy a terméknév nagy része megegyezik, és a vásárlók is valószínűleg arra számítanak, hogy a különböző variációkat egy termékoldalon belül megtalálják. Emiatt javasoljuk, hogy ezeket a termékeket kösse termékcsaládba.
- Az első mezőben a család nevét adja meg. Azt a nevet, amit minden a családba tartozó terméknél használni fog.
Az egy családba tartozó termékeknek ugyanaz kell legyen a nevük. A család nevéből törölje azokat a jellemzőket, melyek alapján a családot létrehozta. Például méret, szín, kapacitás, stb. - Hozzon létre egy belső család azonosítót, és adja meg a család azonosító mezőben. Az egy családban szereplő termékekhez ugyanazt a család azonosítót kell megadni.
- Válassza ki a család típusát a legördülő listából. A család típusánál elérhető lehetőségek az adott termékkategória függvényében változnak.
Bármilyen termékjellemző alapján családba kötheti a termékeket, még akkor is, ha a család típusánál a legördülő listában nem elérhető az adott típus. Ilyen esetben kérje támogatásunkat az eMAG Marketplace Üzenetközpontján keresztül.
Abban az esetben, ha termékei dokumentációját összekötötte, az egy dokumentációt használó ajánlatok öröklik a dokumentáció tulajdonosától a beállított termékcsaládot is. Ilyen esetben a családot nem tudja módosítani, és az összes elérhető termékvariációt össze kell kötnie a dokumentáció tulajdonosának többi vonatkozó termékével.
Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé, annak érdekében, hogy a felület használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseire a lehető leghamarabb válaszolhassunk.
További jó munkát kívánunk!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?