Az Incidenssel zárult megrendelések aránya egyike a rendelési folyamatot monitorozó teljesítménymutatóknak. Az incidenssel törölt rendelések százalékos arányát adja meg, mivel azok nem kerültek feldolgozásra a felületen meghatározott maximális véglegesítési határidőn belül, az adott referencia-időszakban beérkezett összes rendeléshez viszonyítva.
A mutató értékével kalkulál a fő ajánlatot, vagyis a “buy button”-t meghatározó algoritmus.
Azok az automatikusan törlésre került rendelések számítanak incidenssel zárult rendeléseknek, melyek a platformon beállított kezelési időtől számított 13 napon belül nem kerültek véglegesítésre.
Az optimális szint fenntartása érdekében a mutató százalékos aránya nem haladhatja meg az összes beérkezett megrendelés 2%-át.
Az alábbi típusú megrendelések nincsenek hatással a mutató értékére:
- banki átutalásos rendelések,
- irreleváns rendelések,
- vásárlói elállás keretében törölt rendelések,
- azon banki átutalásos rendelések, melyeket a banki átutalás hiányában törölt az eladó
Javaslataink
- Az incidenssel zárult megrendelések aránya teljesítménymutató optimális szintjének fenntartása érdekében azt tanácsoljuk, hogy vegye figyelembe alábbi javaslatainkat.
- Hozzon létre egy külön csapatot az eMAG Marketplace felülettel kapcsolatos teendők lefedésére.
- Jelöljön ki egy felelős személyt, aki ügyel a beérkező rendelések feldolgozására, és azok időben történő teljesítésére.
- Minden olyan esetben vegye fel a kapcsolatot a vásárlóval, ami a rendelés teljesítésének késedelméhez vezethet, és ajánljon számára kedvező megoldást.
- Reggelente ellenőrizze késésben lévő rendeléseit a platformon feltüntett maximális véglegesítési határidő alapján, és feldolgozásukat kezelje prioritással, nehogy azok incidenssel lezárásra kerüljenek.
- A munkaidő kezdetekor ellenőrizze, mely rendeléseket kell még aznap átadnia a futárszolgálatnak, és gyorsítsa fel a csomagok előkészítésének folyamatát, hogy a futárszolgálat mielőbb felvehesse őket.
- A rendelések feldolgozásának folyamatát megfelelően kövesse, a platformon elérhető valamennyi rendelés-státusz figyelembe vételével.
- A rendelés megadott státuszát tartsa naprakészen, hiszen az ügyfél minden egyes státusz beállításakor értesítést kap, hogy így nyomon követhesse rendelése feldolgozását.
- A banki átutalásos fizetéssel leadott rendelések esetén javasolja vásárlóinak hogy mielőbb teljesítsék a rendeléshez vonatkozó fizetést, és ha szükséges, küldjenek a fizetésről igazolást, hogy ezeket a rendeléseket is időben, a feltüntetett határidőn belül teljesíthesse.
- Bizonyosodjon meg arról, hogy elegendő mennyiségű csomagolóanyaggal rendelkezik a termékek megfelelő minőségben történő kiszállításához.
Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos videós segédanyagokat teszünk közzé. Itt további információkat és javaslatokat talál az eMAG Marketplace fiók teljesítménymutatóival kapcsolatban is.
Sikeres értékesítést!
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating / 5. Vote count:
No votes so far! Be the first to rate this post.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?