Itt mindent megtalálhatsz az eMAG Marketplace-ről

Keress könnyedén az összes rendelkezésre álló anyagunkban, hogy megtaláld a számodra szükséges információkat.

Search

Mire készüljön és mit tegyen a 2022-es Black Friday alatt?

()

 

Ebben az útmutatóban bemutatjuk, milyen lépéseket célszerű megtennie annak érdekében, hogy sikeresen és hatékonyan bonyolítsa le a Black Friday kampányt.

 

  1. Munkarend

November 18-ra hosszabb, több műszakos munkarendet javaslunk.

 

  1. Technikai beállítások

Győződjön meg arról, hogy egész nap megfelelő internet kapcsolattal rendelkezik, és hogy az eMAG Marketplace felület eléréséhez használt laptopok/számítógépek folyamatosan csatlakoztatva vannak a hálózathoz. Ha lehetősége van rá, több különböző eszközről is jelentkezzen be egyszerre az eMAG Marketplace felületre.

A kétlépéses hitelesítés miatt lehetséges, hogy a rendszer blokkolja fiókjukat, amikor egy felhasználóval egyszerre több eszközről próbálnak bejelentkezni. Ezért javasoljuk, hogy kérvényezzen több belépési felhasználót a fiókjához. Ehhez kérjük a felhasználókhoz tartozó egyedi email címet, illetve a mobilszámot küldje el részünkre a marketplace.account.security@emag.hu email címre.

Javasoljuk, hogy az eMAG-on partner fiókjához megadott telefonszám legyen mindig elérhető, és legyen legalább egy fő, aki válaszol a beérkező hívásokra.

 

  1. Honnan tudhatja, hogy elindult a Black Friday?

November 17-én késő estétől az eMAG weboldal nem lesz elérhető, a másnap kezdődő Black Friday kampány indításához szükséges előkészületek végrehajtása érdekében. Azonban ez idő alatt is elérhető lesz az eMAG Marketplace admin felület.

Ha telepítette az eMAG applikációt, értesítést fog kapni ezen keresztül. Az alkalmazás ingyenesen letölthető iPhone-ra és Android-ra az App Store-ból és a Google Play áruházból.

Onnan fogja tudni, hogy a kampány elkezdődött, hogy az eMAG weboldala ismét elérhetővé válik november 18-án reggel.

 

  1. Hol és hogyan kerülnek megjelenítésre a jóváhagyott termékei?

Szeretnénk, ha a vásárlók könnyen megtalálnák, amit keresnek a Black Friday napján, ezért minden évben létrehozunk egy külön Landing oldalt a kampány számára. Bemutatjuk hogyan lesznek az egyes kategóriák legjobb ajánlatai kiemelve, illetve azt is megtudhatja, hogy milyen feltételek mellett kerülhetnek ki a termékei a landing oldalra:

Fő termékek

Fő termékeknek nevezzük azokat a termékeket, amelyek a kampány Landing oldalán található WOW ajánlatok után a következő pozíciókba kerülhetnek. Ahhoz, hogy az fő termékek közé kerülhessen egy ajánlata, meg kell felelnie a raktárkészletre és a minimális kedvezményre vonatkozó kritériumoknak a CMMP 30-hoz képest, a termékek teljesítményétől függően.

A többi termék

Ahogy a fő termékek készlete elfogy, úgy folyamatosan csak a kritériumoknak megfelelő Black Friday kampányban érvényesített ajánlatok jelennek  meg a Landing oldalon.

A Black Friday kampány összes ajánlata egy helyen jelenik meg.

WOW ajánlat

Landing oldalon belül is a legjobb ajánlatok WOW ajánlat megjelölést kapnak. Az adott kategóriák szakaszában kiemelten majd 2 helyet foglalnak el a lista elején. A WOW ajánlat megjelelölésnek a következők a feltételei:

Kérjük vegye figyelembe, hogy a 800, 5.000 és 8.000 HUF küszöbök a mátrixban áfával együtt értendőek.

 

  1. Ne essen el eladási lehetőségeitől, a nap folyamán folyamatosan ellenőrizze készletszintjeit

A kampány ideje alatt a Marketplace platformon láthatja majd a kampányban részt vevő termékei frissített készleteit.

Ez a kampány “Készlet az oldalon” típusú kampány, ami azt jelenti, hogy az eMAG által jóváhagyott kampány ajánlatban megadott készlet lesz az a készletmennyiség, amivel az adott termék kezdi a Black Friday-t az oldalon.

Ha úgy látja, hogy egy bizonyos terméke nagyon jól szerepel, és van még belőle elérhető készlet, annak érdekében, hogy ne essen el ezektől az értékesítési lehetőségektől, írjon nekünk az Üzenetközponton keresztül, „BlackFriday” témát választva, és mellékelve küldje el nekünk az új készletet tartalmazó excel fájlt, és segítünk a készletek frissítésében.

A Black Friday kampányban nem szereplő, vagy jóváhagyásra nem került termékek esetében a készletfrissítés a szokásos módon történik.

 

  1. Ne essen el eladási lehetőségeitől, az árak is vonzóvá tehetik ajánlatait

Ha a nap folyamán termékeladásai elmaradnak várakozásaitól, fontolóra vehet további árcsökkentést is. Az árak frissítéséhez kérjük, írjon nekünk az Üzenetközponton keresztül, „BlackFriday” témát választva, az új árakat tartalmazó Excel fájlt mellékelve, és segítünk a feltöltésben.

A Black Friday kampány ideje alatt a kampányban szereplő termékek esetében áremelés nem lehetséges, mivel a kampány idejére az árak vizsgálatát és validációját, a jogi szabályozásoknak megfelelően végző technikai rendszer leállításra kerül.

A Black Friday kampányban nem szereplő, vagy jóváhagyásra nem került termékek esetében az árak módosítása a szokásos módon történik.

 

  1. Mi a teendő, ha elkezdenek beérkezni rendelései?

Minden vásárlói rendelés azonnal beérkezik fiókjába a “Rendelések” menüpontba, és a legfrissebbtől a legrégebbi rendelésig sorba rendezve jelennek meg.

Javasoljuk, hogy a lap tetején elérhető szűrőknél a “Rendelés leadás dátuma” szűrőt állítsa be november 18-ra, hogy prioritással foglalkozhasson a Black Friday napján beérkezett rendelésekkel.

Alapértelmezett nézetben 25 megrendelést listáz a felület oldalanként. Az oldal alján van egy szűrő, ahol ez módosítható, és egyszerre akár 100 rendelést is megjeleníthet oldalanként. Még így is akár több oldalnyi megrendelése is lehet, így érdemes ellenőriznie a többi oldalt is, alul a számokra kattintva.

A vásárló által választott fizetési módtól függően a rendelések az alábbiak lehetnek (ez a rendelések listájában “Fizetési és szállítási mód” oszlopban is látható):

  • Online bankkártyás rendelések – a rendelés beérkezését követően azonnal teljesítendők: minden bankkártyával fizetett rendelés azonnal teljesíthető, hiszen ezek fizetésére már sor került. Az eMAG Marketplace felületen nem jelennek meg azok a rendelések, ahol ezt a típusú fizetési módot választották, de sikertelen volt a fizetés. Ezeknek a rendeléseknek az értéke a szerződésben / Értékesítési Feltételekben meghatározott elszámolási időszak lezárását követően, a szokásos módon, a jutalékszámla összegének levonásával kerül kifizetésre.
  • A kiszállításkor fizetendő utánvétes rendelések – beérkezésüket követően azonnal teljesítendők: ebben az esetben a vásárló a csomag átvételekor fizet a termékért a futárszolgálat munkatársának.

 

7.1. A csomagok előkészítése

Amint beérkezett egy rendelés, máris elkezdheti a csomag szállításra való előkészítését, a termék megfelelő csomagolásával, a tartozékok hozzáadásával, a használati útmutató, a garancia elhelyezésével, valamint a számla mellékelésével.

Egy ilyen nagy forgalmú napon a fenntarthatóság és az ehhez kapcsolódó vásárlói megkeresések miatt célszerű a rendeléshez tartozó számlát a felületre feltölteni még a rendelés véglegesítése előtt, így a vásárló a saját felhasználói fiókjában könnyedén elérheti azt. Az eMAG Academy menüpontban minden szükséges információt megtalál, hogy miként tud egy rendeléshez számlát feltölteni felületünkre, illetve részletesen bemutatjuk a számla feltöltési arányhoz tartozó új Account Health mutatót.

A szállításra előkészített csomagok tárolását egy erre a célra elkülönített területen javasoljuk.

 

7.2. Rendelésstátuszok frissítése az eMAG Marketplace felületen

A rendelések az alábbi státuszokat vehetik fel az eMAG Marketplace felületen, amit a rendelések listájában, a “Státusz” oszlopban talál:

  • Új megrendelések– az összes új rendelést mutatja, melyek kezelését még nem kezdte meg.
  • Folyamatban– azokat a rendeléseket mutatja, melyeket már elkezdett előkészíteni.
  • Késett rendelések– azokat a rendeléseket mutatja, melyek nem kerültek véglegesítésre a beállított kezelési időn belül.
  • Véglegesített – a véglegesített rendeléseket mutatja.
  • Vásárlói elállás– a vásárló által törölt rendeléseket jeleníti meg.
  • Eladói elállás– a különböző okok miatt az eladó által törölt rendeléseket mutatja. Tartsa szem előtt, hogy az eladói elállás keretében törölt rendelések hatással lehetnek teljesítménymutatóira, így javasoljuk, hogy próbálja minimálisra csökkenteni az eladóitörlések számát.
  • Automatikus elállás – a platform által különböző okokból törölt rendeléseket mutatja. Például, ha egy rendelés 30 napig nem kerül befejezésre vagy a vásárló nem teljesíti a rendelésnek megfelelő előrefizetési opciót, a rendszer automatikusan törli őket.
  • Incidenssel törölve– azokat a rendeléseket mutatja, melyek nem kerültek időben véglegesítésre a megadott időn belül, és a rendszer incidenssel törölte őket.
  • Visszaküldött– azok a rendelések, melyeket a vásárlók visszaküldtek.

 

7.3. Hogyan véglegesítheti rendeléseit az eMAG Marketplace felületen?

API – a szokásos folyamatot követve, az API dokumentáció alapján

A státuszok manuális frissítésével

Lépjen a “Rendelések” menübe, kattintson a “Műveletek” oszlopban a “Szerkesztés” gombra, hogy megjelenjenek a rendelés részletei, majd itt a legördülő listából válassza a “befejezett” státuszt.

 

7.4. Hogyan adja át a csomagokat a futárszolgálatnak?

A futárszolgálatával kötött szerződése és megállapodása alapján egyeztesse előre a csomagok felvételének gyakoriságát, és a csomagfelvétel várható időintervallumát, és kérje őket arra, hogy a csomagok felvételekor tartsák szem előtt az ebben az útmutatóban összegyűjtött javaslatainkat.

Ha esetleg a futárszolgálat késne a csomagok felvételével, kérjük, fontolja meg egy másik kiszállítási opció bevezetését, ahogy ezt a kampány előtti előkészületekre vonatkozóan korábban részleteztük.

 

7.5 Hogyan és mikor dolgozza fel a Black Friday alatt beérkező rendeléseket?

Az elmúlt napokban több megkeresés is érkezett eMAG Marketplace partnereinktől, akik aggályaikat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy a Black Friday napján várható nagyobb rendelésmennyiség hogyan fogja befolyásolni a fiók állapot mutatókat.

Tisztában vagyunk azzal, hogy ez egyaránt adódhat saját erőforrásaink és a futárszolgálatok kézbesítési korlátaiból, de azt szeretnénk, hogy ez az Ön számára legyen a kiemelkedő értékesítési eredmények időszaka, úgy mint  az eMAG-nak is, minden évben.

Elemzésünknek megfelelően úgy döntöttünk, hogy kibővítjük a szállítási időket, a megrendelés leadásának órájától függetlenül, hogy ezáltal egy nagyobb rendelésmennyiség se lehessen negatív hatással a fiók állapot mutatókra. Körbejártuk ezt a kérdést, és hogy kifejezzük szervezési képességeibe vetett bizalmunkat, a Black Friday alatt beérkező rendelések előkészítésére és kézbesítésére a rendelések sikeres véglegesítésének érdekében maximális szabadságot biztosítunk, mindaddig, míg tiszteletben tartja a Black Friday kampány napján és az azt követő hétvégén érkező rendelésekre a vásárlók felé kommunikált maximális szállítási határidőt.

Azt javasoljuk, hogy az idén a Black Friday alatt érkező rendelések 100%-a kerüljön kézbesítésre a vásárlók részére legkésőbb december 2-ig. Ahhoz, hogy ez kivitelezhető legyen, legkésőbb november 29-ig véglegesítenie kell a Black Friday alatt beérkezett rendelések 100%-át.

Ez azt jelenti, hogy az ebben az időszakban érkező rendeléseknél, ahol a kezelési idő 0-6 közötti, automatikusan november 29-es dátumot állítunk be maximális véglegesítési időnek. Ez persze nem azt jelenti, hogy azt javasolnánk, hogy minden rendelést november 29-én véglegesítsen, épp ellenkezőleg, azt szeretnénk, hogy minél előbb teljesítse rendeléseit, és hogy azok közé az eMAG Marketplace partnerek közé tartozzon, akik a vásárlók várakozásait felülmúlva sikeresen teljesítenek a szállítási időket illetően, még ebben a forgalmas időszakban is. Ezáltal számottevően javíthatja NPS-ét.

Ha vannak olyan termékei, amelyeket nem töltött fel a Black Friday kampányba, és ahol a kezelési idő 9, és így annak később lenne a véglegesítési határideje, mint november 29., akkor a maximális véglegesítési határidő dátuma a platformon beállított kezelési idő alapján kerül megadásra, ahogy normál esetben is. Javasoljuk azonban, hogy valamennyi olyan terméke esetén, ami elérhető a felületen a Black Friday ideje alatt, vegye figyelembe december 2-át, mint maximális véglegesítési idő.

Továbbá az ügyfelek javára a mielőbbi szállítás érdekében tett etikus és morális kötelezettségvállalás mellett a felügyeleti szervek, különösen a fogyasztóvédelmi szervek szoros figyelemmel kísérik majd az ügyfelektől érkező panaszokat, és szankcionálják a december 2-i határidő túllépését.

Együttes erőfeszítéseinknek köszönhetően ügyfeleinknek reális elvárásai lehetnek a Black Friday alatt és közvetlenül azután leadott rendeléseik szállítási idejét illetően, így biztosak vagyunk abban, hogy közösen tartani tudjuk majd ezeket a szállítási határidőket, és ezáltal jelentősen csökkentheti az ebben az időszakban leadott rendelések törlési arányát, hogy maximálisan kiaknázhassa a termékeire irányuló vásárlói érdeklődést.

 

  1. Mi a teendő, ha az ügyfelek telefonálni kezdenek?

Rendelések törlésére vonatkozó hívások:

Az ügyfelek meggondolhatják magukat, akár azonnal a rendelés leadását követően. Ha a vásárló töröltetni szeretné a megrendelést, javasoljuk, hogy érdeklődjön, miért szeretne elállni a vásárlástól, és ha lehetősége van rá, próbálja meg meggyőzni a vásárlót a rendelés megtartásáról.

Árral és készlettel kapcsolatos kérdések:

A kampány napján a vásárlók érdeklődhetnek, hogy megrendelésüket valóban az oldalon feltüntetett áron és megrendelt mennyiségben fogják-e megkapni. Ezekben az esetekben mindössze annyi a teendő, hogy a megrendelést visszaigazolják és maradéktalanul teljesítik.

A szállítással kapcsolatos kérdések:

Az ügyfelek gyors szállításra vágynak, ezért néhányuk biztosan érdeklődik a csomag várható érkezésének időpontjáról. Ha követi javaslatainkat, alap esetben teljesíti rendeléseit december 3-ig. Ha nem várt események miatt nem tudja teljesíteni ezt a határidőt, kérjük, tájékoztassa a vásárlót a valós várható maximális szállítási határidőről.

 

  1. Sürgős esetek

Minden olyan esetben, amikor a Black Friday alatt készlettel, árral kapcsolatosan módosításra lenne szüksége, kérjük, írjon nekünk az Üzenetközponton keresztül, „BlackFriday” témát választva. Dedikált csapatunk a lehető leggyorsabban igyekszik kérését megoldani, és visszajelez üzenetével kapcsolatban.

Továbbra is folyamatosan tájékoztatjuk Önt minden olyan részletről, amelyet vállalkozásának figyelembe kell vennie a Black Friday-ra való felkészülés során.

 

Növelje az eladásokat és sok sikert kívánunk a Black Friday előkészületekhez!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE