Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

Kampányajánlatok feltöltése XLS template használatával

()

Ebben az útmutatóban áttekintjük, hogy tölthet fel egyszerre nagyobb mennyiségű termékajánlatot az eMAG Marketplace felületen elérhető kampányokba.

Az eMAG Marketplace felületen jelentkezzen be fiókjába, ahol rögtön a Dashboard felület nyílik meg.

Az eMAG Marketplace felületen elérhető kampányok áttekintéséhez, és ajánlatok hozzáadásához lépjen a Promóció menün belül a Kampányok fülre. Az így megjelenő felületen nagy mennyiségű ajánlatot tölthet fel tömegesen, .xls fájl segítségével.

Kattintson a „Jelölt termékek” gombra a kampány template fájl letöltéséhez. A template fájl generálása akár néhány percet is igénybe vehet, az internetkapcsolat sebességétől és a felület terheltségétől függően.

Amikor a template elkészül, ugyanez a gomb pirossá válik. Ezt követően ide kattintva letöltheti az elkészült excel fájlt, ami az összes eMAG Marketplace termékajánlatát tartalmazza (az EOL státuszú termékek kivételével).

Attól függően, hogy milyen böngészőt használ, a fájl automatikusan mentésre kerül a Letöltések mappába, vagy Önnek kell manuálisan elmentenie.

A sikeres feltöltés érdekében kizárólag ezt a fájlt használja ajánlatai feltöltéséhez. Bármely más típusú fájl használatakor a feltöltés során hibaüzenetbe ütközhet, és a termékek nem töltődnek be a kampányba. A template fájlban az A-F és O-R oszlopok egésze, valamint az oszlopok első 5 sora zárolva van, ezek semmilyen esetben nem módosíthatók.

A template fájlban két további lap is elérhető: az Útmutató és Mező értékek, ahol további információkat talál a feltöltéssel kapcsolatban.

A template fájlban csak azok a termékajánlatok maradjanak, melyeket szerepeltetni szeretne a kampányban. A többi terméket a teljes sorok törlésével törölje a táblázatból – ehhez az egyes sorokat jelölje ki a sorszámokra állva, majd jobb klikket követően válassza a sorok törlésre lehetőséget.

Ha a táblázatban már csak a kampányba feltölteni kívánt termékei maradtak, a következő lépés a kampány részleteinek megadása. Ehhez meg kell adnia az árra, készletre vonatkozó információkat.

A G-től N-ig terjedő oszlopokat töltse ki, akkor is, ha úgy tűnik, hogy azokban az oszlopokban van már szöveg.

  • A G – Kampány azonosító oszlopban annak a kampánynak az azonosítóját kell megadnia, amelyikben szeretne részt venni termékajánlatával. A kampányok azonosítóját az Aktív kampányok lapfülön ellenőrizheti, vagy az admin felületen, Promóció – Kampányok menüpontban, ID oszlopban.
  • A H – Eladási ár – oszlopban a kampány eladási árát kell megadni.
  • A I – Korábbi ár – oszlopba a termék korábbi ára szerepeljen, ez az érték fog megjelenni áthúzott árként az oldalon. Az eladási ár és a korábbi ár megadásakor kérjük, tartsa szem előtt az új árazási és árfeltüntetési irányelveinket, melyekről itt talál további részleteket.
  • Az J – Készlet – oszlopban nem kell kitöltenie a készletet. A mező kitöltése csak a Black Friday kampányban szükséges. A többi kampány automatikusan átveszi a termékek platformon megadott készletmennyiségét.
  • A K – Maximális rendelhető mennyiség – oszlopban az egy rendelésen belül, ugyanabból a termékből maximálisan rendelhető termékek számát adja meg. Az érték 1 és 4 között adható meg. Ha az oszlopot üresen hagyja, a rendszer automatikusan 1 darabot állít be, ha pedig 4-nél nagyobb értéket ad hozzá, akkor a rendszer automatikusan legfeljebb 4 terméket állít be. Ezt a mezőt csak a „Készleten” típusú kampányoknál kell megadni.
  • A L – Kampány utáni eladási ár – oszlopban a kampányt követően megjelenő eladási árat kell megadni.
  • Az M – Kampány utáni korábbi ár – oszlopban a kampányt követően megjelenő áthúzott árat kell megadni.
  • Az N – Kampány után nem elérhető – oszlopban, ha üresen hagyja a mezőt, a termék elérhető marad a kampány után is. Ha a mező értékének “1”-et ad meg, a termék a kampány után inaktív státuszba kerül.

Tartsa szem előtt, hogy minden árat nettóban kell megadni, és a formátumnak 100,0000 típusúnak kell lennie.

A kampány ajánlatának kitöltése után mentse el a fájlt .xls formátumban. Ezt követően már csak fel kell töltenie a kampányfájlt az eMAG Marketplace platformra.

Ehhez a Kampányok menüben nyissa meg a kampányt, amelyben szeretne részt venni, a Műveletek oszlopban a „Kampány részletei” gombra kattintva. Itt kattintson a zöld XLS upload gombra, válassza ki az imént elkészített fájlt, és kattintson a feltöltésre. Miután megjelenik a sikeresen feltöltött üzenetet, kattintson a Bezárás gombra.

Ezután a felületen megjelenik, hogy az import folyamatban van, majd kis idő elteltével a következők közül felveszi valamelyik státuszt:

  • Sikeres import: ha minden egyes lépést figyelmesen követett, és semmi nem futott hibára.
  • Részleges import: ebben az esetben a fájl sikeresen feltöltésre került, de legalább egy ajánlat feltöltése hibára futott. Ebben az esetben a visszautasítás okát is ellenőrizheti, az importált fájl mellett, a Műveletek oszlopban a Riport gombra kattintva.
  • Hibás import: ha minden egyes feltöltött ajánlat hibára fut valami miatt. Ebben az esetben szintén ellenőrizheti az egyes termékajánlatok visszautasításának okát, a Műveletek oszlopban található Riport gombra kattintva.
  • Invalid file: ez azt jelenti, hogy a fájl feltöltésére nem került sor. Ennek oka lehet az, ha törölt vagy hozzáadott egy plusz oszlopot, ha megváltozott a táblázat szerkezete, ha képleteket felejtett az excel fájlban, vagy ha esetleg egy régebbi formátumú kampányos template-et használt. Ebben az esetben a fájlt újra le kell tölteni, és a fenti lépéseket követve, ismét ki kell tölteni.

A feltöltési hibák pontos megtekintéséhez kattintson a Visszautasított ajánlatok oszlopban a Kampány ajánlatok fájl generálása gombra, a visszautasított ajánlatokat tartalmazó fájl legenerálásához. A fájl rövid időn belül letölthetővé válik, és áttekintheti visszautasított ajánlatait.

A letöltött fájlban Visszajelzés (N-Q oszlop) részen ellenőrizheti, mely ajánlatokat kell módosítania a sikeres feltöltés érdekében, és hogy pontosan milyen típusú indokkal került visszautasításra az adott ajánlat a kampányban. Javítsa ki a hibára futott ajánlatokat a template fájlban, és az ajánlatokat ismét töltse fel a kampányba. Abban az esetben, ha az ajánlata nem felel meg az előzetesen támasztott kampány kritériumoknak, természetesen normál (nem kampányos) ajánlatként elérhető marad a felületen.

A Kampányba új, eddig fel nem töltött termékajánlatot is feltölthet az ajánlatok feltöltésének lezárásáig.

Abban az esetben, ha segítségünkre lenne szüksége a kampányos ajánlatok megadásával kapcsolatban, kérjük, a Marketplace felület Üzenetközpont menüpontján keresztül lépjen velünk kapcsolatba, Eladói teljesítmény típuson belül Kampányokkal kapcsolatos információk témát választva.

 

Az admin felületen eMAG Academy menüpontban folyamatosan további hasznos segédanyagokat teszünk közzé. Itt az eMAG Marketplace felületen elérhető kampányokkal és az ajánlatok feltöltésével kapcsolatban is további információkat talál.

 

Sikeres értékesítést!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE